Golf 3 med Lupo 3L teknik!!!!!!!
Fra : Christabel & Anders

Dato : 11-12-03 00:48

Jeg sad lige og kiggede på lidt brugte VW Golfer og faldt over denne Golf,
hvor man kan se et videoklip med præsentation af bilen!!!!!!
Sælgeren fortæller i filmen at den har samme teknik som en VW Lupo 3L -
altså motoren går i stå når man f.eks. holder tilbage for rødt lys, mener at
det må være en løjen m.m. at det er en Lupo motor der er lagt i bilen. Den
specielle teknik blev vist først opdaget/ indført efter at Golf 3éren gik ud
af produktion.
Tjek selv videoklippet ud på denne adresse:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=497400048&page=1

........Mener at det er sælgeren der ikke kan finde ud af at køre bil og det
er derfor at den går i stå!!!!

Chris & Anders
Klik ind på: www.vesterhavsrock.dk

Fra : SNiP

Dato : 11-12-03 01:57

Christabel & Anders wrote:
> .......Mener at det er sælgeren der ikke kan finde ud af at køre bil
> og det er derfor at den går i stå!!!!

Jeg tror da godt nok også at han har røget noget han ikke kunne tåle, men
check de super fede T-hansen hjulkapsler ud.
Jeg så faktisk nogen hjulkapsler på en kundebil, de var sådan nogen smarte
nogen som gik ud over dækket så det så ud som lavprofil dæk på større
alu-fælge, manden havde godt nok kun tre, og han forstod det ikke, for det
var kun en uge siden han havde købt dem, jeg fnisede lidt, men kunne ikke
nænne at fortælle ham at de sikkert røg af når man kørte over en kantsten.

/J

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-12-03 01:38

SNiP wrote:
> Jeg tror da godt nok også at han har røget noget han ikke kunne tåle,
> men check de super fede T-hansen hjulkapsler ud.

Var det ikke Golf 1 fælge den stod på?

mvh
Henning

Fra : SNiP

Dato : 12-12-03 07:47

Henning Præstegaard wrote:

> Var det ikke Golf 1 fælge den stod på?
Nej den stod oven på noget asfalt ;)
Med nogen stålfælge, med nogen enormt seje hjulkapsler, med ordet 'VIP'
skrevet på
/J

Fra : Brian

Dato : 11-12-03 02:06

Hejsa

Christabel & Anders wrote:

> .......Mener at det er sælgeren der ikke kan finde ud af at køre bil
> og det er derfor at den går i stå!!!!

Jaaa... jeg ville nu heller ikke stole på en forhandler fra *jysk*autolager,
som har adresse i Hvidovre :)
Tror det er svært at finde noget lign. herovre på fastlandet ;)

/Brian

Fra : s?ren christensen

Dato : 11-12-03 08:48

"Christabel & Anders" <kaa@sprit.dk> wrote in message news:<3fd7b123$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>
> .......Mener at det er sælgeren der ikke kan finde ud af at køre bil og det

Nope den er god nok. Det er lavet på nogle af golf Diesel modellerne.
Men mener kun det er import modellerne man ser det på.

Venligst

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-12-03 01:38

s?ren christensen wrote:
> Nope den er god nok. Det er lavet på nogle af golf Diesel modellerne.
> Men mener kun det er import modellerne man ser det på.

Mumle mumle. Var i Schwiez for en 14-15 år siden. Da var der skilte
ved jernbaneoverskæringer og ved lysreguleringer, hvor det blev anbefalet
at stoppe motoren. Der blev snakket om at det ville blive indført ved lov
at stoppe motoren ved unødig tomgang. Mon Gloffen ikke var en Schweizer?

mvh
Henning

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 12-12-03 10:52

On Fri, 12 Dec 2003 01:37:33 +0100, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@virker.ikke> wrote:

>Mon Golf'en ikke var en Schweizer?

Du tænker helt sikkert på "Formel E-udgaven". Dét var VW's første
forsøg på biler, der stoppede og startede motoren pr. automatik, men
teknikken blev ikke voldsomt masseproduceret.

Navnet Formel E brugte VW efterfølgende til en Jetta/Golf-model:
www.jettaownersclub.com/history_mk1.htm

At the beginning of 1981, when Volkswagen announced a series of
energy-saving measures under the banner of Formel E Technology, the
Jetta, like the Golf, became the recipient of an optional 3+E gearbox
in which (fourth) offered a cruising gear in which the engine revs
typically dropped by around 1000 rpm following the change up from
third. The other Formel E equipment mirrored that of the Golf, but
with the addition of a rear spoiler. The previous year a diesel had
been added to the Jetta range using the 1471cc engine which had long
been available in the Golf, which was then replaced in 1981 by a
1588cc version.

/Mogens

Fra : JS

Dato : 11-12-03 10:04

"Christabel & Anders" <kaa@sprit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=497400048&page=1
>
> .......Mener at det er sælgeren der ikke kan finde ud af at køre bil og

Den er go nok.

Fra : Lasse

Dato : 11-12-03 11:07

Jaa, men det er muligt. Man sætter en kontakt på bremsen, således at når
bremsepedalen er i bund, tager den strømmen fra pumpen. Og så slukker
moteren. når man slipper igen, får den igen strøm, altså den starter ..
Dette virker kun på diesel uden turbo .. Ellers brænder man turboen af, da
den ikke er lavet til det, som en lupo 3L ..

Fra : Thomas

Dato : 11-12-03 11:35

Denne er vel også uden turbo?

mvh

Thomas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-12-03 11:43

"Lasse" <LasseSLET@postbilen.dk> skrev i en meddelelse
> Jaa, men det er muligt. Man sætter en kontakt på bremsen, således at når
> bremsepedalen er i bund, tager den strømmen fra pumpen. Og så slukker
> moteren. når man slipper igen, får den igen strøm, altså den starter ..

Nå...

Og der skal ikke strøm til starten...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : SNiP

Dato : 11-12-03 12:13

Morten Fruergaard wrote:
> "Lasse" <LasseSLET@postbilen.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nå...
>
> Og der skal ikke strøm til starten...

Nej nej, det fungerer ved hjælp af FM(1) teknologi

/J

(1)
FM - Fucking Magic - The Bastard Operator From Hell dictionary.