Forbrug
Fra : Lykke

Dato : 10-12-03 07:41

Forleden dag holdt jeg i kø på motorvejen ved Aarhus, ventetiden var ca 3
timer for dem der havde holdt længest.
Jeg bemærkede at flere biler var kørt tørre for brændstof og nu til
spørgsmålet.
Hvor meget brændstof bruger en bil i tomgang. Min bil kører 22 på literen på
motorvej ved 110 km i timen, men hvor meget bruger den ved tomgang.
3 timer i tomgang må sku da bruge en del.
Er der nogen der kender svarene for de forskellige modeller?

Med venlig hilsen
Poul Jacobsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-12-03 07:43

On Wed, 10 Dec 2003 07:40:59 +0100, "Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>3 timer i tomgang må sku da bruge en del.
>Er der nogen der kender svarene for de forskellige modeller?

Min Opel Omega 3000 24V forburger ca. 1 liter i timen ved
tomgangskørsel - dét viser bilens bordcomputer/checkpanel

/Mogens

Fra : Anders Møller

Dato : 10-12-03 08:54

> Min Opel Omega 3000 24V forburger ca. 1 liter i timen ved
> tomgangskørsel - dét viser bilens bordcomputer/checkpanel

Ved fuld tank kan du altså holde 80 timer i tomgang eller sådan noget ? ;)

Sådan en balje må om noget have en stor benzintank, ikke ligesom os andre
der kører rundt med 47 liter i tanken :(

--
Anders Møller
Uno Racing

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-12-03 09:41

On Wed, 10 Dec 2003 08:54:10 +0100, "Anders Møller"
<anders-fjern-@damkjaer-moller.dk> wrote:

>Ved fuld tank kan du altså holde 80 timer i tomgang eller sådan noget ? ;)
>Sådan en balje må om noget have en stor benzintank, ikke ligesom os andre
>der kører rundt med 47 liter i tanken :(

Jep - den kan tanke 75 liter, hvilket er knaldhamrende fint, når man
nu af og til er i Jylland. Det gennemsnitlige forbrug ligger på 10½
km/l...

/Mogens

Fra : ThomasS

Dato : 10-12-03 12:23

Mogens Knudsen wrote:

> Jep - den kan tanke 75 liter, hvilket er knaldhamrende fint, når man
> nu af og til er i Jylland.

For der er jo ikke tanke i jylland?
Vi køre jo stadig rundt i okse trukne vogne...

/ThomasS

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-12-03 12:26

On Wed, 10 Dec 2003 12:23:10 +0100, "ThomasS" <TVS@mail.dk> wrote:

>For der er jo ikke tanke i jylland?

Næh, men jeg hader at tanke. Dels tager det tid, og man
får lugtende benzin på fingrene, og dels er min kone ikke
glad for alle de bon'er

/Mogens

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 10-12-03 12:35

On Wed, 10 Dec 2003 12:26:22 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Næh, men jeg hader at tanke. Dels tager det tid, og man
>får lugtende benzin på fingrene, og dels er min kone ikke
>glad for alle de bon'er

Få benzin på fingerene, se det er dog en ting jeg ikke har været ude for
endnu?, har dog prøvet at få dieselolie på fingrene og føj for en lugt.
Flemming Jacobsen

Fra : John Sahl

Dato : 10-12-03 12:57

Thunderbird [7100] wrote:
> Få benzin på fingerene, se det er dog en ting jeg ikke har været ude
> for endnu?, har dog prøvet at få dieselolie på fingrene og føj for en
> lugt.

Mogens smager selvfølgelig på benzinen for at sikre sig at det er
den rette oktan der fyldes i tanken

Du ved sådan lige ved at dyppe lillefingeren i det våde stads.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-12-03 12:56

On Wed, 10 Dec 2003 12:57:07 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Mogens smager selvfølgelig på benzinen for at sikre sig at det er
>den rette oktan der fyldes i tanken
>Du ved sådan lige ved at dyppe lillefingeren i det våde stads.

So ist es - echt V-Power feeling

/Mogens

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-12-03 14:36

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
> So ist es - echt V-Power feeling

I familie med Turtle-Power?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-12-03 14:46

On Wed, 10 Dec 2003 14:35:33 +0100, "Torben Scheel"
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>I familie med Turtle-Power?

Nix, men leget med figurerne utallige gange.
Min unger elskede dem

/Mogens

Fra : Brizz

Dato : 10-12-03 14:36

> Få benzin på fingerene, se det er dog en ting jeg ikke har været ude for
> endnu?, har dog prøvet at få dieselolie på fingrene og føj for en lugt.

Hehe...arbejder med benzin og olie til hverdag og alligevel når jeg skal
tanke privat gryden med diesel tager jeg sq plastic handsker på for jeg
gider simpelthen ikke stinke af olie i min fritid. og pistolerne er altid
sovset ind i diesel

Mvh Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-12-03 10:14

"3 timer i tomgang"

Jamen det er jo forbudt

--
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Lykke

Dato : 10-12-03 11:03

Nej det er rent faktisk ikke forbudt, undtagen i Farsø i nordjylland, men
kan være noget miljøsvineri, Når du kører på motorvej ved trafikuheld kan du
godt få mange stop, og jeg tror ikke der er ret mange der slukker motoren
når vi er under frysepunktet.

Poul Jacobsen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-12-03 16:31

Hmmm. Jeg lærte i sin tid at man ikke må lade bilen kører i tomgang i mere
end 3 minutter, måske det er ændret.

Men jeg ville dog heller ikke selv slukke for bilen......

Fra : Brizz

Dato : 10-12-03 16:41

> Hmmm. Jeg lærte i sin tid at man ikke må lade bilen kører i tomgang i mere
> end 3 minutter, måske det er ændret.

Bilen tager ikke skade af at køre i tomgang i 3 timer for den sags skyld.
Den sviner lidt i udstødningen men det bliver blæst ud når du kører igen.
Men de 3 minutter er kommunale love. Nogen byer siger også 1 min. Mange
steder her i sverige står der når man kører ind i byerne står der "max 1 min
tomgangs körning"

> Men jeg ville dog heller ikke selv slukke for bilen......

Det ville jeg nok heller ikke hvis det var minus grader.

Mvh Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-03 16:45

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det ville jeg nok heller ikke hvis det var minus grader.

Jow da, du tænder blot for fyret.

Hr. Bjørn

Fra : Brizz

Dato : 10-12-03 17:16

> Jow da, du tænder blot for fyret.

Grrrr.... sjov va

Mvh Brian

--
www.gronaerten.dk
...som godt kunne bruge et billigt diesel fyr

Fra : Leonard

Dato : 10-12-03 17:43

"Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote:

>Det ville jeg nok heller ikke hvis det var minus grader.

Man kan blive kvalt af at have motoren kørende hvis man holder i
snedrive, derudover er det heller ikke så fedt at have kørt tanken tom
når der endeligt bliver ryddet.
Men chancen for at hænge i en snedrive natten over i DK er jo meget
lille.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-12-03 08:18

Wed, 10 Dec 2003 16:41:28 +0100, skrev Brizz, på 21 linier, i
<br7er6$o19$1@sunsite.dk>, :

> [...]
>steder her i sverige står der når man kører ind i byerne står der "max 1 min

Det gælder ikke alle biler , nogen går i nødprogram for og rense sig
selv bagefter.
Og så vil bilen sgu ikke meget.
;-(

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Leonard

Dato : 10-12-03 17:44

"Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote:

>Jeg bemærkede at flere biler var kørt tørre for brændstof

Og du er sikker på at det var brændstof og ikke strøm de var løbet tør
for.