Kunsten at svinge til venstre....
Fra : RacerNiels

Dato : 15-12-03 21:24

Skide bilister!!
Ja, så simpelt kan det siges, for nu må I !¤# styre Jer!

Hvad er det der sker for Jer når i sidder inde i madkassen/læskuret/akvariet
osv...???

- For knap 10 år siden fik jeg en flyvetur på cykel da en højresvingende nar
"blev forstyrret af sin søn på bagsædet".
- For 3 måneder siden kom en bil på tværs da hun skulle foretage en
venstresving over min vejbane. Det kostede et brækket kraveben og en smadret
motorykel. Billigt sluppet, ja, men for helvede hvor er det irriterende!
MC'en er stadig på værksted.
- IDAG.. i selvsamme kryds kom en modkørende og skulle ned til venstre ad
den vej som kvindemennesket kom ud fra for 3mnd siden. Han så ikke en skid
og det var kun med nød og næppe at jeg fik bremset på den glatte cykelsti.
Han så noget forskrækket ud da jeg råbte af ham, men det hjælper squtte på
mit galoperende hjerte. Han havde fået tæsk hvis han havde ramt mig.
Alle uheld er sket i fuldt dagslys, og idag havde jeg endda en markant
lysegrøn jakke på og politiregnbukser med brede reflekser på.

SE JER DOG FOR, fjolser!!

/Niels

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-03 21:36

> SE JER DOG FOR, fjolser!!

Siger manden som ALDRIG selv har overset en anden trafikant?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : N/A

Dato : 15-12-03 22:28

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-03 22:28

> Sige manden der føler sig truffet?

Man brøster sig ikke med egne fejl i denne gruppe, men de andre "klaphatte"
kan hurtigt få en tur

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-12-03 23:17

Mads Stetter wrote:

> Take Care, nogle/mange billister burde ikke have kørekort. De skulle prøve
> at være MC for en uge!

Jeg tror generelt det kunne være sundt at prøve andre
transportmidler, cyklister kunne lære hvor lidt man kan se fra en
lastbil, bilister kunne lære lidt om hvordan balancen på en MC er
og hvilke muligheder disse har for at undvige, MC'ister kunne
opleve noget om bilers blinde vinkler og opleve MC'er ræse både
højre og venstre om og hvad vi nu ellers kan finde på af
kombinationer. Derudover er jeg helt enig med dig i at alt for
mange ikke burde befinde sig i trafikken..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-12-03 09:14

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote in message

> [...]
> kombinationer. Derudover er jeg helt enig med dig i at alt for
> mange ikke burde befinde sig i trafikken..

Som talt ud af min mund. Jeg elsker at cykle og gør det så tit jeg kan.
Efter jeg fik kørekort til bil elsker jeg at køre med lys i dårlig sigt.
Nogen siger at cykler skal have lys på i lygtetændingstiden, jeg siger det
er når man kan risikere at blive overset. Og ja - man risikerer nemt at
blive uopmærksom i bil - en desværre utopisk regel som at alle bilister
skulle cykle eller køre scooter/MC månedligt ville hjælpe gevaldigt.
Cyklister burde omvendt prøve en regnvejrstur i bil eller på MC gennem KBH i
tusmørke, for at opleve hvor svært det er at se alt.

Take care out there..

Torben

Fra : Mads Stetter

Dato : 15-12-03 22:46

Tom wrote:

> Siger manden som ALDRIG selv har overset en anden trafikant?

Siger manden der føler sig truffet?

Kig jer for! Der er mange livsfarlige billister derude, og nej det er
sikkert
ikke dig Tom, men der er altså alt for mange som enten tror de er Tom K
eller så sover de bare... øv for os andre!

Take Care, nogle/mange billister burde ikke have kørekort. De skulle prøve
at være MC-ist for en uge!

MVH Mads Stetter
RF400R
Ex DT125R pga venstre svingende billist, og stadig dårlig hånd efter 1 år!
Øv
Golf TD

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Kim Hansen

Dato : 16-12-03 12:01

> Siger manden som ALDRIG selv har overset en anden trafikant?

Nu er folk på mc/cykel noget mere udsatte end folk i "madkasser", og min
påstand er at kører man mc så _ER_ man mere opmærksom i trafikken end folk
der "kun" kører bil. Du vil blive overrasket over hvor tit biler svinger
ud/ind foran dig når du kommer på mc.

Mvh. Kim (der også er træt af sovende billister)

Fra : Fly Christensen

Dato : 16-12-03 12:54

On Tue, 16 Dec 2003 12:01:10 +0100, "Kim Hansen" <futtown@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>der "kun" kører bil. Du vil blive overrasket over hvor tit biler svinger

Og på cykel. Uha, det har været enddog meget tæt på mange gange. Indtil
nu er det kun bilerne, der har fået ridser i lakken og ikke min cykel.
Selv når folk skal ud over fortov og cykelsti for at komme ud på vejen.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Rasmus

Dato : 15-12-03 21:49

"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote in message
> [...]
> Alle uheld er sket i fuldt dagslys, og idag havde jeg endda en markant
> lysegrøn jakke på og politiregnbukser med brede reflekser på.

Han troede måske du var politimand eller et af de grønne bude??

mvh
Rasmus

Fra : Peter Weis

Dato : 15-12-03 21:41

"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> wrote:

> SE JER DOG FOR, fjolser!!

Jeg beklager og undskylder på mine medtrafikanters (i alle kategorier)
vegne.
Alle kan lave en fejl ind imellem, både bilister og cyklister, så det er en
god ide at fare med lempe i stedet for at holde på sin ret. Det redder liv,
af og til endog ens eget.
Jeg håber du trods alt er glad for at være sluppet billigt denne gang.

mvh
Peter

Fra : Kim Kristensen

Dato : 15-12-03 22:44

"RacerNiels" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alle uheld er sket i fuldt dagslys, og idag havde jeg endda en markant
> lysegrøn jakke på og politiregnbukser med brede reflekser på.

De fleste trafikanter har vel prøvet at overse, eller blive overset. Evnen
til at forudsige eller læse trafikken kan ofte rede skindet, det er først nå
overblikket fra den ene side og evnen til at spotte faren mangler at det går
galt. Men det er selvfølgelig en grim overraskelse nå man bliver overset,
eller selv kommer til det. Mange som ikke selv kører MC bliver også tit
overrasket over sådan ens evne til at accelerere, de så den der og pludselig
er den her.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Pcman

Dato : 16-12-03 09:03

Hejsa.

RacerNiels <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:brl4o8$lrf$1@news.net.uni-c.dk...
> Skide bilister!!
> Ja, så simpelt kan det siges, for nu må I !¤# styre Jer!

Gælder det alle på 4 hjul???

> Hvad er det der sker for Jer når i sidder inde i
madkassen/læskuret/akvariet
> osv...???

Ja, desværre er der nogle der kortslutter inde i sådan en bil ;-(

> [...]
> Alle uheld er sket i fuldt dagslys, og idag havde jeg endda en markant
> lysegrøn jakke på og politiregnbukser med brede reflekser på.

Første gang jeg kørte galt var pga en bil der overså sin vigepligt. Avv.

> SE JER DOG FOR, fjolser!!

Jep, vis hensyn over for dem på 2 hjul med motor. Se lige hvor stærkt de
kommer imod jer. Nogen kører 30, nogen kører 45 og mange kører 80+. Det kan
godt være svært at vurdere når man sidder i en bil, om det er en knallert
eller mc. Giv det lige et par sek længere inden i kører ud foran.

> /Niels

Jarl
Pcman.dk
--
Der altid kører med langt lys om dagen på MC, fordi bilerne tror at man er
en knallert, selv om man kommer på 750 ccm. Men i bilen er meget opmærksom

Fra : Brizz

Dato : 16-12-03 10:54

> SE JER DOG FOR, fjolser!!
Ilige måde fjols!

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Mads Stetter

Dato : 16-12-03 15:19

Brizz wrote:
> Ilige måde fjols!
>
> Mvh Brian
> ---
> www.gronaerten.dk

Følte du dig truffet ved denne bemærkning? :-/

MVH Mads Stetter

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-12-03 16:13

Mads Stetter wrote:

> Følte du dig truffet ved denne bemærkning? :-/

Tjaae, åbningsreplikken var "Skide bilister!! Ja, så simpelt kan
det siges, for nu må I !¤# styre Jer!", totalt unyanceret og alle
skåret over en kam - så er det svært ikke at føle sig truffet
uanset om man har et problem med venstresving eller ej.

Personligt valgte jeg at ignorere det oprindelige indlæg, det er
trods alt et debatforum vi har og der er ikke meget debatoplæg i
at kalde alle for fjolser. Jeg har forståelse for at Niels har
haft en dårlig oplevelse, men hvis han vil andet med indlæget end
lukke galde ud, må han prøve igen. Det interessante og
debatrelevante opstod med din bemærkning om at se tingene fra
flere sider (prøve andre køretøjer), den der med bare at klandre
hinanden for dårlig samvittighed er der sgutte meget kød på..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mads Stetter

Dato : 16-12-03 21:42

Thomas Strandtoft wrote:

> [...]
> skåret over en kam - så er det svært ikke at føle sig truffet
> uanset om man har et problem med venstresving eller ej.

Ved ikke hvor meget Saglig debat Brizz havde tænkt sig at opnå med " I lige
måde fjols"

Men kan godt se din pointe, bare ikke lige nu hvor brizz bare lukker en
ligegyldig og dum kommentar ud! (Som min egen!)

MVH Mads Stetter

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-12-03 23:03

Mads Stetter wrote:

> Ved ikke hvor meget Saglig debat Brizz havde tænkt sig at opnå med " I lige
> måde fjols"

Sandsynligvis ingen. Hvis folk råber "spasser" efter mig kan jeg
godt finde på at råbe "fede hest" retur, uden at der er nogen
pointe med det. Jeg tror såmænd hverken Niels eller Brizz forsøgte
at få noget sagligt ud af det..

> Men kan godt se din pointe, bare ikke lige nu hvor brizz bare lukker en
> ligegyldig og dum kommentar ud! (Som min egen!)

Jo, men har der ikke snart været kastet det mudder der er plads
til i tråden? Jeg er frisk på noget sagligt om forholdet mellem
biler og MC'er, jeg har haft begge dele og kender derfor begge
sider, mudderet lader jeg lige pt. andre om..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Brizz

Dato : 17-12-03 10:08

> Følte du dig truffet ved denne bemærkning? :-/

Jeg siger ikke jeg er fejlfri absolut ikke. Men jeg føler mig generaliseret.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-12-03 16:25

RacerNiels wrote:
> Skide bilister!!
> Ja, så simpelt kan det siges, for nu må I !¤# styre Jer!

Se at få købt batterier til dine lygter din sk*de selvmorder!

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-12-03 18:45

On Tue, 16 Dec 2003 16:25:29 +0100, Roberto Saldo
<robertosaldo@yahoo.dk> wrote:

>Se at få købt batterier til dine lygter din sk*de selvmorder!

Unødvendigt, for de har jo set dig, og så er den hellige grav
velforvaret - tror de.

Jeg mødte lige to af slagsen hér - i den forkerte side af vejen og
lige ud for et helleanlæg. Ikke fire stærke Omega projektører
kunne få dem ud i siden, så det var tæt på en kollision.
For dumt - af dem !

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4
'91 Opel Omega 3000 24V (til salg)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 16-12-03 19:05

Mogens Knudsen wrote:

> Ikke fire stærke Omega projektører
> /Mogens
> '95 Alfa Romeo 164 Q4
> '91 Opel Omega 3000 24V (til salg)

Hvad er bestemmende for, hvilken bil, du tager, når du skal ud at køre..?

--
/ Jan W Nielsen
´90 Opel Lækker Vectra 2.0

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-12-03 20:01

On Tue, 16 Dec 2003 19:05:21 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Hvad er bestemmende for, hvilken bil, du tager, når du skal ud at køre..?

Heavy sne = 4x4 m/vinterdæk

Fra : Brizz

Dato : 17-12-03 10:12

> [...]
> lige ud for et helleanlæg. Ikke fire stærke Omega projektører
> kunne få dem ud i siden, så det var tæt på en kollision.

Her i sverige kører der med jævne mellemrum en kampagne mod cykelister som
der lyder noget i stil med " Selvom de(billisterne) ikke har ret til at køre
dig(cykelister) ned, gør det stadig ondt"
Den synes jeg rammer ret godt plet.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-12-03 09:14

"Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote in message

> [...]
køre
> dig(cykelister) ned, gør det stadig ondt"

Uenig. Den vil få nogen cyklister til at se sig bedre for (et lille plus),
og nogen bilister til at mene at de ikke har et problem, da kampagnen er
rettet mod cyklisterne (stort minus). Skabes der samtidig opmærksomhed om
hvor bilister oftest begår fejl med personskade til følge, er det en fin
idé - men der skal altså skabes en balance.

vh
Torben

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 18-12-03 10:33

"Torben Scheel" <mailto:torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
"Re: Kunsten at svinge til venstre...."

> [...]
> og nogen bilister til at mene at de ikke har et problem, da kampagnen er

At der køres kampagne for at en gruppe trafikanter skal opføre sig bedre er altså
ikke en blankcheck til at andre trafikantgrupper kan køre lige så råddent de vil.
Tror man det er man IMNSHO ikke klog nok til at have kørekort.

> Skabes der samtidig opmærksomhed om
> hvor bilister oftest begår fejl med personskade til følge, er det en fin
> idé - men der skal altså skabes en balance.

Det er ikke et spørgsmål om balance men om at der er dummenikser i alle
trafikantgrupper og det er dem vi skal få til at opføre sig nogenlunde fornuftigt.

Ebbe

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-12-03 13:10

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in message
> [...]
de vil.
> Tror man det er man IMNSHO ikke klog nok til at have kørekort.

Nej, det er ikke _ment_ sådan, men nogle vil _opfatte_ det som om at det
primært er den anden gruppe der skal ændre opførsel. Sagen er jo desværre at
mange der ikke er kloge, friske, klarsynede, unge, afslappede nok til at
føre et køretøj der færdes derude hver dag - og det er den suppe der skal
navigeres i. _Derfor_ skal cyklister passe på sig selv, MC-ister være
tankelæsere og spåmænd, og bilister passe på de bløde trafikanter.

> Det er ikke et spørgsmål om balance men om at der er dummenikser i alle
> trafikantgrupper og det er dem vi skal få til at opføre sig nogenlunde
fornuftigt.

Jeg er ikke med på hvad du siger - "dummernikser i alle trafikantgrupper" -
"ikke et spørgsmål om balance" - kan du uddybe lidt? Det er da netop et
spørgsmål om balance i kampagnerne, så flest muligt dummernikser (i alle
trafikantgrupper) forstår budskabet.

vh
Torben

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 18-12-03 13:37

> [...]

> mange der ikke er kloge, friske, klarsynede, unge, afslappede nok til at
> føre et køretøj der færdes derude hver dag

Det er dem jeg (vi kalder dummenikser.

> [...]
> "ikke et spørgsmål om balance" - kan du uddybe lidt? Det er da netop et
> spørgsmål om balance i kampagnerne, så flest muligt dummernikser (i alle

Okay, jeg forstod dit indlæg noget mere negativt end du mente det. Det beklager
jeg.

Og faktisk er vi jo enige:

- Det er ikke nok kun at fokusere på en enkelt trafikantgruppe.
- Langtfra alle trafikanter er lige gode til at bevæge sig i trafikken.
- og der er sikkert et par punkter mere

Så sku' vi ikke hellere hver især bruge kræfterne på at vi ihvertfald bliver ved
med at opføre os ordentligt i trafikken?

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-12-03 15:51

> "Torben Scheel" <mailto:torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Re: Kunsten at svinge til venstre...."

> Det er dem jeg (vi kalder dummenikser.

Ja, men min opfattelse er at vi alle er dummernikker i nogle situationer /
nogen dage. Trafikbilledet består bare af alle typer, og det er man nød til
at forholde sig til. Det kan også være "dummernik" at køre regelret for
enhver pris hvis der er en urutineret trafikant i nærheden.

trafikantgrupper" -

> Okay, jeg forstod dit indlæg noget mere negativt end du mente det. Det
beklager
> jeg.

Alt forladt - jeg fik jo chancen for at korrigere opfattelsen af min
holdning.

> Og faktisk er vi jo enige:

Ja, det tror jeg.

> [...]
bliver ved
> med at opføre os ordentligt i trafikken?

Jeps - EOD.

vh
--
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 20-12-03 23:36

On Thu, 18 Dec 2003 09:14:08 +0100, "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote:

> [...]
>hvor bilister oftest begår fejl med personskade til følge, er det en fin
>idé - men der skal altså skabes en balance.

Øh, 90% af alle kampagner (og 99,9% af alle kontrolforenstaltninger) er da
rettet mod bilister. Kalder du det balance?

Fra : Per Olsen

Dato : 16-12-03 19:16

"RacerNiels" skrev i en meddelelse> Skide bilister!!

Subject: Kunsten at svinge til venstre....

> Skide bilister!!
> Ja, så simpelt kan det siges, for nu må I !¤# styre Jer!
>
> Hvad er det der sker for Jer når i sidder inde i
madkassen/læskuret/akvariet
> osv...???

Og hvad sker der med med jer når i sidder derude i sol og vind?
Nej, jeg ved godt det også er lækkert at køre MC
Men det var nu den lille historie jeg ville fortælle:
I sommers da jeg kom kørende i bilen, kom jeg til et sted
med udkørsel fra et større boligområde. Der ligger en
Brugs og en lille købmand lige ved siden af, så man
er altid lidt ekstra opmærksom lige der.
Og godt det samme!
Ud fra boligområdet kom der en motorcykel hvor
køreren var mest opmærksom på trafikken fra sin
højre side, han skulle åbenbart til venstre men til
den side så han overhovedet ikke!
Han opdagede faktisk først mig i bilen da han var
halvvejs ude på kørebanen, og skulle til at
orienterer sig i den retning han skulle.
Og fik han så en chok? Han krængede MC mod
højre så hurtig at han var ved at vælte
Det var s.. da godt at bilisten(mig) var
opmærksom, havde sat farten ned og havde
foden klar på bremsen.

> SE JER DOG FOR, fjolser!!

Dertil kan vist kun siges: "i lige måde!", se endda uden at råbe

Med venlig hilsen
Pe®=s1