Total udbrændt
Fra : phk

Dato : 10-12-03 12:23

En bil udbrændte total på Hjerting Strandvej, Esbjerg, her til morgen. Hvad
der tilsyneladende var ejeren i sit stiveste puds (hmm ... pus?) trippede
utålmodigt rundt omkring brandmændene da de rev slangerne frem. Det var et
flot bål.

Jeg havde lidt svært ved at se biltypen - hvad var det for en bil som var
berømt for at sætte ild til sig selv for nogle måneder siden? Citroën?

--
Per, Esbjerg

Fra : Brizz

Dato : 10-12-03 14:27

> Jeg havde lidt svært ved at se biltypen - hvad var det for en bil som var
> berømt for at sætte ild til sig selv for nogle måneder siden? Citroën?

C5 var der lidt sjov med ja...

Mvh Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : Morten Lund

Dato : 10-12-03 14:30

> C5 var der lidt sjov med ja...

Også kåret til årets bål.

---
Morten Lund

Fra : bme

Dato : 10-12-03 14:33

> C5 var der lidt sjov med ja...

Men var det ikke c3'eren der var et virkeligt brandgodt tilbud??

/bo

Fra : BS

Dato : 10-12-03 22:41

> Jeg havde lidt svært ved at se biltypen - hvad var det for en bil som var
> berømt for at sætte ild til sig selv for nogle måneder siden? Citroën?
De kalder den for brandbilen!
mvh BS aka MIC aka DerGolf

---

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 11-12-03 08:09

"BS" <Nospammer@mail.fi> wrote in message
> De kalder den for brandbilen!

Eller Verdens største cigarettænder!

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-12-03 08:24

> Jeg havde lidt svært ved at se biltypen - hvad var det for en bil som var
> berømt for at sætte ild til sig selv for nogle måneder siden? Citroën?

De sidste to mærker som har været fremme i vælten for brandrisiko er nu
Volvo S/V40 og VW Touran, men dem er det selvfølgelig ikke så sjovt at
skrive om.....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 11-12-03 08:25

On Thu, 11 Dec 2003 08:23:30 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>De sidste to mærker som har været fremme i vælten for brandrisiko er nu
>Volvo S/V40

Jep - Volvo har haft flere modeller, hvor problemet har været
fremherskende, og brande forekommet. Også i DK.
(400- og 850-serien)

>og VW Touran

Fortæl, fortæl !

/Mogens

Fra : Møller

Dato : 11-12-03 09:59

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Jep - Volvo har haft flere modeller, hvor problemet har været
> fremherskende, og brande forekommet. Også i DK.
> (400- og 850-serien)

> Fortæl, fortæl !

Den har da allerede ændret navn til VW Zippo:
http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=1730

--
Møller

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-12-03 16:46

> Den har da allerede ændret navn til VW Zippo:
> http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=1730

Ja, og topmodellen Touareg kan åbenbart også:

http://www.avd.de/news/2003/september/2003_n_kw36_1_08.htm

mvh

Andreas M. Hansen