Cargo bilforsikring?
Fra : Robert Eriksen

Dato : 09-12-03 13:17

Nu har jeg et par gange hørt en radioreklame for Cargo Bilforsikring men
har indtil videre brillieret ved at misse kontaktinformationerne.

Nogen der har fanget dem og evt. har et tlf-nummer,URL (jeg tvivler på
det er www.cargo.dk) eller lignende?
Eller måske endda nogle erfaringer med dem, om de overhovedet er værd at
kontakte for at høre lidt priser?

Fra : Søren Blom

Dato : 09-12-03 14:36

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev
> [...]
> det er www.cargo.dk) eller lignende?
> Eller måske endda nogle erfaringer med dem, om de overhovedet er værd at

Prøv at kik på http://www.jp.dk/kp:aid=2133702/ ikke at der står hverken
adresse eller telefon nr. men du kan nok alligevel blive klogere.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Peter G C

Dato : 09-12-03 14:59

[klip]

> Prøv at kik på http://www.jp.dk/kp:aid=2133702/ ikke at der står hverken
> adresse eller telefon nr. men du kan nok alligevel blive klogere.

Den rigtige adresse er derfor:

http://www.rasmussen-assurance.dk

/Peter

Fra : Jacob

Dato : 09-12-03 15:18

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> "Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Den rigtige adresse er derfor:
>
> http://www.rasmussen-assurance.dk

Suk, endnu en beregning uden porsche i listen.. havde ellers lige håbet..

Fra : Leonard

Dato : 09-12-03 15:22

"Jacob" <dont@think.so> wrote:

>Suk, endnu en beregning uden porsche i listen.

Og den kan heller ikke give noget fornuftigt resultat på min
afgiftsfrie personbil.
Vi må nok bare leve med at der skal flere tlf.-samtaler og et
skriftligt tilbud til før en forsikringspris er reel, os der ikke
kører i konsumbiler

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Jacob

Dato : 09-12-03 15:52

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message

> [...]
> Vi må nok bare leve med at der skal flere tlf.-samtaler og et
> skriftligt tilbud til før en forsikringspris er reel, os der ikke

Ja, og når man endelig finder porsche i listen, så får man bare en
besked om at man skal ringe ind.. når man så ringer ind, så afviser
de blankt at tage sådan en special bil.. ligemeget hvor meget jeg
prøver at forklare dem at det altså er en skide 924'er med audi
motor, 2.0, 125hk, 24 år gammel.. jeg er elitebilist og snart 30..
og HVORFOR skal de altid sætte værdien udfra nybilsværdien?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-12-03 16:53

On Tue, 9 Dec 2003 15:51:55 +0100, "Jacob" <dont@think.so> wrote:

> [...]
>motor, 2.0, 125hk, 24 år gammel.. jeg er elitebilist og snart 30..
>og HVORFOR skal de altid sætte værdien udfra nybilsværdien?

Hvad skulle de ellers gøre?

/Mogens

Fra : Kim Hansen

Dato : 09-12-03 23:55

> Hvad skulle de ellers gøre?

Regne ud fra bilens værdi på det tidspunkt forsikringen tegnes, de gi'r jo
ikke manden en helt ny Porsche hvis han smadre/får stjålet en 24 år gammel
en. Man skal være heldig hvis der er penge til at købe en anden brugt i
samme stand som den han har mistet.

Kim

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-12-03 07:38

On Tue, 9 Dec 2003 23:54:30 +0100, "Kim Hansen" <futtown@hotmail.com>
wrote:

>Regne ud fra bilens værdi på det tidspunkt forsikringen tegnes

Hvem og hvordan skulle det vurderes?
Se blot på, hvor store problemer der er med at fastsætte importbilers
rigtige pris.

> de gi'r jo ikke manden en helt ny Porsche hvis han smadre/får
>stjålet en 24 år gammel en.

De reparere vel op til samme status som inden...

>Man skal være heldig hvis der er penge til at købe en anden brugt i
>samme stand som den han har mistet.

Hvis nu du følger med i d.f.b. eller læser lidt tilbage i trådene er
det min opfattelse, at folk generelt får tilstrækkeligt med kroner for
deres skadede biler. Sidst var det CF, som fik smadret Gt'eren, som
indbragte ham et pænt beløb jvf. hans posting hér i gruppen.

Nuvel - jeg er jo helt eing i, at en forsikringspræmie, der tager
udgangspunkt i nyvognsprisen ikke er helt fair. Jeg er jo om nogen
ramt af fænomenet og har netop "råbt og skreget" om det hos Tryg!

/Mogens

Fra : Jacob

Dato : 10-12-03 10:07

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Hvem og hvordan skulle det vurderes?
> Se blot på, hvor store problemer der er med at fastsætte importbilers
> rigtige pris.

Det kunne vel vurderes udfra hvad jeg har givet for 924'eren.. jeg får jo
ikke
en bil for 300k hvis jeg kører galt.. men betaler forsikring som om jeg
kører
en bil til den pris..

> De reparere vel op til samme status som inden...

hvordan beviser man at den er i tiptop stand, når de kan se at man kan få en
rusten 924'er til 40k .. så får jeg vel bare sådan en.. desuden er min en
LeMans
model, som kun findes i et par hundrede.. jeg vil jo aldrig få en magen
til..

> [...]
> udgangspunkt i nyvognsprisen ikke er helt fair. Jeg er jo om nogen
> ramt af fænomenet og har netop "råbt og skreget" om det hos Tryg!

Nej, det er ikke fair.. specielt, når jeg gerne vil ha en 944 S2.. og der
er nybilsprisen omkring 1 mil... ydr.. den koster omkring 250k nu..

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-12-03 10:14

On Wed, 10 Dec 2003 10:07:12 +0100, "Jacob" <dont@think.so> wrote:

>Det kunne vel vurderes udfra hvad jeg har givet for 924'eren.. jeg får jo
>ikke en bil for 300k hvis jeg kører galt.. men betaler forsikring som om jeg
>kører en bil til den pris..

Jeg fik en sang om, at det var dyrere at reparere på en bil til
800.000 kr end til 250.000 kr - dét skulle være baggrunden...

> [...]
>LeMans model, som kun findes i et par hundrede.. jeg vil jo aldrig få en magen

Billeder og beskrivelse - evt. vha. af deres taksator.
I min forsikring er der "plads til" ekstraudstyr for 10.000 kr,
hvorfor ovenstående er et must (for nogle)

>Nej, det er ikke fair.. specielt, når jeg gerne vil ha en 944 S2.. og der
>er nybilsprisen omkring 1 mil... ydr.. den koster omkring 250k nu..

Handl med - ligesom når du køber bilen. Nævn hvilke betingelser du
vil forsikre bilen under, og få dem med på det. Jeg vil ikke nævne
navne, men vi er flere i d.f.b., som har held med dét.
(eksempler: kun dig der kører, max 5.000 km, 20.000 selvrisiko osv.)

Min Alfa ville forsikringen under ingen omstændigheder gå med til på
grund af de 750.000 kr nyvognspris i '95. Derfor klædte jeg "Dorthe"
på til at "forsvare" mine "idé'er" for hendes chef, hvilket lykkedes.
Jeg fik en dispensation "atter en gang", men det er den sidste gang :)

/Mogens

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-12-03 16:24

Sjovt nok ændre nyvognsprisen ikke på forsikringspræmien. Om jeg skriver
50kkr eller 200kkr, så koster det stadig lidt over 10kkr at forsikre min
gamle Astra på gule plader. Og så bor jeg i et billigt område.

De får ikke mig som kunde...

--
Henrik

Fra : Claus Fabritius

Dato : 09-12-03 18:11

"Jacob" <dont@think.so> skrev i en meddelelse

> Suk, endnu en beregning uden porsche i listen.. havde ellers lige håbet..

Prøv at ringe til HF-forsikring. De skulle gerne være til at snakke med.

--
Claus Fabritius
www.fabritius.nu

Fra : Jacob

Dato : 10-12-03 10:23

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> wrote in message
> "Jacob" <dont@think.so> skrev i en meddelelse

> Prøv at ringe til HF-forsikring. De skulle gerne være til at snakke med.

Var lige inde på deres hjemmeside.. de vil ikk kasko forsikre, hvis bilen er
over 15 år.. min er snart 24 år.. øv..

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-12-03 10:58

On Wed, 10 Dec 2003 10:23:29 +0100, "Jacob" <dont@think.so> wrote:

>Var lige inde på deres hjemmeside.. de vil ikk kasko forsikre, hvis bilen er
>over 15 år.. min er snart 24 år.. øv..

Dit problem er ordet Porsche.
Jeg talte lige med JH Forsikring, som er Alfa-klubbens forbindelse, om
min Alfa, og hun nævnte, at man er bange for navnet ifm. Porsche. Den
appelerer til tyveri og hærværk - derfor.

Da jeg på vegne af en ven forleden forhørte mig på en musclecar, var
key-word: Tryg-forsikring. Dé ville godt gå ind i dén forbindelse...

/Mogens

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-12-03 11:14

On Wed, 10 Dec 2003 10:58:25 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Dit problem er ordet Porsche.
Men dét problem løser du ved at lade Stig Andersen hjælpe dig.
Han hjælper alle medlemer af Porsche klubben og har de rigtige
forbindelser. Jeg har lige fået det at vide af Porsche DK !
www.porsche-club-danmark.dk -> "kontakt os"

/Mogens

Fra : Jacob

Dato : 10-12-03 12:48

> [...]
> Han hjælper alle medlemer af Porsche klubben og har de rigtige
> forbindelser. Jeg har lige fået det at vide af Porsche DK !

Jo, den har jeg været medlem af i noget tid den klub.. jeg har faktisk
også været med til at lave den pågældende hjemmeside og er stadig
teknisk hjælper til ham der propper ny tekst på siden.. hehe.. vi får
forhåbentligt også snart et forum derinde.. syns nu ikk rigtigt han har
hjulpet mig, lige meget hvor meget jeg har tigget og bedt folk i klubben
om at hjælpe.. men det kan være jeg lige skal spørge ham igen..

og ja.. ordet porsche går de kolde over i forsikringsselskaber.. selvom
det kun er en 924'er.. og det eneste jeg har været ude for af hærværk
var at mit porschemærke blev flået af.. og det var endda hvor jeg havde
glemt at låse bilen og sætte alarm til.. tænkte lige på noget andet på det
givne tidspunkt.. og nu har jeg haft den i 4½ år..

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 11-12-03 20:11

On Wed, 10 Dec 2003 12:47:46 +0100, "Jacob" <dont@think.so> wrote:

>men det kan være jeg lige skal spørge ham igen..

Fik du spurgt ham?

/Mogens
DK's absolut mest velholdte Porsche 944 sælges

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-03 18:32

> http://www.rasmussen-assurance.dk

Da jeg skulle forsikre min første bil, en ny Peugeot 206 S16, kunne jeg der
slipper med ~10 kkr for kasko hvor jeg blev tilbudt en forsikring til 16-17
kkr det andre steder jeg forhørte mig - endda uden at samle forsikringerne.
Så for mig var der ikke tvivl.

mvh.
Martin

Fra : Søren Christensen

Dato : 09-12-03 17:57

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er www.cargo.dk) eller lignende?
> Eller måske endda nogle erfaringer med dem, om de overhovedet er værd at

Vildt de er dyre!!

Venligst

Fra : H.S.

Dato : 11-12-03 10:55

> [...]
> det er www.cargo.dk) eller lignende?
> Eller måske endda nogle erfaringer med dem, om de overhovedet er værd at

Heh - de skal have 3.000 mere om året end jeg giver nu + selvrisikoen lige
er fordoblet.