V-Power og bly-erstatning ?
Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 13:28

Hey NG...

Personligt har jeg ikke så meget forstand på biler, men jeg har mere
forstand på brug af nyhedsgrupper, end personen der spurgte mig om
dette:

"Kan jeg godt undvære at putte bly-erstatning på min gamle Ford
Escort, hvis jeg benytter mig af Shells V-Power?"

Nu har jeg i hvert fald spurgt og jeg håber da i kan hjælpe mig med at
returnere et svar :)

På forhånd tak

Med Venlig Hilsen
Brian R

Fra : Tom

Dato : 16-12-03 13:37

> [...]
>
> "Kan jeg godt undvære at putte bly-erstatning på min gamle Ford
> Escort, hvis jeg benytter mig af Shells V-Power?"

Nu skriver du ikke årgangen på bilen / motoren.
Alle forder fra før 91' kan køre med blyfri 3 tankfulde, derefter skal de
have en tankfuld med bly(erstatning). Men en del kan sagtens klare sig med
100% blyfri hvis de har hærdede ventilsæder.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 13:54

"Tom" wrote:

>Nu skriver du ikke årgangen på bilen / motoren.

Ringede lige og fik af vide den var fra Aug. 89'

>Alle forder fra før 91' kan køre med blyfri 3 tankfulde, derefter skal de
>have en tankfuld med bly(erstatning). Men en del kan sagtens klare sig med
>100% blyfri hvis de har hærdede ventilsæder.

Tak for dit svar. Det vil jeg så sige videre... men...

.... nu bliver jeg lidt nysgerrig.

"Ventilsæder"… hvad er det?
Og hvordan ved man om de er hærdede eller ej? ...
Forsøger man sig bare frem og køre på blyfri indtil der sker et eller
andet, eller der ikke sker noget?
Kan man skifte dem ud til noget der kan klare at køre på blyfri?

Håber ikke jeg lyder al for dum :)

Med Venlig Hilsen
Brian R

Fra : HC

Dato : 16-12-03 19:17

Hvis den er fra 89 kan du bare tanke normal blyfri hvergang.

Og det gælder både 1,6 og 1,3

--
Mvh Hans C Jensen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-12-03 15:40

Brian R wrote:

> "Kan jeg godt undvære at putte bly-erstatning på min gamle Ford
> Escort, hvis jeg benytter mig af Shells V-Power?"

I dén forstand er der ingen forskel på V-power og alm 95 oktan.

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0

Fra : KL

Dato : 16-12-03 17:26

"Brian R" <lalleglade(snabel-a)hotmail(punktum)com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Escort, hvis jeg benytter mig af Shells V-Power?"
>
> Nu har jeg i hvert fald spurgt og jeg håber da i kan hjælpe mig med at

V-Power er en blyfri oktan 95. Den fungerer ikke som blyerstatning, så hvis
man i forvejen tanker blyholdigt benzin ell bruger blyerstatning så skal man
gøre det samme selvom man tanker V-Power.

Venligst
Kasper