Pris / Kvalitet
Fra : Allan Møller

Dato : 11-12-03 23:07

Hvordan ville i liste en Top10 over biler efter pris / kvalitet ?
Her tænker jeg på primært på driftsikkerhed som kvalitet.

Biler som kan erhverves for under 300.000 kr i Danmark.
Nye som brugte. (Mon Mercedes topper ?)

Mvh. Allan

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 11-12-03 23:19

"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev i en meddelelse

> Nye som brugte. (Mon Mercedes topper ?)

Næppe.
Toyota Corolla
Porsche 911
Ford Focus.

-M

Fra : Allan Møller

Dato : 11-12-03 23:57

> Næppe.
> Toyota Corolla
> Porsche 911
> Ford Focus.

Er det dit ramme alvor ?

Mvh. Allan

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 12-12-03 00:00

> Er det dit ramme alvor ?

Ja, helt 100%.
Gentagne undersøgelser viser at de 3 nævnte biler er de mest driftsikre.
Jeg må tilstå at have glemt hvilke analyse bureau'er der har lavet disse
undersøgelser, men jeg mener bestemt at ADAC har en. www.adac.de

-M

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-03 00:04

> [...]
> Gentagne undersøgelser viser at de 3 nævnte biler er de mest driftsikre.
> Jeg må tilstå at have glemt hvilke analyse bureau'er der har lavet disse

Der blev spurgt og hvordan "i" (DU) vil lave listen

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Michael Nielsen

Dato : 12-12-03 08:53

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message
> "Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, helt 100%.
> Gentagne undersøgelser viser at de 3 nævnte biler er de mest driftsikre.

Helt til man tar kilometerstand i betraktning - spesielt 911 er ikke akkurat
bilen du ser annonceret med 300.000 km på telleren vel?

Iflg. en TÜV-undersøkelse har Mercedes C-klasse færre feil pr. km enn Toyota
Corolla...

--
Michael Nielsen

´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 12-12-03 10:35

On Fri, 12 Dec 2003 08:53:24 +0100, "Michael Nielsen"
<benzito@online.no> wrote:

>Iflg. en TÜV-undersøkelse har Mercedes C-klasse færre feil pr. km enn Toyota
>Corolla...

Men dét har den ikke i DK.

/Mogens

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-12-03 10:30

"Michael Nielsen" <mailto:benzito@online.no> skrev i en meddelelse
"Re: Pris / Kvalitet"

> [...]
> bilen du ser annonceret med 300.000 km på telleren vel?
>
> Iflg. en TÜV-undersøkelse har Mercedes C-klasse færre feil pr. km enn Toyota

Hej Michael

TÜV fortæller hvor mange fejl der er på bilen til syn, intet om hvor driftsstabil
den er. Jeg har ikke listen her (har den hjemme for 2002), men det er rigtig nok
at Mercedes overhaler Toyota som mere fejlfri til syn (dog skal man vente i ca. 10
år fra bilen er ny før det sker).

ADAC fortæller noget om hvor ofte de skal samle en bil op på motorvejen,
resultatet kan ses her http://www.bilbasen.dk/nyheder/bilnyheder/show_article.asp?
id=1594

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)

Fra : Rasmus

Dato : 12-12-03 10:56

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
i ca. 10
> år fra bilen er ny før det sker).
>
> ADAC fortæller noget om hvor ofte de skal samle en bil op på motorvejen,

Umiddelbart kan man jo ikke bruge de tal til noget, der står ingen
beskrivelse af hvordan de er regnet ud, og om der er taget hensyn til hvor
mange der er solgt af de forskellige modeller, og hvilken årgange bilerne
er...osv

F.eks er der nok solgt mindst 10 gange så mange VW Golf i tyskland som der
er solgt Corolla...

nogle der har et link til den oprindelige undersøgelse?

mvh
Rasmus

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-12-03 11:59

"Rasmus" <mailto:SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Pris / Kvalitet"

> [...]
> er solgt Corolla...
>
> nogle der har et link til den oprindelige undersøgelse?

Hej Rasmus

Hvis du har set tallene (på billederne går jeg ud fra?) kan det undre du ikke har
læst teksten ved siden af. I den står der at det er beregnet pr. 1000
indregistrerede biler, så om der er solgt 1000, 10.000 eller 100.000 af en bestemt
model har ingen indflydelse på tallene.

De tager ikke spor hensyn til årgangen på bilen, på nogle af dem kan du mere eller
mindre se det ud af modelnavnet. Men Golf er fra I-V nøjagtigt som Carina/Avensis
rækker meget bredt i årgange, så er der også nyere modelnavne som måske kun rækker
få år tilbage.

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-03 23:22

> Hvordan ville i liste en Top10 over biler efter pris / kvalitet ?
> Her tænker jeg på primært på driftsikkerhed som kvalitet.
>
> Biler som kan erhverves for under 300.000 kr i Danmark.
> Nye som brugte. (Mon Mercedes topper ?)

1 Ford mondeo
2 Toyota Yaris
3 VW Golf 2
4 MB 190D
6 ???
7 ???
8 ???
9 ???
10 ???
500 Sierra
1000 Fiat tipo
1001 Opel Kadett 1.3S

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-12-03 23:56

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>500 Sierra

Farisær !

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-03 00:00

> Farisær !

Sierra'erne var ganske sjove og alt det der, men driftsikre har ingen af de
3 været. Har i alle 3 Sierra'er stået midt på landevejen hvor de ikke ville
mere.....og jeg er ikke medlem af falck eller dansk autohjælp, så venner og
familie har nogle gange måtte træde til

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-12-03 00:05

> [...]

>mere.....og jeg er ikke medlem af falck eller dansk autohjælp, så venner og

Du er sikker på det ikke er chauffør relateret ? <grin>

mine har sgu' været temmeligt stabile - DOCH'en har lige rundet
400.000 idag - still_trillende_allright

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-03 00:09

> Du er sikker på det ikke er chauffør relateret ? <grin>

Til dels min engen skyld med manglende vedligeholdelse + for meget tuning
men har også været ting som Ford ikke have lavet godt nok.

> mine har sgu' været temmeligt stabile - DOCH'en har lige rundet
> 400.000 idag - still_trillende_allright

Hov har du et ekstra ciffer i din Km-tæller?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-12-03 00:13

>Hov har du et ekstra ciffer i din Km-tæller?

Nej - da jeg fik (!) den havde den gået 145.000, og jeg har fulgt den
lige siden.

Antallet af store eftersyn/20.000 ~ en ordentlig stabel papirer

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 12-12-03 10:36

On Fri, 12 Dec 2003 00:13:04 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Antallet af store eftersyn/20.000 ~ en ordentlig stabel papirer

Du kigger vel blot i servicehæftet og "tæller" stemplerne...

/Mogens

Fra : Claus Fabritius

Dato : 12-12-03 00:19

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> mine har sgu' været temmeligt stabile - DOCH'en har lige rundet
> 400.000 idag - still_trillende_allright

Det er da småting :) En af mine kollegaers Mercedes 190 har lige rundet en
mill. Den spinder stadig som en ny og er i imponerende flot stand. Den har
fuld servicehistorie hos MB indtil de 750.000.

Han er ved at finde ud af hvordan "reglerne" omkring guldstjerner er.
--
Claus Fabritius
www.ktklub.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-03 07:50

> [...]
> fuld servicehistorie hos MB indtil de 750.000.
>
> Han er ved at finde ud af hvordan "reglerne" omkring guldstjerner er.

Mon ikke han får en MB 5-600 SL ?

Fra : Claus Fabritius

Dato : 12-12-03 08:06

> Mon ikke han får en MB 5-600 SL ?

Det tror jeg faktisk ikke at han kunne tænke sig. Så ryger økonomien sig
vist en tur, når man ligger og kører 300+ km om dagen :)
--
Claus Fabritius
www.ktklub.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-12-03 13:30

On Fri, 12 Dec 2003 00:05:06 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Du er sikker på det ikke er chauffør relateret ? <grin>
>
>mine har sgu' været temmeligt stabile - DOCH'en har lige rundet
>400.000 idag - still_trillende_allright

En af mine venner havde en Mitsubishi Galant LE 1,8 der havde rendt lige
godt og vel 405.000 km da han solgte den. Den kørte absolut perfekt og
der var ikke noget som sådan at udsætte på den, andet end lidt overflade
rust hist og her, men hvad forventer man lige af en bil der er 11 år
gammel og som har tilbragt rigtigt lang tid på de danske motorveje.
Flemming Jacobsen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-12-03 01:05

> [...]
> Her tænker jeg på primært på driftsikkerhed som kvalitet.
>
> Biler som kan erhverves for under 300.000 kr i Danmark.

Hej Allan

Det første forudsætter jo at man har et indgående kendskab til 10
forskellige biler, eller mere.

For at finde ud af det andet også at der har været en Mercedes i mellem dem,
hvorfor ikke bruge data som er tilgængelig på nettet?

Med venlig hilsen Kim