Runger ved fart!
Fra : Jacob

Dato : 14-12-03 14:48

Hej..

Når jeg kommer op på ca 85 km/t begynder det at "runge" ved mit højre forhjul også
når jeg drejer til højre!
Kan det være hjullejet som er defekt? Og er det noget man selv kan skifte?

Mvh
Jacob

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.157.130.157)

Fra : Hansen

Dato : 14-12-03 16:48

> Når jeg kommer op på ca 85 km/t begynder det at "runge" ved mit højre
forhjul også
> når jeg drejer til højre!
> Kan det være hjullejet som er defekt? Og er det noget man selv kan skifte?

Det lyder meget som et færdigt fórhjulsleje. Der skal bruges specialværktøj
til at få lejet ud, så medmindre du har adgang til det, skal der fagmænd på.

Mvh
Hansen

Fra : TG4600

Dato : 15-12-03 11:40

"Hansen" <klods1962@"fjern"hotmail.com> wrote in message
> [...]
specialværktøj
> til at få lejet ud, så medmindre du har adgang til det, skal der fagmænd

Det kommer vidst an på hvad du regner for special-værktøj, Jeg har skifte
adskillige hjullejer ved hjælp af en almindeligt værktøj (aftrækker +
hammer/dorn + varme/kulde), og det behøver ikke at tage voldsomt megen tid,
men det afhænger selvfølgelig af bil (mærke/model)

/TG

Fra : Hansen

Dato : 15-12-03 15:12

> [...]
tid,
> men det afhænger selvfølgelig af bil (mærke/model)

Det var specielt aftrækker/udrykkerværtøj jeg mente.

Mvh
Hansen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 14-12-03 16:50

Sun, 14 Dec 2003 14:47:41 +0100, skrev Jacob, på 12 linier, i
<005f01c3c248$d838f0b0$10ffaad5@autoatlas.local>, :

> [...]
>når jeg drejer til højre!
>Kan det være hjullejet som er defekt? Og er det noget man selv kan skifte?

Kan også være du har glemt og spænde dine hjul.

Karsten
Opel Vectra DTI