Fejl på automatgear ?
Fra : Sonil

Dato : 10-12-03 22:37

Hej Gruppe,

Hvori består fejlen når min automatgearkasse giver tydelige ryk (hårde
tilkoblinger) når jeg skifter mellem R og D ? Er det momentomformeren eller
selve kassen ? Er der en kur ? Additiver ?

Den har lige fået skiftet olie hos den lokale(ikke VW), og han vil ligge
hovedet på blokken på at den har fået korrekt mængde. Oliestanden er også
efterfølgende blevet chekket og fundet ok. Jeg kan desværre ikke sige om
fejlen også var der inden olieskiftet, jeg har i hvert fald ikke lagt mærke
til det.

Den olie der er blevet påfyldt er et eller andet superduper Castrol med
teflon.

Det er en VW 4 trins uden tiptronic.

Mvh
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-03 23:27

> [...]
> efterfølgende blevet chekket og fundet ok. Jeg kan desværre ikke sige om
> fejlen også var der inden olieskiftet, jeg har i hvert fald ikke lagt

Det er helt sikkert relateret til olien, det er garanteret en forkert type -
få det ud inden du står med en ødelagt gearkasse.

> Den olie der er blevet påfyldt er et eller andet superduper Castrol med
> teflon.

Det kan være nok så superduper - hvis ikke det er den rigtige type til den
gearkasse.
VW gearkasser er generelt meget følsomme for om der kommer det rigtige olie
på (og det er andre fabrikater sikkert også).
Jeg har selv været ude for at oliskift på en manuel gearkasse gjorde den
meget stram i gearskifte. Det var en ommer (og så oven i købet også ved en
aut VW mekker), det var i øvrigt også Castrol der blev hældt på. Uden af den
grund at antyde noget som helst.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 11-12-03 13:55

"Sonil" <sonil@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mærke
> til det.
>
> Den olie der er blevet påfyldt er et eller andet superduper Castrol med

Køre taxa i en Passat TDI hvor der self er automatgear
Den har gjort og gør nu igen og det er noget med gearkassen der er færdig
passaten har nu 240.000 km på tælleren (250.000 og der kommer E270 Mercedes)

Det starte med lidt rykken mellem R og D så begynder den at "hugge" og
glide i "koblingen" når man bakker og kan finde på at hugge under gearskift
oss
samt ved konstant fart og RPM (mest landevejskørsel 80kmt ~2000RPMs ) står
den og svinger 500 RPMs op og ned ligesom om den vil skifte gear også
aligevel ikke

Erik Elbarto
"Der glæder sig til Merceren"

Fra : Anne & Torben

Dato : 11-12-03 16:19

Øhhhhh,

R & D, er det ikke henholdsvis "reverse" og "drive".
Hvis det er sandt, er det ikke underligt med rykkene.

Mvh
Torben.

Fra : Sonil

Dato : 11-12-03 20:40

> Øhhhhh,
>
> R & D, er det ikke henholdsvis "reverse" og "drive".
> Hvis det er sandt, er det ikke underligt med rykkene.
>
> Mvh
> Torben.

Flot karl-smart........

Du kan måske heller ikke sidde og skifte mellem bakgear og 1'ste på en
manuel gearkasse ?

Mvh
Søren

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-12-03 20:52

"Sonil" <sonil@ofir.dk> skrev :

>Flot karl-smart........

Ro på nu - der er ikke noget forkert i det Torben svarer

Fra : Sonil

Dato : 11-12-03 21:09

> Ro på nu - der er ikke noget forkert i det Torben svarer

Ikke forstået ?

Mvh
Søren