Skift af pære i instrumentbræt på Kadett
Fra : Ukendt

Dato : 12-12-03 10:09

Hej

På min Kadett 1,3 S fra '87 er halvdelen af lyset i instrumentbrættet
gået. Hvordan skifter jeg lettest pæren - skal det hele skilles ad, eller
kan jeg nøjes med et "mindre indgreb"?

Mvh. Martin

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-03 10:38

"Martin" <webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> På min Kadett 1,3 S fra '87 er halvdelen af lyset i instrumentbrættet
> gået. Hvordan skifter jeg lettest pæren - skal det hele skilles ad, eller
> kan jeg nøjes med et "mindre indgreb"?

Hvis det er selve instrumentbordet med speedometeret i, så består det
"mindre indgreb" i at pille huset ud og skifte pæren...

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E 2.0i Club Special

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-03 10:48

Yep - det er der hvor speedometret sidder! Kan du huske hvor der skal
skrues for at få huset ud?

Mvh. Martin

Fra : Hans Paulin

Dato : 12-12-03 10:56

Martin skrev:

> Hvordan skifter jeg lettest pæren - skal det
> hele skilles ad, eller kan jeg nøjes med et "mindre indgreb"?

....nå, har beskrevet det for et stykke tid siden, men kan ikke finde dét
på Google:

Here goes: skru 6 stjerneskruer ud bag rat, over speedometer og foran
dette, pil plasticen af, fjern alarmblinkkontakt og evt. lyskontakt -
løsn stjerneskruen øverst på speedometeret og vip det ud mod dig selv -
clips evt. speedometerkabel og de to multistik af og list speedometeret
ud til siden - skift så pærerne...
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-03 21:33

Har haft hele skidtet ude - havde desværre købt nogle forkerte pærer
Så jeg samlede det igen og må afsted til en tank...

Tak for hjælpen!