/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
SAAB 9-5 Aero
Fra : Allan Møller


Dato : 11-12-03 23:00

Jeg har prøvet at finde nogle biltest med denne bil men det gik ikke så
godt.
Er der nogen af jer herinde som har "Linket" til biltests ?

Andre der synes det er en FED bil ? Eller nogen som har prøvekørt sådan en ?


Mvh. Allan



 
 
Allan Møller (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 11-12-03 23:02

Nu kender jeg ikke så meget til SAAB - rettere sagt intet.
SAAB er dyre biler i Danmark - men er kvaliteten med prisen ?


Mvh. Allan



Elbarto Simsoniac (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Elbarto Simsoniac


Dato : 11-12-03 23:16


"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev i en meddelelse
news:brapfg$8f6$1@sunsite.dk...
> Nu kender jeg ikke så meget til SAAB - rettere sagt intet.
> SAAB er dyre biler i Danmark - men er kvaliteten med prisen ?
>
>
> Mvh. Allan
>
>

Har prøvet e Saab 95 2,3 liters turbo benziner, Har masser af power når føst
ladetrykket stiger og ligger perfekt på vejen (sikkert pga dens vægt)
Selve komforten i bilen er meget høj sidder yderst behageligt i den næsten
bedere som i en mercer.

Nu skulle den jo så oss lige skydes af ... ved 200 kmt slår RPM begrænseren
til og man skifter til 5. og trækker så speedo videre op på 235kmt uden
problemos


Erik Elbarto



Thomas Krath (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 11-12-03 23:13

> Andre der synes det er en FED bil ? Eller nogen som har prøvekørt
> sådan en ?

Jeg har da prøvet en ved Biler i Bella ifb. m. DFB træf for et par år (?)
siden.

Vi var ude at køre i den der 250hk version af den i stc. og med aut. gear.
Kanon bil mht. komfort og design, men den skuffede virkelig på ydelse. Jeg
tror ikke den kunne leve op til de 250hk, idet den føles død på motorvejen i
forhold til at den skulle ha' 250hk! Men dejlig bil... jeg vil dog hellere
ha' en Volvo S60 T5 hvis jeg skulle vælge.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284



Henrik B. (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-12-03 14:58

Thomas Krath wrote:
:: Jeg har da prøvet en ved Biler i Bella ifb. m. DFB træf for et par
:: år (?) siden.
::
:: Vi var ude at køre i den der 250hk version af den i stc. og med aut.
:: gear. Kanon bil mht. komfort og design, men den skuffede virkelig på
:: ydelse. Jeg tror ikke den kunne leve op til de 250hk, idet den
:: føles død på motorvejen i forhold til at den skulle ha' 250hk!

Som værende bag rettet en del af turen, kan jeg jo sige at jeg var med.
Jeg deler dog ikke helt opfattelsen af at den var skuffende. Selvf. spillede
tomat-gearet ind (hvem der for helv*** bare havde trykket på S-knappen
*GG*).
Jeg tror det bunder i opfattelse, altså en blanding af gear, jævn trækkraft
og opfattelse. Husk også på at vi sad 4 granvoksne mennesker i bilen (tæt på
400 kg).
Faktisk synes at trækket var pænt op til omkring 190 km/t, hvorefter det
begyndte at flade noget ud.
Faktisk prøvede jeg jo, siddende på på bagsædet at måle på en 0-100 tid -
med min sekundviser. Den viste 7-8 sekunder, hvilket må siges at være
rimeligt med tomatgear og 4 voksne.

:: Men
:: dejlig bil... jeg vil dog hellere ha' en Volvo S60 T5 hvis jeg
:: skulle vælge.

Det er så bare mere en bedstefarbil i sammenligning - iflg. de svenske
bilblade.

M.v.h.



Morten Lorenzen (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 11-12-03 23:15

"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev i en meddelelse
news:brapcq$t78$1@sunsite.dk...
> Jeg har prøvet at finde nogle biltest med denne bil men det gik ikke så
> godt.
> Er der nogen af jer herinde som har "Linket" til biltests ?
>
> Andre der synes det er en FED bil ? Eller nogen som har prøvekørt sådan en
?

Den kører OK, men jeg var MEGET skuffet over dens power. Jeg prøvede den dog
kun som Estate og med automatgear.
Herregud, den er lækker og flot. Men den er for sløv i forhold til hvad den
koster, og hvor mange hk den har.
Den jeg prøvede havde 250 hk, og skulle provokeres _meget_ for at lave bare
en lille smule hjulspind...
Den Opel Omega 3000 24V byder på mindst samme plads, men er meget kvikkere.
Og så koster den 1/4 del af en 9-5 Estate. Dog er Omega'en jo ikke ny, men
hvis du finder et pænt og velholdt eksemplar, er jeg sikker på at du finder
dén mindst lige så god som 9-5'eren.

-M



Morten Lorenzen (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 11-12-03 23:16

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd8ec5c$0$27308$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Den kører OK, men jeg var MEGET skuffet over dens power. Jeg prøvede den
dog
> kun som Estate og med automatgear.

P.S. Prøvede den sammen med Thomas Krath, Mogens Knudsen og Henrik B. -
Hvorfor du nok kan få en lignende udtalelse fra dem :)

-M



Allan Møller (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 11-12-03 23:28

> > Den kører OK, men jeg var MEGET skuffet over dens power. Jeg prøvede den
> dog
> > kun som Estate og med automatgear.

Ok - imellem tiden har jeg fundet frem til Bilzonen.dk som har en del
biltests.
De virker nærmest overasket over dens "power" eller moment på motorvej -
bla. noget med den rykker
fra en slagen BMW 528.
Men rart at høre fra folk som har prøvet den - det kunne være at jeg skulle
finde SAAB i Malmö
og se om de er til at overtale til en prøvetur hvilket i sig selv kan være
et problem når man er dansker.

Mvh. Allan



Thomas Krath (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 11-12-03 23:29

> motorvej - bla. noget med den rykker
> fra en slagen BMW 528.

Haha - den bør den sgu også MEGET nemt gøre idet bimmeren langt fra har lige
så mange hk. De bør slet ikke kunne sammenlignes!

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4284



Rasmus Bang (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus Bang


Dato : 12-12-03 09:07


"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message
news:brar3v$jvn$1@news.cybercity.dk...
> > motorvej - bla. noget med den rykker
> > fra en slagen BMW 528.
>
> Haha - den bør den sgu også MEGET nemt gøre idet bimmeren langt fra har
lige
> så mange hk. De bør slet ikke kunne sammenlignes!


En E39 BMW 530i med 231 hk følger nemt en 9-5 Aero... En vens fader har en
9-5'er og eens egen en 530i..
Både i acc. til 100 og eksempelvis acc. fra 180 i 4...

Men ok... det er jo så heller ej en 528'er..

/Rasmus




Henrik B. (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-12-03 15:07

Rasmus Bang wrote:
:: En E39 BMW 530i med 231 hk følger nemt en 9-5 Aero... En vens fader
:: har en 9-5'er og eens egen en 530i..
:: Både i acc. til 100 og eksempelvis acc. fra 180 i 4...

Fra 0-100 er de opgivet til det samme. Og prøv lige den fra 180 op i 5.
gear....

M.v.h.



Rasmus Bang (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus Bang


Dato : 15-12-03 18:42


"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
> :: En E39 BMW 530i med 231 hk følger nemt en 9-5 Aero... En vens fader
> :: har en 9-5'er og eens egen en 530i..
> :: Både i acc. til 100 og eksempelvis acc. fra 180 i 4...
>
> Fra 0-100 er de opgivet til det samme. Og prøv lige den fra 180 op i 5.
> gear....

Hvilket er ligegyldigt... Hvorfor er det altid er folk med lidt mere moment
altid skal "smide den eet gear op" når de diskuterer præstationer?... Hvis
jeg skal hurtigst fremad vælger jeg da den kraftigste acceleration.....
Ville du ikke gøre det?
Bilerne er sikkert opgivet til det samme.. jeg fortæller blot hvordan
situationen ser ud i det virkelige liv.. og dette med os begge som
chauffører i hhv. saab'en og BMW'en... så jeg har set det fra begge biler...
Jeg ved ikke om saab'ens opgivne 250hk er overdrevne eller om BMW'ens
opgivne er i underkanten..... Men den slags "underdrivelser" er set før...af
markedsføringstekniske årsager.. BMW, mercedes og audi ligger gerne MEGET
tæt i ydelse/præstation ved samme motorstørrelser..

Med venlig hilsen

Rasmus



Henrik B. (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-12-03 19:34

Rasmus Bang wrote:
:: Hvilket er ligegyldigt... Hvorfor er det altid er folk med lidt mere
:: moment altid skal "smide den eet gear op" når de diskuterer
:: præstationer?... Hvis jeg skal hurtigst fremad vælger jeg da den
:: kraftigste acceleration..... Ville du ikke gøre det?

Ikke hvis det ikke er nødvendigt. Saab'en burde faktisk også være hurtigere
i 4. Eftersom den har 20 Hk mere og frem for alt 50 Nm mere. Og så vil jeg
tro at vægten også er lavere - Med mindre at den Aero i har adgang til er en
før '02. SÅ har den nemlig "kun" 230 Hk.

:: Bilerne er sikkert opgivet til det samme.. jeg fortæller blot hvordan
:: situationen ser ud i det virkelige liv.. og dette med os begge som
:: chauffører i hhv. saab'en og BMW'en... så jeg har set det fra begge
:: biler... Jeg ved ikke om saab'ens opgivne 250hk er overdrevne eller
:: om BMW'ens opgivne er i underkanten..... Men den slags
:: "underdrivelser" er set før...af markedsføringstekniske årsager..
:: BMW, mercedes og audi ligger gerne MEGET tæt i ydelse/præstation ved
:: samme motorstørrelser..

Du kan rolig regne med at hvis Saab skriver 250 Hk, så er der også 250 Hk...

M.v.h.



Rasmus Bang (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus Bang


Dato : 16-12-03 12:28


"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
> Ikke hvis det ikke er nødvendigt. Saab'en burde faktisk også være
hurtigere
> i 4. Eftersom den har 20 Hk mere og frem for alt 50 Nm mere. Og så vil jeg
> tro at vægten også er lavere - Med mindre at den Aero i har adgang til er
en
> før '02. SÅ har den nemlig "kun" 230 Hk.
>

BMW'en er fra maj '01 og Saab'en fra marts '02.... Og den er som jeg skrev
ikke hurtigere i 4. gear ved førnævnte hastighed...
Mht. til bremser som du har kommenteret lidt på længere nede i tråden så
bremser BMW'en og SAAB'en faktisk så ens fra høj hastighed at man skulle tro
det er løgn... så den oplevelse du har haft med 735'eren tror jeg har været
begrænset til lige netop den øse... jeg har i hvert tilfælde ikke noget at
udsætte på 530'eren overhovedet..

> Du kan rolig regne med at hvis Saab skriver 250 Hk, så er der også 250
Hk...

Det betvivler jeg ikke, og bevares det er sqdda også en hurtig slæde..

Med venlig hilsen
Rasmus Bang



Elbarto Simsoniac (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Elbarto Simsoniac


Dato : 11-12-03 23:27

SNIP
>
> Den kører OK, men jeg var MEGET skuffet over dens power. Jeg prøvede den
dog
> kun som Estate og med automatgear.
> Herregud, den er lækker og flot. Men den er for sløv i forhold til hvad
den
> koster, og hvor mange hk den har.
> Den jeg prøvede havde 250 hk, og skulle provokeres _meget_ for at lave
bare
> en lille smule hjulspind...
SNIP
> -M
>
>

Æhhh den laver ikke hjulspin pga Anti Spin skal du nok se

Den jeg var en tur ude i havde hvist 235HK den satte lige hjulene ½ gang
rundt også trak den ellers fra land (manuel gear)

Erik Elbarto



Morten Lorenzen (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 11-12-03 23:31

"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd8eef7$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Æhhh den laver ikke hjulspin pga Anti Spin skal du nok se

We know :) - Havde rodet længe med diverse knapper, men ligelidt hjalp det.

> Den jeg var en tur ude i havde hvist 235HK den satte lige hjulene ½ gang
> rundt også trak den ellers fra land (manuel gear)

Jeg vil også mene at det var pløreturbinen der drillede.

-M



Torben E (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 12-12-03 15:52





"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd8ec5c$0$27308$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> Den kører OK, men jeg var MEGET skuffet over dens power. Jeg prøvede den
dog
> kun som Estate og med automatgear.
> Herregud, den er lækker og flot. Men den er for sløv i forhold til hvad
den
> koster, og hvor mange hk den har.
> Den jeg prøvede havde 250 hk, og skulle provokeres _meget_ for at lave
bare
> en lille smule hjulspind...

Så langsom kan den vel heller ikke være, er det ikke den
der er begrænset til 250 kmt ?
Men okay en aut. er også momentbegrænset pga. holbarheden
af kassen.


--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/



Mogens Knudsen (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 12-12-03 15:56

On Fri, 12 Dec 2003 15:52:24 +0100, "Torben E"
<topcon@FJERNDETTEmail.dk> wrote:

>Så langsom kan den vel heller ikke være,

Jow

>er det ikke den der er begrænset til 250 kmt ?

Aner det ikke - vi nåede aldrig derop !

>Men okay en aut. er også momentbegrænset pga. holbarheden
>af kassen.

Og så glemte Henrik B jo, at det ville være en rimelig fordel at ha'
haft trykket på gearkassens "sport-knappen..."

Men alle er taknemmelig over, at Henrik skaffede os køreturen ifm.
"Biler i Bella"!


/Mogens

Torben E (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 12-12-03 16:07




"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:5kljtv0uncsh60n7hd1gccml5pic923opm@4ax.com...
> Jow

Trist køretøj, men jeg har godtnok aldrig prøvet en 95´er

> Aner det ikke - vi nåede aldrig derop !

Det regnede jeg nu heller ikke med, det var bare for at anskueliggøre
at den burde da kunne acc. lidt ved højere hastigheder.

> Og så glemte Henrik B jo, at det ville være en rimelig fordel at ha'
> haft trykket på gearkassens "sport-knappen..."

Uden tvivl.

> Men alle er taknemmelig over, at Henrik skaffede os køreturen ifm.
> "Biler i Bella"!

Jow

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/




Morten Lorenzen (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 12-12-03 19:32

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:5kljtv0uncsh60n7hd1gccml5pic923opm@4ax.com...

> Men alle er taknemmelig over, at Henrik skaffede os køreturen ifm.
> "Biler i Bella"!

Ja, det skal man skam ikke kimse, af det er ikke hver dag at man får lov til
køre så fin en bil.

-M



Henrik B. (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-12-03 15:09

Mogens Knudsen wrote:
::: er det ikke den der er begrænset til 250 kmt ?
::
:: Aner det ikke - vi nåede aldrig derop !

Pusten gik lidt af dyret, da den nærmede sig de 200, men okay, den havde
heller ikke kørt mange tusinde - eller var det hundrede - kilometer.

::: Men okay en aut. er også momentbegrænset pga. holbarheden
::: af kassen.

Jep, den er momentbegrænset i 1. og 2. gear.

:: Og så glemte Henrik B jo, at det ville være en rimelig fordel at ha'
:: haft trykket på gearkassens "sport-knappen..."



M.v.h.



Torben E (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 15-12-03 17:47





"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
news:3fddc08e$0$95050$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Jep, den er momentbegrænset i 1. og 2. gear.

Det er den da i alle gear, det er svjv kun model 02-03 der
har fået den nyere aut kasse der kan klare mosten fra en fuld
trykker turbo.


--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/



Henrik B. (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-12-03 18:04

Torben E wrote:
:: "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
:: news:3fddc08e$0$95050$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
:::
::: Jep, den er momentbegrænset i 1. og 2. gear.
::
:: Det er den da i alle gear, det er svjv kun model 02-03 der
:: har fået den nyere aut kasse der kan klare mosten fra en fuld
:: trykker turbo.

Nej sgu......også manuel-udgaven har momentbegrænsning på de laveste
gear.......

M.v.h.



Torben E (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 15-12-03 18:19



"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
news:3fdde98a$0$95001$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>
> Nej sgu......også manuel-udgaven har momentbegrænsning på de laveste
> gear.......

Jo jo, det ved jeg, men det er pga grebet, aut kassen er begrænset
i alle gear pga holdbarhed.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/




Henrik B. (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-12-03 18:27

Torben E wrote:
::: Nej sgu......også manuel-udgaven har momentbegrænsning på de laveste
::: gear.......
::
:: Jo jo, det ved jeg, men det er pga grebet, aut kassen er begrænset
:: i alle gear pga holdbarhed.

Ja, de gamle var....før 5-trins tomatkassen kom (fra '02). Og det var netop
en '02-model vi prøvede, med fuld skrue af HK og NM. Selvom den irriterende
Saab-medarbejder jeg snakkede med (fra Saab DK), absolut intet anede om en
5-trins pløre-kasse.

M.v.h.



Torben E (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 15-12-03 18:41





"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
news:3fddeee4$0$95045$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Ja, de gamle var....før 5-trins tomatkassen kom (fra '02). Og det var
netop
> en '02-model vi prøvede, med fuld skrue af HK og NM. Selvom den
irriterende
> Saab-medarbejder jeg snakkede med (fra Saab DK), absolut intet anede om en
> 5-trins pløre-kasse.

Okay, jeg var ikke klar over den var så ny, den i prøvede.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/



Henrik B. (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-12-03 19:34

Torben E wrote:
:: "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
:: news:3fddeee4$0$95045$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
:::
::: Ja, de gamle var....før 5-trins tomatkassen kom (fra '02). Og det
::: var netop en '02-model vi prøvede, med fuld skrue af HK og NM.
::: Selvom den irriterende Saab-medarbejder jeg snakkede med (fra Saab
::: DK), absolut intet anede om en 5-trins pløre-kasse.
::
:: Okay, jeg var ikke klar over den var så ny, den i prøvede.

Jo, det var i sept. '01 vi var der.....men det var de nye modeller Saab
havde med.

M.v.h.



Henrik B. (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-12-03 15:13

Torben E wrote:
:: Så langsom kan den vel heller ikke være, er det ikke den
:: der er begrænset til 250 kmt ?

Tomatkasse og 400 kg mandfolk gi'r jo også nogle begrænsninger.

Men bremserne siger jeg dig - en drøm - der var bare "bid" med det samme -
selv fra 200.
Jeg var ude og prøve en '97 BMW 535i (V8) sidste weekend - jordens største
skuffelse. Og det mest skræmmende var at lortet ikke kunne bremse.

M.v.h.



Peter G C (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 15-12-03 20:22

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
news:3fddc158$0$95085$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

> Men bremserne siger jeg dig - en drøm - der var bare "bid" med det samme -
> selv fra 200.
> Jeg var ude og prøve en '97 BMW 535i (V8) sidste weekend - jordens største
> skuffelse. Og det mest skræmmende var at lortet ikke kunne bremse.

Yes - BMW er virkelig kendt for at lave dårlige potter.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Henrik B. (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-12-03 20:47

Peter G C wrote:
::: Men bremserne siger jeg dig - en drøm - der var bare "bid" med det
::: samme - selv fra 200.
::: Jeg var ude og prøve en '97 BMW 535i (V8) sidste weekend - jordens
::: største skuffelse. Og det mest skræmmende var at lortet ikke kunne
::: bremse.
::
:: Yes - BMW er virkelig kendt for at lave dårlige potter.

Faktisk var jeg meget opsat på turen - netop p.g.a. bilen. Men det er sgu da
en useriøs kommentar, bare fordi man er til et andet mærke. Mener du
virkelig ikke at jeg kan se noget godt i noget som helst andet?? Jeg skal
gerne lave en pro-/kontra opstilling for dig, så du kan se hvorfor den var
skuffende. Og ellers er du velkommen til at komme og prøve æsken - men brems
i god tid...

M.v.h.



Jan W Nielsen (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 15-12-03 21:17

Henrik B. wrote:

> Jeg var ude og prøve en '97 BMW 535i (V8) sidste weekend - jordens
> største skuffelse. Og det mest skræmmende var at lortet ikke kunne
> bremse.

Aha - tror du så ikke, bilens bremser har været defekte..?

Såvidt jeg ved, har BMW ikke lavet en bremse-svag bil de seneste mange år.

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0




Peter G C (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 15-12-03 21:37

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3fde168d$0$27335$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

[klip]

> Aha - tror du så ikke, bilens bremser har været defekte..?

Neeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjj da LOL

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Henrik B. (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-12-03 21:51

Peter G C wrote:
:: "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
:: news:3fde168d$0$27335$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
::
:: [klip]
::
::: Aha - tror du så ikke, bilens bremser har været defekte..?
::
:: Neeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjj da LOL

Du kunne jo som nævnt prøve bilen og konstatere det selv - istedet for at
opføre dig som en narrehat...-ik'?

M.v.h.



Jan W Nielsen (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 15-12-03 22:05

Henrik B. wrote:

> Du kunne jo som nævnt prøve bilen og konstatere det selv - istedet
> for at opføre dig som en narrehat...-ik'?

Jamen, Henrik....

Hvis nu BMWs biler i nyere tid bremser rimelig godt, som det angives i mange
blade - er det så ikke sund logik, at din vurdering enten er forkert, eller
at bilens bremsesystem var defekt..?

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0




Henrik B. (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-12-03 22:07

Jan W Nielsen wrote:
:: Jamen, Henrik....
::
:: Hvis nu BMWs biler i nyere tid bremser rimelig godt, som det angives
:: i mange blade - er det så ikke sund logik, at din vurdering enten er
:: forkert, eller at bilens bremsesystem var defekt..?

Stadigvæk, jeg snakker om hele oplevelsen (der udeblev).

Generelt synes jeg at Peter og Mogens for den sagsskyld har nået et niveau,
hvor det ikke er dem værdigt at befinde sig. Vi er trods alt voksne,
intelligente mennesker - eller det troede jeg ihvertfald.

M.v.h.



Ukendt (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-12-03 22:19



> Generelt synes jeg at Peter og Mogens for den sagsskyld har nået et
niveau,
> hvor det ikke er dem værdigt at befinde sig. Vi er trods alt voksne,
> intelligente mennesker - eller det troede jeg ihvertfald.

Jeg tror dette kan være oplæget til en større diskussion.........:o/

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Jan W Nielsen (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 15-12-03 22:20

Henrik B. wrote:

> Stadigvæk, jeg snakker om hele oplevelsen (der udeblev).

Ok.

> Generelt synes jeg at Peter og Mogens for den sagsskyld har nået et
> niveau, hvor det ikke er dem værdigt at befinde sig. Vi er trods alt
> voksne, intelligente mennesker - eller det troede jeg ihvertfald.

Jow-jow.

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0




Mogens Knudsen (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 15-12-03 22:23

On Mon, 15 Dec 2003 22:07:23 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Generelt synes jeg at Peter og Mogens for den sagsskyld har nået et niveau,
>hvor det ikke er dem værdigt at befinde sig.

Jeg har ellers lige rost dig....

Og jeg kan heller ikke lige se, hvad jeg har skrevet, som skulle støde
så alvorligt. Hvis jeg har gjort det, får du en uforbeholden
undskyldning. Vi _må_ kunne gasse uden, at dét ligefrem skal gå een
på. Dét er i alt fald min holdning.


/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4
'91 Opel Omega 3000 24V (til salg)

Henrik B. (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-12-03 22:46

Mogens Knudsen wrote:
:: Jeg har ellers lige rost dig....
::
:: Og jeg kan heller ikke lige se, hvad jeg har skrevet, som skulle
:: støde så alvorligt. Hvis jeg har gjort det, får du en uforbeholden
:: undskyldning. Vi _må_ kunne gasse uden, at dét ligefrem skal gå een
:: på. Dét er i alt fald min holdning.

Det er ikke så meget i denne tråd, men der har været et par skud under
bæltestedet i et tidligere tråd.

Gasse ja, men latterliggørelse gider jeg sgu ikke stille op til, blot fordi
man har en holdning!

M.v.h.



Mogens Knudsen (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 15-12-03 22:58

On Mon, 15 Dec 2003 22:45:47 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>:: Hvis jeg har gjort det, får du en uforbeholden undskyldning.

>Gasse ja, men latterliggørelse gider jeg sgu ikke stille op til, blot fordi
>man har en holdning!

OK - forståeligt. Læs min posting "up-stairs" igen


/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4
'91 Opel Omega 3000 24V (til salg)

Henrik B. (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-12-03 23:08

Mogens Knudsen wrote:
:: On Mon, 15 Dec 2003 22:45:47 +0100, "Henrik B."
:: <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
::
::::: Hvis jeg har gjort det, får du en uforbeholden undskyldning.
::
::: Gasse ja, men latterliggørelse gider jeg sgu ikke stille op til,
::: blot fordi man har en holdning!
::
:: OK - forståeligt. Læs min posting "up-stairs" igen

Undskyldning accepteret....

M.v.h.



Peter G C (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 16-12-03 09:31

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
news:3fde2289$0$95009$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

Jeg beklager mit indlæg, hvis det på nogen måde har generet dig.


> Generelt synes jeg at Peter og Mogens for den sagsskyld har nået et
niveau,
> hvor det ikke er dem værdigt at befinde sig. Vi er trods alt voksne,
> intelligente mennesker - eller det troede jeg ihvertfald.

Det er jeg ikke enig i - intet af det.

Jeg havde den opfattelse, at vi i dette forum kan diskutere biler og at
dette også kan ske på humoristiks vis. Det plejer at fungere godt.

Det er min opfattelse, at der går en rød tråd gennem dine indlæg: der er kun
ét bilmærke der duer: Saab - inden for den seneste tid er der dog kommet et
nyt mærke til: Toyota. Og ærlig talt virker det unuanceret - derfor mit
indlæg i denne tråd (og det i tråden om Omega).

Mvh

Peter

--
http://www.grauslund.com



Henrik B. (15-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-12-03 15:10

Morten Lorenzen wrote:
:: Den kører OK, men jeg var MEGET skuffet over dens power. Jeg prøvede
:: den dog kun som Estate og med automatgear.

Nu vi snakker om skuffelse, så jeg jeg endnu mere skuffet sidste weekend,
hvor jeg prøvede en BMW 535i (V8).

M.v.h.



nn (12-12-2003)
Kommentar
Fra : nn


Dato : 12-12-03 13:02

Jeg har udelukkende erfaringer fra 900 turbo. Men prøv at check
http://nordictuning.biz/ de har en række målinger af diverse præstationer.
Data bør sikkert tages med et grand salt, men de giver trods alt en idee om
hvilke præstationer du kan forvente.



mvh Jakob Saab900II turbo cab.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408693
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste