Vectra 96/97 og så el-nettet
Fra : Morten Snedker

Dato : 15-12-03 23:38

Hej piger

Jeg har en Vectra 1.6 fra 96/97. Og til det har jeg følgende
problemer:

1.
Lygtepærene sprænger for et godt ord.

2.
_Nogle_ gange, når jeg tager nøglen ud af tændingslåsen, så lyser
højre positionslys, højre baglys og nummerpladelyset. Hvis jeg trækker
den hårdt og hurtigt ud, så slukker det fint (sagde hun også i går).

3.
Led-displayet til radio/ur mangler en del prikker efterhånden - hva'
fa'en gør man ved det?

4.
Baggrundslys til triptæller/km-tæller er væk. Er det blot en pære som
skal skiftes. Hvis ja: hvordan kommer man derind? Hvis nej...hva' så?

5.
Som det nok næsten kan læses af ovenstående, så lyser motorlampen i ny
og næ - lyder det bekosteligt??

Noget bud til, hvad jeg gør ved ovenstående (som vældig gerne må
besvares enkeltvis og delvist). Hvor meget hænger de sammen - og er
der tale om et kendt problem for modellen/årgangen?

OG endeligt: fuld udstødning med katalysator for 1500 hos
www.thansen.dk. Det er jo billigt - men er det noget lort - nogen
erfaringer?`

Tak for svar på både dette og hint.

mvh /Snedker
---
Svar venligst under det citerede
Klip og udelad, hvad du ikke besvarer

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 16-12-03 01:05

"Morten Snedker" <morten@nospammelam_dbconsult.dk> wrote in message
> Hej piger

Hvad siger i andre piger? Lydder det lidt som duksedrengens første bil? ;)

> Jeg har en Vectra 1.6 fra 96/97. Og til det har jeg følgende
> problemer:
>
> 1.
> Lygtepærene sprænger for et godt ord.

For høj spænding? Enten dit lade relæ eller defekt accu.

> [...]
> højre positionslys, højre baglys og nummerpladelyset. Hvis jeg trækker
> den hårdt og hurtigt ud, så slukker det fint (sagde hun også i går).

Husk at stille blinklys kontakten tilbage i midterstilling ;)

> 3.
> Led-displayet til radio/ur mangler en del prikker efterhånden - hva'
> fa'en gør man ved det?

? Skifter det? med mindre man kan pille det ud og rense kontakterne til
displayet? Og nej det er et LCD display.

> 4.
> Baggrundslys til triptæller/km-tæller er væk. Er det blot en pære som
> skal skiftes. Hvis ja: hvordan kommer man derind? Hvis nej...hva' så?

Har du en Hayens manual?

> 5.
> Som det nok næsten kan læses af ovenstående, så lyser motorlampen i ny
> og næ - lyder det bekosteligt??

Det kommer an på hvorfor den lyser. Få fat i en mekaniker der kan udlæse
fejlkoden fra styre boksen, normalt kan man udlæse de ti sidste fejl. (og
nej det er ikke kun på autoriserede værksteder de kan det)

> [...]
> der tale om et kendt problem for modellen/årgangen?
>
> OG endeligt: fuld udstødning med katalysator for 1500 hos

Næppe MED kat. nok bare TIL kat.

> Tak for svar på både dette og hint.
>

> mvh /Snedker

/Morten
Vectra 2.0i '94

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 16-12-03 12:22

Morten Snedker wrote:
> Hej piger
>
> Jeg har en Vectra 1.6 fra 96/97. Og til det har jeg følgende
> problemer:

Er du ellers tilfreds?

> 3.
> Led-displayet til radio/ur mangler en del prikker efterhånden - hva'
> fa'en gør man ved det?

Havde samme fejl på min, tog instrumentpanelet af og pillede displayboksen
ud og efterlodde på IC'en. En lup vil nok gøre underværker
Boksen siddder med 2 skruer og nogle plastic låse i hjørnerne, pas på med at
sætte tænding på inden instrumentpanelet er på plads igen (Airbag controller
skal så resettes)

> 4.
> Baggrundslys til triptæller/km-tæller er væk. Er det blot en pære som
> skal skiftes. Hvis ja: hvordan kommer man derind? Hvis nej...hva' så?

Skift pærene, der sidder to stk. bag i boksen

Du skal ind bag friskluftdyserne i begge sider af instrumentpanelet og løsne
skruer der + løsne plasticket om ratstammen og løsne skruer dér + løsne
skrue under lyskontakt (kontakten kan pilles ud ved at løsne lås i bunden
med en lille skruetrækker).
så burde du forsigtigt kunne rykke hele instrumentpanelet ud og komme til
boksen.

Been there, done that, got the T-shirt

> 5.
> Som det nok næsten kan læses af ovenstående, så lyser motorlampen i ny
> og næ - lyder det bekosteligt??

Få en diagnose ved Opel

> mvh /Snedker
> ---