renault 19 fra '90
Fra : Tinus Nielsen

Dato : 10-12-03 00:38

er der nogen der ved hvor mange liter olie der skal på den bil?

Fra : s?ren christensen

Dato : 10-12-03 14:33

"Tinus Nielsen" <tinushnielsen@hotmail.com> wrote in message news:<br5mul$2pi4$2@news.cybercity.dk>...
> er der nogen der ved hvor mange liter olie der skal på den bil?

Hvis det er en 1.4i skal der 3.5 liter på.

Venligst

Fra : Tinus Nielsen

Dato : 10-12-03 21:18

det er en 1,4 men jeg ved ikke om det er en i.

jeg har ike manualen

Fra : Rasmus

Dato : 10-12-03 11:41

"Tinus Nielsen" <tinushnielsen@hotmail.com> wrote in message
> er der nogen der ved hvor mange liter olie der skal på den bil?

Står det ikke i manualen?

mvh
Rasmus

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-12-03 22:14

> er der nogen der ved hvor mange liter olie der skal på den bil?

Hvis du også skifter oliefilter gælder følgende.
Hvis din har ca. 80 hk skal den have 4.0 liter.
Hvis din har ca. 60 hk skal den have 3.5 liter.

Niels

Fra : s?ren christensen

Dato : 11-12-03 08:57

"Niels Bengaard" <bengaard@hotmail.com> wrote in message news:<3fd78ca9$0$27412$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> Hvis du også skifter oliefilter gælder følgende.
> Hvis din har ca. 80 hk skal den have 4.0 liter.
> Hvis din har ca. 60 hk skal den have 3.5 liter.

¨
Ifølge min manual på min Clio som er en 1.4i med 80hk skal der 3.5 liter på.
Det er samme motorer som i Renault 19.
1.2i og 1.4i er iøvrigt fuldstændig ens pånær slaglængde.

Venligst

Fra : Niels Bengaard

Dato : 11-12-03 15:19

> [...]
på.
> Det er samme motorer som i Renault 19.
> 1.2i og 1.4i er iøvrigt fuldstændig ens pånær slaglængde.

Jeg skrev bare de data jeg har mulighed for at fremskaffe.
3.5 eller 4 liter er dog ikke så vigtigt. Man skal bare sørge for at have 4
liter og så fylde op til niveauet står rigtigt på pinden.

Niels