Tilspænding af stålfælg
Fra : Martin Sand.

Dato : 16-12-03 11:12

Med hvor mange kg skal stålfælge spændes til en Golf IV? Jeg synes ikke der
står noget om det i manualen.
Et rimeligt gæt kunne være 10 kg??

MVH Martin

Fra : Brizz

Dato : 16-12-03 11:25

> Med hvor mange kg skal stålfælge spændes til en Golf IV? Jeg synes ikke
der
> står noget om det i manualen.
> Et rimeligt gæt kunne være 10 kg??

Hmm kan faktisk ikke huske hvor mange kg. Men 10 kg er ikke helt ved siden
af. Da det er en stål fælg sker der ikke så meget ved 1 eller 2 kg for
meget. og bare du efterspænder efter ca 100km så burde der ikke være
problemer.
Personligt spænder jeg med Japansk håndmoment. Så sidder de altid fast og er
til at få af igen næste år

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Martin Sand.

Dato : 17-12-03 10:18

Brizz wrote:
> Personligt spænder jeg med Japansk håndmoment. Så sidder de altid
> fast og er til at få af igen næste år

Japansk håndmoment???

MVH Martin

Fra : John Sahl

Dato : 17-12-03 10:30

Martin Sand. wrote:

> Japansk håndmoment???

Fåes samme sted som du køber det amerikanske øjemål ;c)

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Martin Sand.

Dato : 17-12-03 14:51

John Sahl wrote:
> Fåes samme sted som du køber det amerikanske øjemål ;c)

LOL
Nåhh!!

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-12-03 11:25

Martin Sand. skrev:

> Med hvor mange kg skal stålfælge spændes til en Golf IV? Jeg synes
> ikke der står noget om det i manualen.
> Et rimeligt gæt kunne være 10 kg??

....jeg ville nok gå op til en 12 stykker ved stål - bruger 11 ved alu...
Hans

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 16-12-03 11:38

"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> Med hvor mange kg skal stålfælge spændes til en Golf IV? Jeg synes ikke
der
> står noget om det i manualen.
> Et rimeligt gæt kunne være 10 kg??

I manualen til min bil står der 97Nm, så det er vel ikke helt ved siden af.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 16-12-03 16:53

"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Med hvor mange kg skal stålfælge spændes til en Golf IV? Jeg synes ikke
der
> står noget om det i manualen.
> Et rimeligt gæt kunne være 10 kg??
>
> MVH Martin

Stålfælge på en Passat skal have 12kg

Erik Elbarto
"Alt under 150HK er for kvinder"

Fra : Brian

Dato : 16-12-03 17:05

Hejsa

Elbarto Simsoniac wrote:

> "Alt under 150HK er for kvinder"

Alt over 150HK er for mænd med en lille tisser

/Brian

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-12-03 18:42

On Tue, 16 Dec 2003 17:05:14 +0100, "Brian" <brian@Nospam.dk> wrote:

>Alt over 150HK er for mænd med en lille tisser

Kan man overhovedet købe noget "ordentligt" under 200 hk?

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4
'91 Opel Omega 3000 24V (til salg)

Fra : Brian

Dato : 16-12-03 19:54

Hejsa

Mogens Knudsen wrote:
> Kan man overhovedet købe noget "ordentligt" under 200 hk?

Kommer an på potensen... eller mangel på samme ;)

For mig er en ordentlig bil, en der vil starte hver morgen, og kan holde mig
tør.

> /Mogens
> '95 Alfa Romeo 164 Q4
> '91 Opel Omega 3000 24V (til salg)

Jaaa... de der kareter antyder jo en ting eller to, hvis vi skal blive ved
den filosofi

/Brian

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 16-12-03 19:41

Elbarto Simsoniac wrote:

> Erik Elbarto
> "Alt under 150HK er for kvinder"

Skal vi trække da?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 (110 hypper standart)

Fra : Torben E

Dato : 16-12-03 21:24

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Skal vi trække da?

På motorvej ? ;- )

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 16-12-03 21:33

Torben E wrote:

> På motorvej ? ;- )

Mon ikke jeg også kan snuppe sådan en gammel svensker på motorvejen? he he
Ellers en lækker dyt! Hvad render den på toppen, sådan realistisk?
Jeg skulle gerne kunne få min gixxer op på 250 km/t ifølge de originale
data, og så har jeg pillet lidt ved den og givet den lidt ekstra finesser,
men det er jo helt OT i denne gruppe, så nok om det. Har dog ikke givet den
lov til at strække igennem endnu, da vejret og forholdene ikke har været
helt optimale her efter jeg har købt den.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 16-12-03 21:40

Psycho Cowboy wrote:

> [...]
> Har dog ikke givet den lov til at strække igennem endnu, da vejret og
> forholdene ikke har været helt optimale her efter jeg har købt den.

Okay, jeg har så efterfølgende kigget lidt nærmere på din side, og det lader
måske alligevel til, at jeg skal holde mig fra at teste topfart med dig!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Torben E

Dato : 16-12-03 21:46

> Okay, jeg har så efterfølgende kigget lidt nærmere på din side, og det
lader
> måske alligevel til, at jeg skal holde mig fra at teste topfart med dig!

He he, pæn cykel, ser sgu´ fin ud.

Fra : Torben E

Dato : 16-12-03 21:44

> [...]
> lov til at strække igennem endnu, da vejret og forholdene ikke har været
> helt optimale her efter jeg har købt den.

Den kører nok til den explofumderer jeg har set over 250 på gps
Det var nu også mere hvis der køres feks 200 side by side, og så
accelereres, der tror jeg at jeg har en god chance, jeg kører selv mc, så
jeg kender alt til hvor meget acc. aftager oppe i fart, *

* med mindre den er en haybusa eller ligende.

Fra : Martin Sand.

Dato : 17-12-03 14:55

Elbarto Simsoniac wrote:
> Stålfælge på en Passat skal have 12kg

Et VW-værksted har lige fortalt, at en Golf også skal have 12 kg. Men på
værkstedet plejer de at give 13 kg, så de er fri for at stramme efter.

MVH
Martin

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-12-03 18:24

On Wed, 17 Dec 2003 14:55:22 +0100, "Martin Sand."
<feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Et VW-værksted har lige fortalt, at en Golf også skal have 12 kg. Men på
>værkstedet plejer de at give 13 kg, så de er fri for at stramme efter.

Jég er ikke tilhænger af sådan en lempfældigehd og går helt i spåner,
når jeg oplever den slags slendrian. Der er ikke 2 mål på
tilspændingsmoment for samme fælg, og man spænder ikke blot lidt mere,
så man er fri for at stramme efter.
Måske fordi jeg ikke gider skifte mine relativt nye Brembo-skiver...

Fra : Martin Sand.

Dato : 17-12-03 18:58

Mogens Knudsen wrote:
> [...]
> så man er fri for at stramme efter.
> Måske fordi jeg ikke gider skifte mine relativt nye Brembo-skiver...

Jeg har tænkt mig at holde mig til den officielle angivelse på 12 kg og
efterspænde efter 100 km.
Det var opfordringen fra det dækfirma (www.reifen-schreiber.de) jeg købte
vinterhjulene af i Tyskland - efterspænd efter 100 km.
Men det har værkstederne jo ikke mulighed for, og for at være sikker på at
de sidder fast også om 1000 km(!), så er proceduren med de 13 kg måske legal
nok. Der er vel en tolerance for fastspænding?

MVH Martin