Gennemsnitshastigheder på motorvejene
Fra : Ukendt

Dato : 12-12-03 09:44

Linket til en hjemmeside blev postet herinde, for ikke særlig lang tid
siden.... Jeg kan bare ikke finde det igen... Nogen der kan hjælpe? :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E 2.0i Club Special

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-12-03 09:47

"Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> wrote in message
> Linket til en hjemmeside blev postet herinde, for ikke særlig lang tid
> siden.... Jeg kan bare ikke finde det igen... Nogen der kan hjælpe? :)

http://www.trafikken.dk/fremstat.asp?page=document&objno=69510

eller

www.trafikken.dk -> Trim-trekant trafikkort -> Hastighedsvisning på snit

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-03 10:38

> "Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> wrote in message

> [...]

Takker ! :)

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-12-03 13:31

On Fri, 12 Dec 2003 09:44:17 +0100, "Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk>
wrote:

>Linket til en hjemmeside blev postet herinde, for ikke særlig lang tid
>siden.... Jeg kan bare ikke finde det igen... Nogen der kan hjælpe? :)

Det snit er dog ikke helt fair med at fortælle hvad hastigheder der
køres i snit på den strækning. Det kan godt ske at snithastigheden er
nede omkring de der 100-110 Km/T men den realle fart på noget af det
motorvej der ligger snildt omkring 130-160 Km/t som basis.
Flemming Jacobsen

Fra : Mark Sandberg

Dato : 12-12-03 14:38

Thunderbird [7100]" skrev i en meddelelse:

> Det snit er dog ikke helt fair med at fortælle hvad hastigheder der
> køres i snit på den strækning.

Hvorfor er det ikke fair?

Der gøres da udtrykkelig opmærksomt på det et en gennemsnitshastighed.

Klip fra siden:

Hastighedsvisning på snit

Beregning og visning forudsætter altid, at der har passeret 10 køretøjer.
Man vil derfor i perioder med ringe trafik opleve, at der vises den samme
hastighed i minut­intervallerne. Visningen er altså et udtryk for
gennemsnittet af de sidste 10 køretøjer.

/Mark.

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 12-12-03 14:44

Thunderbird [7100] wrote:

> [...]
> nede omkring de der 100-110 Km/T men den realle fart på noget af det
> motorvej der ligger snildt omkring 130-160 Km/t som basis.

Og noget helt andet er at det er totalt ubrugeligt som trafik info - den
overvåger lige netop ikke det sted der er allerflest problemer - nemlig
mellem Vejle S og DTC afkørslerne. Kameraet står 500 meter før Vejle S
afkørslen så den kan fint fortælle at trafikken er "ok" - men 500 meter
længere henne er hastigheden måske 60 km/t henover Vejle Fjord-broen -
hvilket ofte er tilfældet i myldretiden...

Jesper

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-12-03 14:47

"Jesper Thomsen" <x9jep@ATthomsen.mail.dk> wrote in message

> [...]
> længere henne er hastigheden måske 60 km/t henover Vejle Fjord-broen -
> hvilket ofte er tilfældet i myldretiden...

Så længe den er 60 km/t kører det da rimeligt. Hvis det stopper til vil du
da kunne se det.
Hvis jeg forstår dit indlæg rigtigt.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-12-03 15:00

On Fri, 12 Dec 2003 14:43:45 +0100, "Jesper Thomsen"
> [...]

>længere henne er hastigheden måske 60 km/t henover Vejle Fjord-broen -
>hvilket ofte er tilfældet i myldretiden...

AFAIK er der altså også kameraer på Vejle fjordbroen.
Flemming Jacobsen