Jeep Cherokee hvad koster den at holde
Fra : Grønne

Dato : 13-12-03 15:02

Jeg går og drømmer lidt om en Jeep Cherokee 2,5 TD fra 1998 lige før den
dyre privat afgift.

Men hvad koster sådan et dyr at holde, jeg tænker på reservedeles priser og
hvordan med rust og slitage.

Er det en tanke man bare skal glemme og så købe sig en røvkedelig
personbil.. ?

Håber der er nogen der har erfaringer.

/Grønne

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-12-03 17:27

"Grønne" <anders@fjernspejderweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> hvordan med rust og slitage.
>
> Er det en tanke man bare skal glemme og så købe sig en røvkedelig

Kommer an på ens behov/krav/økonomi.
Det koster at køre 4x4 og Jeep er nok en lille anelse dyrere end japsere.

> Håber der er nogen der har erfaringer.

Jeg har haft en Jeep Grand Cherokee 2,5 TD fra 1997.

Lækker slæde...

Jeg havde den ikke så lang tid, men den nåede at få skiftet turbo på sælger
regning. Det kostede ca. 10.000 kr. - hvilket vel er meget normalt. Jeg
synes ikke at Jeep ruster - den jeg havde var 100 % rustfri, hvilket jeg
ikke kan sige om mange andre biler jeg har haft med samme antal år/km på
bagen.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Rasmus

Dato : 13-12-03 20:54

"Grønne" <anders@fjernspejderweb.dk> wrote in message
> [...]
> dyre privat afgift.
>
> Men hvad koster sådan et dyr at holde, jeg tænker på reservedeles priser

Lækker bil...., men den er vist ret dyr at holde, jeg kender en som har
modellen før, og den er ret dyr i reservedele, men der er så heldigvis
sjældent problemer med den, brændstoføkonimien er helt i bund, men det er
også en benzin, tror den render 6-7km/l

mvh
Rasmus

Fra : KickAssCowboy

Dato : 13-12-03 23:55

> [...]
>
> Håber der er nogen der har erfaringer.
>
> /Grønne
>
> Jeg kender en der betalte 11.000 for et service og diverse
småreperationer. Hvis du har pengene så køb den, men ha altid lidt i
baglommen til udgifter

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-12-03 09:39

"KickAssCowboy" <lzk@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kender en der betalte 11.000 for et service og diverse
> småreperationer. Hvis du har pengene så køb den, men ha altid lidt i
> baglommen til udgifter

Og jeg kender nogen, som har betalt mere for en alm. personbil...
Hvad dækker "diverse småreperationer" over?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Kim Kristensen

Dato : 14-12-03 10:17

meddelelse news:brh7iv$o4d$1@sunsite.dk...

> Og jeg kender nogen, som har betalt mere for en alm. personbil...
> Hvad dækker "diverse småreperationer" over?
>

> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
> www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...

Hvis man kikker på Länsförsäkringars maskinskaderapport 2003 kan man se
hvordan sådan en ligger mht. reparationer. Jeep ligger som mærke mellem de
ca. 20% med flest reparationer, og mellem de ca. 25% dyreste på
reparationsprisen. De har lavet en liste med de 20 bedste og de 20
dårligste, der ligger Jeep Cherokee nummer 18 fra bunden.

Med venlig hilsen Kim