Hvad er jeres meninger om flg. biler
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 09-12-03 23:46

Efter lidt rundringning til diverse forsikringsselskaber er det nu klart, at
den eneste måde jeg kan forsikre en bil til en fornuftig pris, er hvis jeg
ikke har bil i f.eks. et halvt år. På den måde sagde manden fra Runa at jeg
kunne komme ind som ny billist, hvilket i mit tilfælde vil være et plus :(
Jeg kan dog ikke undvære bilen, og den rare mand fra Runa sagde så at min
kæreste jo kunne købe én. Hvis vi begge to står som brugere, og hun som
ejer, mente han ikke at der var nogen problemer i det. Desuden er hun lidt
ældre end mig, så det er også et lille plus. Så snart jeg er kommet af med
Xantiaen bliver jeg så nødt til at købe en anden til min kæreste - prisleje:
under 50.000. (Er jeg ikke gavmild?)
Så jeg sad lige og kigge lidt på bilbasen, og fandt følgende biler.
Er der nogen der har erfaringer med en eller flere nedennævnte, vil jeg
gerne høre lidt om pro's & con's. Det kan også tænkes at nogen af dem kommer
fra særligt problematiske årgange eller lignende. Det vil jeg også gerne
høre om.
Endeligt vil jeg også gerne høre (begrundet) hvilken én i ville vælge, hvis
det var jer der stod i situationen. Jeg kører 45.000 om året, men alt over
10 km/l er iorden.

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=304167 ('96 Hyundai
Elantra 2,0 GLSi)
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=331032 ('93 Hyundai
Scoupe 1,5)
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=333892 ('95 Mazda 323C
1,5 LX)
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=334053 ('90 Peugeot 405
MI16 1,9)
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=334188 ('92 Ford Escort
XR3i 1,8)
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=334474 ('93 Ford Mondeo
1,8)
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=334475 ('91 Mazda MX3
1,6)
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=339230 ('92 Ford Scorpio
2,9)

Jeg ved godt at jeg har spurgt før, men denne gang er det vist lidt et andet
udvalg...

/Kasper Hansen

Fra : Martin P.

Dato : 09-12-03 23:58

> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=334475 ('91 Mazda MX3
> 1,6)

Jeg ville nuppe den der.

Eller http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=336250&page=3 hvis
i vil have noget der kan flytte sig.

--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 10-12-03 09:02

MX3

> Jeg ville nuppe den der.

Det er også en af mine favoritter (evt. i V6 version) - min kæreste er også
vild med den. Men vi har ikke prøvet en endnu...

> Eller http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=336250&page=3
hvis
> i vil have noget der kan flytte sig.

Den er faktisk også et ganske interessant bud. Den er tilføjet til min
favorit-liste.

Tak,

/Kasper Hansen

Fra : Rasmus

Dato : 10-12-03 11:50

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@h-hansenREMOVE.dk> wrote in message
> [...]
> hvis
>
> Den er faktisk også et ganske interessant bud. Den er tilføjet til min

Jeg syntes det er lidt mange km for en GT bil som sikkert er blevet kørt
hårdt...., men hvis der foreligger bevis for jævnlig vedligeholdelse er den
sikkert ok (og check den for rust....)

mvh
Rasmus

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 10-12-03 00:15

> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=334053 ('90 Peugeot
405
> MI16 1,9)

Med en MI16 ser forsikringen først rødt !
Jeg ved Klaus G. her fra gruppen betaler noget der ligner 13k i ren ANSVAR
! - dette er velogmærket som nystartet.
Der var vist ikke overældende mange der overhovedet var intereseret i at
forsikre bilen..

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 10-12-03 08:56

> [...]
> ! - dette er velogmærket som nystartet.
> Der var vist ikke overældende mange der overhovedet var intereseret i at

Ooork, 13 kilo er ingenting. Normalt giver jeg 25.000 i ansvar + kasko, så
det er ingenting i forhold. (jeg skal også kun have ansvar på). Men det var
pænt af dig at nævne det :)

/Kasper Hansen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-12-03 10:10

Øhhh. Forsikring plejer da at følge den med mest ancinitet i husstanden,
uanset hvem der ejer den. Min kæreste har altid været elitebillist pga mig.
Lige fra hendes første bil.
Og det selv om vi til tider har haft helt op til 6 køretøjer. Vi har aldrig
eget nogen biler i fællesskab.

--
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-12-03 10:16

Der skulle stå "ejet" og ikke "eget".

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 10-12-03 11:39

Det er fordi jeg har været meget uheldig med et par større forsikringsskader
det sidste halve år. Det betyder at ingen selskaber vil have mig. Derimod
vil de gerne have min kæreste...

/Kasper Hansen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-12-03 16:29

Nåår, sådan

Fra : Anders Sørensen

Dato : 10-12-03 10:17

Den Tue, 9 Dec 2003 23:46:15 +0100, skrev "Kasper Hansen [8270]"
<kasper@h-hansenREMOVE.dk>:

>Endeligt vil jeg også gerne høre (begrundet) hvilken én i ville vælge, hvis
>det var jer der stod i situationen. Jeg kører 45.000 om året, men alt over
>10 km/l er iorden.

Hva' med denne:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=341447&page=1

Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 10-12-03 11:38

>10 km/l er iorden.
>
> Hva' med denne:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=341447&page=1

Tjo, den er måske også meget interessant. Desuden står den tæt på hvor jeg
bor, så man kunne jo nemt lige tage forbi for at prøve den...

Takker.

/Kasper Hansen

Fra : bme

Dato : 10-12-03 11:43

.. Hvis vi begge to står som brugere, og hun som
> ejer,

en lille bemærkning. Hvis i bliver uvenner og hun skrider, kan hun lovligt
snuppe bilen og du kan ikke gøre en skid, ej heller hvis det er dig der har
lånet.

Selvom hun har 50% "ejerandel" af lånet, kan hun bare skride, og så sidder
du uden bil og med et lån du skal betale, og du kan ikke gøre en skid ved
det.

Min svigermor har en kunde hvor det netop er sket for, han er lidt træt af
det.

/bo

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 10-12-03 12:44

> [...]
> det.
>
> Min svigermor har en kunde hvor det netop er sket for, han er lidt træt af

Det var pænt af dig at nævne det, men det er absolut ikke noget jeg frygter.
Men jeg må da indrømme at jeg ikke rigtigt havde tænkt over det...

/Kasper Hansen