forsikringer
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 13-12-03 13:38

Min kæreste (pige, 21 år 0 skader) har lige fået regning for forsikring -
kun ansvar - fra codan.

Bilen er en gaaaammel kadett fra 1985 - 1,3

Altså en bil som burde være i den billige ende. Men Codan vil da gerne se på
intet mindre end 11.597 kr! - Og det inden juleaften!

Så der skal helt klart skiftes.

Nogen anbefalinger?

Fra : Claus Fabritius

Dato : 13-12-03 13:57

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Min kæreste (pige, 21 år 0 skader) har lige fået regning for forsikring -
> kun ansvar - fra codan.

Hvor længe har hun haft bil i eget navn?

> Bilen er en gaaaammel kadett fra 1985 - 1,3

Styler med alt muligt gejl? :)

> Altså en bil som burde være i den billige ende. Men Codan vil da gerne se

> intet mindre end 11.597 kr! - Og det inden juleaften!

> Så der skal helt klart skiftes.

Var i ikke klar over hvad prisen var da i/hun tegnede den? Prøv at tage en
snak med Tryg og se om de ikke kan gøre det billigere. Det burde næsten være
muligt. Er det en nytegnet forsikring er det selvfølgelig ikke sikkert at
den kan opsiges, hvis det er over 14 dage siden at den blev tegnet. Ellers
skulle det være muligt at opsige forsikringen ved hovedforfald.

> Nogen anbefalinger?

Se lidt længere oppe.

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 13-12-03 14:08

> Hvor længe har hun haft bil i eget navn?
Har lige fået kørekort så det er den 1.

> Styler med alt muligt gejl? :)
Néj nej det er min der er det ;)

> på

> Var i ikke klar over hvad prisen var da i/hun tegnede den?
Næææ da jeg fik kørekort for 2 år siden havde jeg en 1,6 escort til omkring
5-6000 så vi tænkte at det nok var der omklring.... men det var det ikke!

Prøv at tage en
> snak med Tryg og se om de ikke kan gøre det billigere.

TRYG og ALKA er på den forkerte side af 20000!

Topdanmark er nede....

Hvis den ikke kommer længere ned må vi jo omregistrere bilen ;(

Fra : Rasmus

Dato : 13-12-03 14:35

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Prøv at tage en
>
> TRYG og ALKA er på den forkerte side af 20000!

.....det kan ikke passe, ren ansvar på sådan en Kadett koster max 8-9tkr ved
Tryg, den pris du har set må være med kasko

mvh
Rasmus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-12-03 14:50

Rasmus wrote:

> ....det kan ikke passe, ren ansvar på sådan en Kadett koster max 8-9tkr
> ved Tryg, den pris du har set må være med kasko

Nej den er meget højere... Tryg er gale i hovedet hvad angår biler!

GF tager 7500,- punktum. Men om der er noget med alder der, er jeg ikke
helt klar over.

Jeg skal som 23 give 7500,- uanset bil næsten. Godt nok kun ansvar.

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 13-12-03 16:45

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> wrote in message

> Nej den er meget højere... Tryg er gale i hovedet hvad angår biler!

Jeg gav knap 12.000 i forsikring for min Mitsubishi Colt 1,3 '86 da jeg var
19 år, og var forsikret ved tryg. Men tag at ring til dem og få en snak om
det - man kan nemlig ikke beregne priser uden kasko over nettet. Jeg er slet
ikke i tvivl om at det er dér fejlen ligger.
Hos GF skal man have haft sit kørekort i mindst 2 år (hvis man ringer til
dem) - og mindst 3 år hvis man kigger på deres hjemmeside. Men ellers er de
vist rimelige med deres priser.

/Kasper Hansen

Fra : Mark Sandberg

Dato : 13-12-03 15:16

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bilen er en gaaaammel kadett fra 1985 - 1,3

Det kan da ikke kaldes en Mujaffa-bil.

> Altså en bil som burde være i den billige ende. Men Codan vil da gerne se

> intet mindre end 11.597 kr! - Og det inden juleaften!

Jeg tør ikke tænke på, hvad de så vil have for en kaskoforsikring.
Det er vist snart ved at være på tide, at kigge ud over landets grænser
efter forsikringer.

/Mark.

Fra : Tubii

Dato : 13-12-03 16:09

> [...]
>
> Altså en bil som burde være i den billige ende. Men Codan vil da gerne se

> intet mindre end 11.597 kr! - Og det inden juleaften!

Læs længere nede der har jeg spurgt om en Kadet 1,3s fra 83 med automat
gear.

Den koster i Århus, 8681 hos Topdanmark, Tryg 8829, Codan 12500, GF 9509,
Alm Brand 9460

Det skal så siges jeg har 1år da jeg har kørt mc, men ellers er jeg også 21.

Man spare så ca. 1000 - 1500, hvis man bor på landet, altså hvor der ikke er
så mange som køre galt.
Også også noget rabat hvis man tegner indbo samme sted, og sådan nogle ting.

Men det billigste er vidst hvis man bare er medlem af et eller andet, som
giver rabat hos et forsikringsselvskab.
Kan selv få rabat hos Topdanmark, så det bliver nok det jeg vælger.

Synes også det er totalt ondsvagt dyrt.

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-03 19:30

> [...]
>
> Altså en bil som burde være i den billige ende. Men Codan vil da gerne se

> intet mindre end 11.597 kr! - Og det inden juleaften!

Hvis det er kæresten hun vil skifte, så kan det helt klart anbefales at hun
finder sig en elitebillist da hun i givet fald vil få hans præmietrin (og
det endda i hendes navn)

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 13-12-03 21:25

On Sat, 13 Dec 2003 13:37:46 +0100, "Martin / Fårevejle"
> [...]

>Altså en bil som burde være i den billige ende. Men Codan vil da gerne se på
>intet mindre end 11.597 kr! - Og det inden juleaften!

Det var dyrt. Jeg skal "kun" slippe ca 15.000 for en Mitsubitshi Galant
2.0 GTI 16V som da trodslat har cd der 146 heste.
Flemming Jacobsen

Fra : Ernst

Dato : 13-12-03 21:58

Hej Alle

Da jeg startede med at køre, var den billigst forsikring Thisted Amt

Jeg kender desværre ikke deres priser idag.

Hilsen
Ernst

Fra : Jasper Norman

Dato : 14-12-03 01:17

Hej. Thisted Amt tegner kun forsikringer inden for vensyssels "grænser"

Tag en snak med 3-kroner. De plejer at have nogle gode priser til
nystartede. Mail hvis du vil have et tlf. nr. på en bekendt jeg har derovre.

"jna@vendsyssel.dk"

Mvh

Jasper

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 14-12-03 01:55

> Tag en snak med 3-kroner. De plejer at have nogle gode priser til
> nystartede. Mail hvis du vil have et tlf. nr. på en bekendt jeg har
derovre.

Glem det. Trekroner var billige med forsikringer til unge - engang. Jeg
ringede den anden dag for at høre hvad en kaskoforsikring til min kæreste
ville koste (21 år, Citroen Xantia 1,8i 16v) - ikke under 40.000.
Så sagde jeg at jeg da havde hørt at de havde billige forsikringer til unge.
Svar: "Ikke mere..."

Ærgeligt.

/Kasper Hansen

Fra : Andreas DTU

Dato : 14-12-03 17:28

> [...]
>
> Altså en bil som burde være i den billige ende. Men Codan vil da gerne se

> intet mindre end 11.597 kr! - Og det inden juleaften!

En mulighed kunne være at oprette en konto i Lån & Spar-bank hvilket giver
dig mulighed for at bruge RUNA forsikring der ellers kun er for medlemmer af
nogle bestemte fagforeninger. Der koster det en smule mindre: 9238 kr. om
året hvis du er bosat i København og man bliver elitebillist i løbet af kun
5 år.

Med venlig hilsen

Andreas