/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bilinspektionen til salg
Fra : Ukendt


Dato : 11-12-03 17:30

Regeringen vil sælge Statens Bilinspektion, SBI. Markedet for
syn af biler skal således være helt på private hænder med
udgangen af 2005, oplyser trafikminister Flemming Hansen (K).

Bedre service, priskonkurrence, flere tilsynssteder og frit
valg mellem dem. Det skulle ifølge regeringen være fordelene ved
at overlade opgaven til private virksomheder.

- Staten skal ikke løfte opgaver, som lige så godt kan udføres
af private, sagde Flemming Hansen på et pressemøde i
Trafikministeriet torsdag.

SBI giver i dag et årligt overskud på omkring 120 millioner
kroner. Og ifølge trafikministeren bliver det statslige
foretagende betragtet som en god og veldrevet forretning. Derfor
tror han, at SBI bliver nem at sælge enten samlet eller i mindre
dele.

Både direktør Jesper Hansen fra SBI og Bo Skov, der er formand
for landsforeningen af bilsagkyndige, er optimistisk. De tror
begge, at SBI nok skal klare sig godt.

- Vi er overbevist om, at der nok skal være nogle
interesserede købere, og at vi nok skal få en pæn markedsandel,
siger Jesper Hansen, og Bo Skov tilføjer:

- Vi er godt rustet til at tage konkurrencen op med det
private.

Bo Skov, der repræsenterer de ansatte i SBI, venter dog på at
se, hvordan og af hvem andre af SBI's opgaver skal løses i
fremtiden. Det drejer sig for eksempel om køreprøver til
lastbiler og paragraf 77 tilsyn, hvor synsfolkene hjælper
politiet med at lave stikprøvekontrol af biler på vejene.

I første omgang bliver det fra 1. september 2004 muligt for
private at lave omsyn, som er et tjek af, at bilen er blevet
repareret som krævet ved første syn. Dermed kan bilisterne få
deres bil synet på værksteder med autorisation efter reparation
i stedet for igen at skulle besøge SBI.

Næste skridt sker 1. januar 2005. Her kan alle virksomheder,
der opfylder kvalitetskravene, men ikke selv reparerer biler, få
tilladelse til at udføre hovedsyn, altså det første syn. Herved
forventer regeringen, at det bliver billigere at få tjekket sin
bil. For en sikkerheds skyld fastsætter regeringen en
maksimalpris indtil 1. januar 2007.

Danmark er i dag det eneste land i EU, hvor det er en statslig
virksomhed, der står for at syne køretøjer. Regeringen
fremsætter sit lovforslag om at privatisere SBI i januar næste
år.

/ritzau/

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


 
 
Nikolai R. jensen (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Nikolai R. jensen


Dato : 11-12-03 17:37

SKOJ!

Nu skal et, et eller andet multinationalt firma til at tjene penge på at
sende vores biler til reperation.... skide flot! så ser jeg sgu hellere at
det er en uvildig instans som staten som får lov til at tjene de penge... og
i sidste ende så får vi selv gavn af de penge! nu ender overskuddet jo nok
på caymans islands... sammen med tdc´s overskud!

HURRAAAAAAAAAAAAAAAAA for privatiseringen!

--
Mvh.

Nikolai R. jensen
www.minvogn.dk
ja min mail addresse er : nospam@minvogn.dk
<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse
news:003a01c3c004$13da9480$10ffaad5@autoatlas.local...
> Regeringen vil sælge Statens Bilinspektion, SBI. Markedet for
> syn af biler skal således være helt på private hænder med
> udgangen af 2005, oplyser trafikminister Flemming Hansen (K).
>
> Bedre service, priskonkurrence, flere tilsynssteder og frit
> valg mellem dem. Det skulle ifølge regeringen være fordelene ved
> at overlade opgaven til private virksomheder.
>
> - Staten skal ikke løfte opgaver, som lige så godt kan udføres
> af private, sagde Flemming Hansen på et pressemøde i
> Trafikministeriet torsdag.
>
> SBI giver i dag et årligt overskud på omkring 120 millioner
> kroner. Og ifølge trafikministeren bliver det statslige
> foretagende betragtet som en god og veldrevet forretning. Derfor
> tror han, at SBI bliver nem at sælge enten samlet eller i mindre
> dele.
>
> Både direktør Jesper Hansen fra SBI og Bo Skov, der er formand
> for landsforeningen af bilsagkyndige, er optimistisk. De tror
> begge, at SBI nok skal klare sig godt.
>
> - Vi er overbevist om, at der nok skal være nogle
> interesserede købere, og at vi nok skal få en pæn markedsandel,
> siger Jesper Hansen, og Bo Skov tilføjer:
>
> - Vi er godt rustet til at tage konkurrencen op med det
> private.
>
> Bo Skov, der repræsenterer de ansatte i SBI, venter dog på at
> se, hvordan og af hvem andre af SBI's opgaver skal løses i
> fremtiden. Det drejer sig for eksempel om køreprøver til
> lastbiler og paragraf 77 tilsyn, hvor synsfolkene hjælper
> politiet med at lave stikprøvekontrol af biler på vejene.
>
> I første omgang bliver det fra 1. september 2004 muligt for
> private at lave omsyn, som er et tjek af, at bilen er blevet
> repareret som krævet ved første syn. Dermed kan bilisterne få
> deres bil synet på værksteder med autorisation efter reparation
> i stedet for igen at skulle besøge SBI.
>
> Næste skridt sker 1. januar 2005. Her kan alle virksomheder,
> der opfylder kvalitetskravene, men ikke selv reparerer biler, få
> tilladelse til at udføre hovedsyn, altså det første syn. Herved
> forventer regeringen, at det bliver billigere at få tjekket sin
> bil. For en sikkerheds skyld fastsætter regeringen en
> maksimalpris indtil 1. januar 2007.
>
> Danmark er i dag det eneste land i EU, hvor det er en statslig
> virksomhed, der står for at syne køretøjer. Regeringen
> fremsætter sit lovforslag om at privatisere SBI i januar næste
> år.
>
> /ritzau/
>
> -- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra
IP:195.137.194.64)
> -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
>



Ukendt (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-12-03 17:47


"Nikolai R. jensen" <nikolai@minvogn.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd89d29$0$27333$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

KLIP

> SKOJ!
>
> Nu skal et, et eller andet multinationalt firma til at tjene penge på
at
> sende vores biler til reperation.... skide flot! så ser jeg sgu
hellere at
> det er en uvildig instans som staten som får lov til at tjene de
penge... og
> i sidste ende så får vi selv gavn af de penge! nu ender overskuddet jo
nok
> på caymans islands... sammen med tdc´s overskud!
>
> HURRAAAAAAAAAAAAAAAAA for privatiseringen!

Du goooeeeeeste....ovennævnte er skrevet af en som kender Orkla Media
fra Norge helt ind til benet......og arbejder for samme koncern.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Nikolai R. jensen (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Nikolai R. jensen


Dato : 11-12-03 17:48

HUH?

--
Mvh.

Nikolai R. jensen
www.minvogn.dk
ja min mail addresse er : nospam@minvogn.dk
"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd89f83$0$154$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Nikolai R. jensen" <nikolai@minvogn.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fd89d29$0$27333$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> KLIP
>
> > SKOJ!
> >
> > Nu skal et, et eller andet multinationalt firma til at tjene penge på
> at
> > sende vores biler til reperation.... skide flot! så ser jeg sgu
> hellere at
> > det er en uvildig instans som staten som får lov til at tjene de
> penge... og
> > i sidste ende så får vi selv gavn af de penge! nu ender overskuddet jo
> nok
> > på caymans islands... sammen med tdc´s overskud!
> >
> > HURRAAAAAAAAAAAAAAAAA for privatiseringen!
>
> Du goooeeeeeste....ovennævnte er skrevet af en som kender Orkla Media
> fra Norge helt ind til benet......og arbejder for samme koncern.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hr. Bjørn
>
>



Ukendt (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-12-03 17:51


"Nikolai R. jensen" <nikolai@minvogn.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd89fc0$0$27302$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> HUH?

Med mindre du naturligvis ikke arbejder der mere....

http://annoncesalg.berlingske.dk/composite-158.htm

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Nikolai R. jensen (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Nikolai R. jensen


Dato : 11-12-03 17:56

jeg fatter den stadigvæk ikke....!

jo jeg arbejder der stadig... men hvad har det lige med min mening at gøre?

ja orkla er et "multinationalt" firma... men de købte et PRIVAT dansk firma!
det er jo ikke det der sker her.

og fordi jeg arbejder ved et orkla firma... så må jeg vel gerne synes at
privatisering som her er dumt... eller hvad?



--
Mvh.

Nikolai R. jensen
www.minvogn.dk
ja min mail addresse er : nospam@minvogn.dk
"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd8a065$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Nikolai R. jensen" <nikolai@minvogn.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fd89fc0$0$27302$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > HUH?
>
> Med mindre du naturligvis ikke arbejder der mere....
>
> http://annoncesalg.berlingske.dk/composite-158.htm
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hr. Bjørn
>
>



Ukendt (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-12-03 17:58


"Nikolai R. jensen" <nikolai@minvogn.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd8a1a5$0$27307$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

KLIP

> ja orkla er et "multinationalt" firma... men de købte et PRIVAT dansk
firma!
> det er jo ikke det der sker her.

Hvad er lige forskellen...?

Der er aldrig blevet solgt så menge statsvirksomheder som under den
sidste regering.

> og fordi jeg arbejder ved et orkla firma... så må jeg vel gerne synes
at
> privatisering som her er dumt... eller hvad?

Ja da, men så skal du komme med en bedre begrundelse.

Kan du overhovedet det..?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Nikolai R. jensen (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Nikolai R. jensen


Dato : 11-12-03 18:03

hmm... jeg synes ikke der er retmange privatiseringer som jeg synes om...
kan ikke lige komme på nogen.. men de findes sikkert!

men du vil så have at jeg skal sige mit job op fordi jeg ikke synes om
privatiseringer?

min begundelse er jo at nu havner pengene i aktionærenes lommer istedet for
statens lommer som jo i sidste ende er dine og mine lommer!

--
Mvh.

Nikolai R. jensen
www.minvogn.dk
ja min mail addresse er : nospam@minvogn.dk
"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd8a237$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Nikolai R. jensen" <nikolai@minvogn.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fd8a1a5$0$27307$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> KLIP
>
> > ja orkla er et "multinationalt" firma... men de købte et PRIVAT dansk
> firma!
> > det er jo ikke det der sker her.
>
> Hvad er lige forskellen...?
>
> Der er aldrig blevet solgt så menge statsvirksomheder som under den
> sidste regering.
>
> > og fordi jeg arbejder ved et orkla firma... så må jeg vel gerne synes
> at
> > privatisering som her er dumt... eller hvad?
>
> Ja da, men så skal du komme med en bedre begrundelse.
>
> Kan du overhovedet det..?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hr. Bjørn
>
>



Ukendt (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-12-03 18:06


"Nikolai R. jensen" <nikolai@minvogn.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd8a339$0$27308$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

KLIP

> men du vil så have at jeg skal sige mit job op fordi jeg ikke synes om
> privatiseringer?

Det ville jeg aldrig forlange af dig, men jeg synes du er gammel nok til
tænke sig om, inden du kommer med så en bastant udmelding.

> min begundelse er jo at nu havner pengene i aktionærenes lommer
istedet for
> statens lommer som jo i sidste ende er dine og mine lommer!

Det er da noget du umiddelbart tror.

Det vil meget vel vise sig at Bilinspektionen bliver bedre og en
*gevinst* for det danske samfund.

PS: Det var socialisterne, der solgte TDC.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Nikolai R. jensen (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Nikolai R. jensen


Dato : 11-12-03 18:10

og fordi at det var socialisterne der gjorde det så synes jeg om det? næh
faktisk ikke! jeg er ligeglad med hvem der gør hvad... bare de gør det
rigtigt!

og nej... jeg tror ikke på at det bliver en gevindt for samfundet!

--
Mvh.

Nikolai R. jensen
www.minvogn.dk
ja min mail addresse er : nospam@minvogn.dk
"Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd8a412$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Nikolai R. jensen" <nikolai@minvogn.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fd8a339$0$27308$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> KLIP
>
> > men du vil så have at jeg skal sige mit job op fordi jeg ikke synes om
> > privatiseringer?
>
> Det ville jeg aldrig forlange af dig, men jeg synes du er gammel nok til
> tænke sig om, inden du kommer med så en bastant udmelding.
>
> > min begundelse er jo at nu havner pengene i aktionærenes lommer
> istedet for
> > statens lommer som jo i sidste ende er dine og mine lommer!
>
> Det er da noget du umiddelbart tror.
>
> Det vil meget vel vise sig at Bilinspektionen bliver bedre og en
> *gevinst* for det danske samfund.
>
> PS: Det var socialisterne, der solgte TDC.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hr. Bjørn
>
>



Ukendt (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-12-03 18:12


"Nikolai R. jensen" <nikolai@minvogn.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd8a4f1$0$27314$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

KLIP

> og fordi at det var socialisterne der gjorde det så synes jeg om det?
næh
> faktisk ikke! jeg er ligeglad med hvem der gør hvad... bare de gør det
> rigtigt!

Så tror jeg på det.

> og nej... jeg tror ikke på at det bliver en gevindt for samfundet!

Det vil tiden jo vise.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Ukendt (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-12-03 18:28

Det er da ikke særligt genialt at sælge de af statens foretninger der giver
overskud
der er da ikke mange andre til at betale de 120 milioner som staten nu
kommer til at mangle i deres regnskab end os selv + at nu skal vi også
betale til et eller andet firma så de, hvis det går helt galt, kan få endnu
flere penge på deres konto i udlandet.

Og det politiske lad os da bare få gang i den diskusion også, den nuværende
regering har sgu ikke lavet NOGET godt endnu stik imod deres valgløfter skal
vi bare betale mere i skat og have endnu flere arbejdsløse som får endnu
mindre i understøttelse.

Men opfrisk min hukommelse og fortæl mig da bare alle " de gode" ting de har
fået igennem

Brian



Ukendt (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-12-03 19:02


"Brian Jensen" <b.zatoncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3fd8a91b$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det er da ikke særligt genialt at sælge de af statens foretninger der
giver
> overskud

Hvis de kan give endnu mere tilbage i form af skatter og arbejde til
folk, er forretningen ikke så ringe endda.

Hvis man som samfund heller ikke kan tilføre virksomheden yderligere, er
det da bare med at få noget risikovillig kapitale ind i spillet.

> der er da ikke mange andre til at betale de 120 milioner som staten nu
> kommer til at mangle i deres regnskab end os selv + at nu skal vi også
> betale til et eller andet firma så de, hvis det går helt galt, kan få
endnu
> flere penge på deres konto i udlandet.

Hvis det går helt galt, går biksen konkurs.

Statens Bilinspektion skal i øvrigt arbejde på/efter et regelsæt
udstukket af staten.

> Og det politiske lad os da bare få gang i den diskusion også, den
nuværende
> regering har sgu ikke lavet NOGET godt endnu stik imod deres
valgløfter skal
> vi bare betale mere i skat

Der er jo indgået nogle aftaler af den forgangne regering som skal
indfries.

> og have endnu flere arbejdsløse som får endnu
> mindre i understøttelse.

Arbejdsløsheden skyldes verdens manglende evne til at opsuge de
forventninger, der forgangne regering havde.

> Men opfrisk min hukommelse og fortæl mig da bare alle " de gode" ting
de har
> fået igennem

Vi er da ikke gået helt og aldeles på røven.

PS: Vi har altså en del danske multinationale selskaber (ejet af
danskere), men de skal naturligvis afvikles, når vi nu ikke vil have
andre ind på vore jagtmarker....?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Ukendt (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-12-03 19:52


> > Men opfrisk min hukommelse og fortæl mig da bare alle " de gode" ting
> de har
> > fået igennem
>
> Vi er da ikke gået helt og aldeles på røven.

Men fornuften ved at 800.000 danskere som er arbejdsdygtige som ikke
arbejder, kan jeg ikke følge :o/

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Ukendt (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-12-03 19:56


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3fd8bcb9$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Men fornuften ved at 800.000 danskere som er arbejdsdygtige som ikke
> arbejder, kan jeg ikke følge :o/

Det er helt op til de danske virksomheder at ansætte folk.

Det gavner i hvert fald ikke at ansætte dem i "det offentlige".

Verden er i venteposition mht. til det såkaldte opsving.

Vi er traditionelt 12 til 18 måneder bagud den amerikanske økonomi.

PS: Det er desværre billige at udbetale arbejdsunderstøttelse end
mindstelønnen. Det er et politisk faktum/kendsgerning.
Min kone tilhører selv det såkaldte "grå guld". Målt på interessen er
der sgútte meget der glitrer her, men det lyder formidabelt ud af enhver
politikers mund.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Henning Præstegaard (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 12-12-03 01:15

Bjørn Jørvad wrote:
> PS: Det er desværre billige at udbetale arbejdsunderstøttelse end
> mindstelønnen. Det er et politisk faktum/kendsgerning.
>
Ja heldigvis! Ellers ville et jo være mere aktraktivt at gå arbejdsløs end
at gå i arbejde. Når det er sagt, forstår jeg godt have du mente med dit
indlæg og giver dig ret.

mvh
Henning



Peter Sørensen (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter Sørensen


Dato : 11-12-03 20:10

In article <3fd8b12c$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Bjørn
Jørvad" <mrbear_ AT -post.tele.dk> says...
> PS: Vi har altså en del danske multinationale selskaber (ejet af
> danskere), men de skal naturligvis afvikles, når vi nu ikke vil have
> andre ind på vore jagtmarker....?

JEP! - alt skal nationaliseres - og så laver vi et jerntæppe omkring
lille Danmark så der ikke kommer noget udefra det store farlige
udland...


.... nå, nej, det er vist prøvet...


--
Peter Sørensen
nwcATeurope.com

I Danmark har vi to typer Socialdemokrater:
De blå og de røde, i øjeblikket har de blå magten...

SlowHand (11-12-2003)
Kommentar
Fra : SlowHand


Dato : 11-12-03 18:10

*SlowHand hepper på Nikolai*




/SlowHand



Peter Sørensen (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter Sørensen


Dato : 11-12-03 20:06

In article <3fd8a339$0$27308$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
nikolai@minvogn.dk says...
>
> min begundelse er jo at nu havner pengene i aktionærenes lommer istedet for
> statens lommer som jo i sidste ende er dine og mine lommer!
>
Næææ, det er da helt forkert.

Nu får vi konkurence på bilsyn, så vi ikke skal give 1200kr/time for en
"mekaniker" -> pengene ender i bilisternes lommer.

--
Peter Sørensen
nwcATeurope.com

I Danmark har vi to typer Socialdemokrater:
De blå og de røde, i øjeblikket har de blå magten...

Nikolai R. jensen (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Nikolai R. jensen


Dato : 11-12-03 20:27

ja TRO PÅ DEN!

--
Mvh.

Nikolai R. jensen
www.minvogn.dk
ja min mail addresse er : nospam@minvogn.dk
"Peter Sørensen" <LookInMySigForAddress@IHate.Spam> skrev i en meddelelse
news:MPG.1a42de74352e9b0098980d@news.stofanet.dk...
In article <3fd8a339$0$27308$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
nikolai@minvogn.dk says...
>
> min begundelse er jo at nu havner pengene i aktionærenes lommer istedet
for
> statens lommer som jo i sidste ende er dine og mine lommer!
>
Næææ, det er da helt forkert.

Nu får vi konkurence på bilsyn, så vi ikke skal give 1200kr/time for en
"mekaniker" -> pengene ender i bilisternes lommer.

--
Peter Sørensen
nwcATeurope.com

I Danmark har vi to typer Socialdemokrater:
De blå og de røde, i øjeblikket har de blå magten...



bme (11-12-2003)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 11-12-03 20:47

> ja TRO PÅ DEN!

og hvis du så lige skriver under det du svarer på, og så klipper resten væk,
så bliver det væsentligt nemmere for alle at følge med

/bo



Ukendt (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-12-03 23:46



>Næææ, det er da helt forkert.

>Nu får vi konkurence på bilsyn, så vi ikke skal give 1200kr/time for en
>"mekaniker" -> pengene ender i bilisternes lommer.

Det er der da ingen der garanterer med den fri konkurrence
Hvis vi sammenholder med f.eks tyskland så er der da ingen konkurrence til
TuV og ser vi på andre private foretagender i danmark så er der vel næppe
den store konkurrence til Falck inden for redningstjenester.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Henrik (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 13-12-03 00:12


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3fd8f38b$0$154$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> >Næææ, det er da helt forkert.
>
> >Nu får vi konkurence på bilsyn, så vi ikke skal give 1200kr/time for en
> >"mekaniker" -> pengene ender i bilisternes lommer.
>
> Det er der da ingen der garanterer med den fri konkurrence
> Hvis vi sammenholder med f.eks tyskland så er der da ingen konkurrence til
> TuV og ser vi på andre private foretagender i danmark så er der vel næppe
> den store konkurrence til Falck inden for redningstjenester.

Dansk autohjælp (http://www.dah.dk) er da en konkurrent til Falck


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.547 / Virus Database: 340 - Release Date: 03-12-2003



No1 (13-12-2003)
Kommentar
Fra : No1


Dato : 13-12-03 18:45

> Nu skal et, et eller andet multinationalt firma til at tjene penge på at
> sende vores biler til reperation.... skide flot! så ser jeg sgu hellere at
> det er en uvildig instans som staten som får lov til at tjene de penge... og
> i sidste ende så får vi selv gavn af de penge! nu ender overskuddet jo nok
> på caymans islands... sammen med tdc´s overskud!
>
> HURRAAAAAAAAAAAAAAAAA for privatiseringen!

Det er utroligt hvor lidt folk der udtaler sig om økonomi, ved om det.
Skal vi ikke starte en ny Soviet Union i Danmark, hvis planøknomi er så
godt?

Du forudsætter at den statsejede kontrol og et privat firma har de samme
omkostninger og indtægter.

Uvildig instans? Hvad mener du med det? Både private og offentlige
organisationer har forskellige mål. Problemet er at den offentlige
bilkontrol ikke bliver belønnet for at tilbyde en så god service så
billigt som muligt. Det gør en privat virksomhed - hvis altså køberne
ikke er ligeglade med pris og kvalitet.

alexbo (11-12-2003)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 11-12-03 20:33


<Jan W Nielsen> skrev

Endnu et klip, uden en eneste selvstændig kommentar.

Det er lige som at læse lokalavisen.

mvh
Alex Christensen





Ukendt (11-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-12-03 22:33



> <Jan W Nielsen> skrev
>
> Endnu et klip, uden en eneste selvstændig kommentar.
>
> Det er lige som at læse lokalavisen.

Det er jo ikke sikkert at manden har en mening / holdning

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



jan@stevns.net (11-12-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 11-12-03 23:51

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Det er jo ikke sikkert at manden har en mening / holdning

Det bliver da den dag helvede fryser til is ;)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Henning Præstegaard (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 12-12-03 01:16

Tom wrote:
> Det er jo ikke sikkert at manden har en mening / holdning
>
Tænke tænke tænke...... Jeg tror sku' du har ret.

mvh
Henning



Ukendt (12-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-12-03 12:57

> Endnu et klip, uden en eneste selvstændig kommentar.

Gør det noget, synes du..?

Personligt bruger jeg også denne NG for at få god og aktuel info. Jeg mener til
fulde mit indlæg lever op til dette.

> Det er lige som at læse lokalavisen.

Hvis brugere af gruppen sparker kvalificeret info ind i gruppen, kan man jo bare
læse det - og så gå videre. Eller også kan man deltage i den debat, som ofte
starter op med udgangspunkt i informationen.

Jeg forstår faktisk ikke rigtig indhldet i din kritik.

Er det så vigtigt, at du betragter det som afgørende, at du får at vide, hvad
netop JEG mener om en given sag? I så fald mener jeg, du er på vildspor med din
kritik.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


alexbo (12-12-2003)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 12-12-03 16:12


<Jan W Nielsen> skrev

> > Endnu et klip, uden en eneste selvstændig kommentar.
>
> Gør det noget, synes du..?

Ja, jeg synes det er ligegyldigt fyld, dels kan man jo fylde NGèn med
tilfældige udklip, dels er en NG et diskussionsforum, og ikke en
opslagstavle.

Hvis man ønsker at læse aviser eller motorblade, findes de både i fysisk
form og på nettet.

Egentlig tror jeg også, det er en krænkelse af rettighedsindehaverne, at
man gengiver hele artikler hugget fra div. medier.

Rent faktisk synes jeg også at du skulle skrive direkte i NGén, i stedet
gennem autoatlas, som egentlig snylter på denne gruppe.

mvh
Alex Christensen



Morten Fruergaard (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-12-03 09:04

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Rent faktisk synes jeg også at du skulle skrive direkte i NGén, i stedet
> gennem autoatlas, som egentlig snylter på denne gruppe.


Det er da mange der gør...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



alexbo (13-12-2003)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 13-12-03 10:14


"Morten Fruergaard" skrev

> >"alexbo"
> > Rent faktisk synes jeg også at du skulle skrive direkte i NGén, i stedet
> > gennem autoatlas, som egentlig snylter på denne gruppe.

> Det er da mange der gør...

Tja, der er mange der skriver direkte i NGèn, om der er mange der snylter
ved jeg ikke, jeg har kun lagt mærke til autoatlas. Det er muligt der er
andre websider, der får denne NG til at fremstå som deres egen opfindelse,
men så gør de det mere diskret.
At selve det at mange gør noget, skulle retfærdiggøre at andre også gør det,
kan jeg nu heller ikke indse.

Der er også mange hvis kommentar bare er et par ord, uden rigtigt noget
indhold.
Men der er heldigvis også mange der har en mening, og det gør NGèn værd at
læse.

mvh
Alex Christensen







Morten Fruergaard (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-12-03 10:33

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Tja, der er mange der skriver direkte i NGèn, om der er mange der snylter
> ved jeg ikke, jeg har kun lagt mærke til autoatlas. Det er muligt der er
> andre websider, der får denne NG til at fremstå som deres egen opfindelse,
> men så gør de det mere diskret.

TDC har en, www.kandu.dk
Jeg har set flere, men kan ikke lige huske dem...


> At selve det at mange gør noget, skulle retfærdiggøre at andre også gør
det,
> kan jeg nu heller ikke indse.

Det gør det heller ikke...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Mogens Knudsen (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 13-12-03 10:52

On Sat, 13 Dec 2003 10:33:18 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Det gør det heller ikke...

Jan W bor i Århus og arbejder i Kbh. Når han er hjemme, "køres" der
normalt - når han er i Kbh, sker det via autoatlas.dk. Sådan gør jeg
også, hvis jég er udrejst.

"Jeres" himlerier er dybt go'nat at læse på, idet manden normalt dels
tilfører den gruppe en del og dels debattere livligt. At han denne
gang vælger blot at poste en pressemeddelelse uden sin egen mening
tilknyttet, kan jeg ikke se noget forkert i. Dét er han jo ikke den
eneste, der gør.


/Mogens

alexbo (13-12-2003)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 13-12-03 12:04


"Mogens Knudsen" skrev

> At han denne gang vælger blot at poste en pressemeddelelse uden sin egen
mening
> tilknyttet, kan jeg ikke se noget forkert i. Dét er han jo ikke den
> eneste, der gør.

At du ikke kan se noget forkert i det, er een ting, og fair nok.
Men at du bruger argumentet med, at det er der også andre der gør, er for at
bruge dit eget udtryk, dybt go'nat.

Men vi kan måske vente en lang række af "dagens udklip".
"dagens klaphat" er jo slidt op, og den var dog i det mindste en
egenproduktion.

mvh
Alex Christensen







Mogens Knudsen (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 13-12-03 12:15

On Sat, 13 Dec 2003 12:03:56 +0100, "alexbo"
<alexbo@post.cybercity.dk> wrote:

>At du ikke kan se noget forkert i det, er een ting, og fair nok.

Tak

>Men at du bruger argumentet med, at det er der også andre der gør, er for at
>bruge dit eget udtryk, dybt go'nat.

Nope - Jan gør det IMO sjældent (omend der lige har været et par
stykker for nylig), mens andre gør det tit. Derfor er det forkert at
overfalde ham og lade de andre passere. Dét var sådan set bare tanken
bag referencen :)

>Men vi kan måske vente en lang række af "dagens udklip".
>"dagens klaphat" er jo slidt op

Forhåbentligt ikke for meget.


/Mogens

Jan W Nielsen (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 13-12-03 12:30

Mogens Knudsen wrote:

> Nope - Jan gør det IMO sjældent (omend der lige har været et par
> stykker for nylig), mens andre gør det tit. Derfor er det forkert at
> overfalde ham og lade de andre passere. Dét var sådan set bare tanken
> bag referencen :)

Takker for opbakningen - der må være en skribent eller to, der ikke har lagt
mærke til, at det er den samme Jan W, som skriver herhjemmefra.

Jeg var faktisk ikke af den opfattelse, at "man" ikke gad have den slags
info - men det har jeg taget til efterretning.

Personligt ville jeg jeg sætte pris på flere af den slags input, men jeg
skal nok undlade at gøre det for eftertiden.

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0




alexbo (13-12-2003)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 13-12-03 13:21


"Jan W Nielsen" skrev

> Personligt ville jeg jeg sætte pris på flere af den slags input, men jeg
> skal nok undlade at gøre det for eftertiden.

Jeg synes et kort klip ang. salg af bilinspektionen, og en kommentar fra din
side om hvad du mener om salget, ville være fint.
Det vil give anledning til udveksling af synspunkter.
Det er disse lange ukommenterede, jeg havde nær sagt kritikløse, klip jeg er
imod.

At det lige var dig jeg " overfaldt" skyldes at der var to af disse indlæg
lige efter hinanden.

Du skal forøvrigt ikke undlade noget, bare fordi nogen ikke kan lide det, du
skal bare overveje, om du selv synes det er den rigtige måde at starte en
tråd på.

mvh
Alex Christensen






Fam. Olsen (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 13-12-03 15:55


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3fdaf80e$0$17598$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Jeg var faktisk ikke af den opfattelse, at "man" ikke gad have den slags
> info - men det har jeg taget til efterretning.

Det er heller ikke "man". Der er nogle der ikke gider og vi er nogle der
hellere end gerne gider. Så jeg vil da håbe du fortsætter. Samtidig vil jeg
opfordre dem der ikke gider at hoppe let og elefant hen over disse tråde.

> Personligt ville jeg jeg sætte pris på flere af den slags input, men jeg
> skal nok undlade at gøre det for eftertiden.

Nej, fortsæt endelig. Og se bort fra dem der ikke gider læse det, de kan jo
bare lade være. Man kan jo alligevel aldrig gøre alle tilfredse.

MVH Niels



Henning Præstegaard (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 13-12-03 22:35

Jan W Nielsen wrote:
> Jeg var faktisk ikke af den opfattelse, at "man" ikke gad have den
> slags info - men det har jeg taget til efterretning.
>
Det er da den indre journalist der løber af med dig og ikke kan lade være
med at vidrebringe en god historie, lige som den med vinterdækkene.
Helt fint med mig. Ofte løber man over nogle oplysninger, som man sagtens
selv kan støve op på nettet. Men men, hvis man ikke ved hvad man skal se
efter bliver det, hånden på hjertet gutter vi gør det også i traffiken, til en
omgang bryster som sædvanelig.
Så, bliv ved, bliv ved.

mvh
Henning



Jan W Nielsen (14-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 14-12-03 13:13

Henning Præstegaard wrote:

> Så, bliv ved, bliv ved.

Hejsa

Jeres opbakning vil da få mig til at genoverveje, hvorvidt jeg skal undlade
at smide relevante artikler videre til gruppen.

Jeg vil dog prøve at se, om jeg kan knytte en enkelt kommentar, når det
sker.. (for ikke at blive gillutineret)

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0




jan@stevns.net (14-12-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 14-12-03 13:42

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Jeres opbakning vil da få mig til at genoverveje, hvorvidt jeg skal undlade
>at smide relevante artikler videre til gruppen.

Jeg synes det er iorden - dog er det ingen skade til at du knytter
nogle kommentarer til (som du selv nævner)

bare at rable referater af sig, kan jo ikke bruges til ret meget ;)

--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Jan W Nielsen (14-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 14-12-03 13:45

jan@stevns.net wrote:

> Jeg synes det er iorden - dog er det ingen skade til at du knytter
> nogle kommentarer til (som du selv nævner)

Ok:

> bare at rable referater af sig, kan jo ikke bruges til ret meget ;)

Jo, da.. DU kan jo kommentere..

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0




jan@stevns.net (14-12-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 14-12-03 14:08

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>> bare at rable referater af sig, kan jo ikke bruges til ret meget ;)

>Jo, da.. DU kan jo kommentere..

Det kan jeg da .... men nu er det jo sådan set usenettet det her, og
en af de herlige ting ved det, er jo at man basalt set bruger det til
at snakke om tingene ;) Hvis du bare serverer et referat, ved man jo
ikke rigtigt om du blot fortæller, for fortællingens skyld, eller vil
snakke om et eller andet i det du refererer ..

(Der er vel en ide i at du poster tingene, eller hür ?)

Alternativet er jo at lave en gruppe dk.fritid.bil.opslag - hvis du
kan se hvad jeg mener ;)
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Jan W Nielsen (14-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 14-12-03 14:20

jan@stevns.net wrote:

> Alternativet er jo at lave en gruppe dk.fritid.bil.opslag - hvis du
> kan se hvad jeg mener ;)

Det kan jeg..

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0




Ukendt (14-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-12-03 15:37



> > Alternativet er jo at lave en gruppe dk.fritid.bil.opslag - hvis du
> > kan se hvad jeg mener ;)
>
> Det kan jeg..

Så "jan" er klart vinderen af denne diskussion

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



jan@stevns.net (14-12-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 14-12-03 16:01

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Så "jan" er klart vinderen af denne diskussion

ROFL !


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408693
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste