Løst (?) tankdæksel til Mercedes 200
Fra : Hanne Petersen

Dato : 11-12-03 18:04

Hej NG,

Jeg kører for tiden rundt i en lånt Mercedes 200, men er lidt i tvivl om,
hvorvidt tankdækslet sidder som det skal.

Der er ikke noget egentligt gevind på, men en slags plastspiral, der ganske
rigtigt får dækslet til at sidde i, men ikke sådan synderlig fast/tæt. Jeg
fornemmer ikke der sker det store, hvis jeg drejer, omend en påskrift
antyder, at der man kan open/close ved at dreje hhv den ene og den anden
vej.Efter sidste tankning syntes jeg der lugtede lidt af benzin da jeg kom
hjem, men det kan også være pistolen, der har sluppet lidt ned af siden...

Jeg synes at jeg måtte skrue lidt for at få det af første gang, men det kan
være indbildning,da jeg ikke vidste hvordan man fik det af...

Jeg har uploadet et billede til dk.binær.motor (Mercedes 200 tankdæksel)

Hvis nogle ved, om det bare skal 'puttes i', eller om det burde kunne sidde
mere fast, vil jeg være mere tryg, når jeg kører tværs over landet i morgen
tidlig

På forhånd tak,

/Anders

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 11-12-03 18:41

"Hanne Petersen" <hanne@NOSPAMpollas.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sidde
> mere fast, vil jeg være mere tryg, når jeg kører tværs over landet i

Det er et universal dæksel, som forhandles på de fleste tankstationer. det
slutter ikke helt så tæt som de originale, men der er ikke noget i vejen for
at bruge det, det er bedre end ingenting. men det optimale ville nok være at
købe et originalt der passer til tankstudsen, så det slutter tæt.

Fra : Hanne Petersen

Dato : 11-12-03 21:41

"Henrik Pedersen" <HP79@FJERN-DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> købe et originalt der passer til tankstudsen, så det slutter tæt.

Mange tak. Så længe jeg ikke spilder for meget, så er jeg glad og tryg...

Afsted til Jylland.....

Bedste hilsener,

/Anders