Vægt på Audi A6/2.6, aut. (1995-model)
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 12-12-03 17:46

Kan nogen oplyse mig om den "officielle" vægt på denne bil? Ved beregningen
af vægtafgiften anføres, at den vejer 1550 kg., men det kan da snart ikke
passe!

Det ville jo være rart blot at få den reguleret 50 kilo ned - så sparer jeg
ca. 800 kr. pr. halvår.

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 12-12-03 18:44

Henrik Steffensen <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3fd9f0d2$0$27378$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> passe!
>
> Det ville jo være rart blot at få den reguleret 50 kilo ned - så sparer

Jeg har en A6 2,6 Avant manuel og den vejer 1450 kg

Hvis du kigger på biltorvet er der ganske vist ikke en A6 2,6 aut.
Ved at tage en A4 2,8 manuel og sammenligne med en A4 2,8 aut er mervægten
75 kg
Så ud fra det regnestykke burde en A6 2,6 Avant aut veje 1525 kg

Jeg tror ikke at du kan få ændret de 1550 kg de er jo baseret på en
typegodkendelse

Mvh Morten

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 12-12-03 18:55

"(5220)Morten Kølbæk" <mok@geocities.com> wrote in message
> [...]
> 75 kg
> Så ud fra det regnestykke burde en A6 2,6 Avant aut veje 1525 kg

Min er ikke en Avant men en almindelig sedan. Bilen er importeret brugt fra
Tyskland, og vægten skulle efter sigende blot være oplyst af forhandleren i
forbindelse med dennes import. Og han kan vel have taget fejl...?

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 12-12-03 19:05

> [...]
> Tyskland, og vægten skulle efter sigende blot være oplyst af forhandleren
> forbindelse med dennes import. Og han kan vel have taget fejl...?

Tjah, hvem ved, alle kan jo fejle.

Ifølge biltorvet vejer en A6 2,6 aut sedan 1450 kg

Mvh Morten

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 12-12-03 20:25

> fra
> >
> Tjah, hvem ved, alle kan jo fejle.
>
> Ifølge biltorvet vejer en A6 2,6 aut sedan 1450 kg
Bingo - så må den kunne ryge ned i en lavere vægtklasse - skillelinjen er
1500 kg.!

Fra : Aksel

Dato : 12-12-03 21:34

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> passe!
>
> Det ville jo være rart blot at få den reguleret 50 kilo ned - så sparer

En Audi 100 2.6 manuel fra -94 vejer i følge registreringsattest og
instruktionsbog 1400 kg.

Glæd dig.

Hilsen Aksel