Igen igen, skift af instrumentbræt pære i ~
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 12-12-03 18:37

Bilen er en Seirra fra 12/91
Lyset i de 2 skydekontakter til regulering af varme, er gået ud, jeg har
indtil nu banket lidt og så har det virket, nu hjælper det ikke når jeg
banker, hvordan fanden skifter jeg de pærer der sidder der. umiddelbart kan
jeg ikke lige se hvordan jeg kommer derind.

hilsen henrik
god jul

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-12-03 18:40

Henrik Pedersen wrote:
> [...]
> når jeg banker, hvordan fanden skifter jeg de pærer der sidder der.
> umiddelbart kan jeg ikke lige se hvordan jeg kommer derind.

Det er ret nemt.
Du skal tage/trække det stykke plastik ud, hvor uret sidder i (du skal bare
tage fat, og trække bagud i det, så "svupper" det lige ud af hullet).
Herefter har du "fri" adgang til pærerne bagfra.

--
Mvh Per
www.perbeer.ninja.dk / http://home22.inet.tele.dk/perbeer

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 12-12-03 18:48

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tage fat, og trække bagud i det, så "svupper" det lige ud af hullet).
> Herefter har du "fri" adgang til pærerne bagfra.

Det er modellen uden omdrejningstæller (det gamle firkantede instrument
bræt, desværre ikke det nyere runde), uret sidder ved siden af spedometeret
bag "glasset", det er ikke det du mener vel.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-12-03 18:57

Henrik Pedersen wrote:

> Det er modellen uden omdrejningstæller (det gamle firkantede
> instrument bræt, desværre ikke det nyere runde), uret sidder ved
> siden af spedometeret bag "glasset", det er ikke det du mener vel.

Nej nej, det er det der sidder til højre for varmereguleringen, lige under
friskluft dysserne.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 12-12-03 19:38

> Nej nej, det er det der sidder til højre for varmereguleringen, lige under
> friskluft dysserne.
>
> --

min bil ser ud som denne dog sidder uret, hvor omdrejning tælleren er på
dette billede http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4471 blot er
det det gamle firkantede instrument bord, men med den samme indsats til
højre for varmereguleringen, hvis det er denne indsats jeg skal ind bag ved,
så har jeg været der, men jeg har selvfølgelig ikke haft et spejl med så jeg
kunne se hvordan der så ud. Er det her jeg skal ind ?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-12-03 20:49

Henrik Pedersen wrote:

> [...]
> bag ved, så har jeg været der, men jeg har selvfølgelig ikke haft et
> spejl med så jeg kunne se hvordan der så ud. Er det her jeg skal ind

Ja svjh sidder pæren derinde bagved, og den sidder i sådan en fatning man
lige skal dreje for at få ud.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 12-12-03 20:54

> Ja svjh sidder pæren derinde bagved, og den sidder i sådan en fatning man
> lige skal dreje for at få ud.
>
> --

Det må jeg prøve i morgen når det bliver lyst, tak for hjælpen.