Små bule i taget
Fra : Gudjon Bjarnason

Dato : 09-12-03 09:51

Hej,

Nu i weekenden fik jeg et styk fra et træ på taget på min bil. Der kom en
lille bule - lige over passager sædet.

Her er billede af skaden (bulen)
http://www.vermlandsgade.dk/bule1.jpg
http://www.vermlandsgade.dk/bule2.jpg

Hvad kan man gøre til at reparere sådan - billigt ?
Kan man suge det ud ?

Med venlig hilsen,
Gudjon Bjarnason

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-12-03 10:02

Gudjon Bjarnason wrote:

> Nu i weekenden fik jeg et styk fra et træ på taget på min bil. Der
> kom en lille bule - lige over passager sædet.
> Hvad kan man gøre til at reparere sådan - billigt ?
> Kan man suge det ud ?

Dén bule der er altfor "skarp" til at den kan suges ud.

I bedste fald kan du klare den ved at afmontere loftsbeklædningen i kabinen
og så ringe til Bulemanden eller Chipsaway. De retter buler op på en ny
måde, hvor man med fine værktøjer og nogle hundrede velplacerede slag banker
bulen ud.

Altarnativt skal det laves på "den gammeldaws facon", hvor bulen først
bankes lidt på plads og derefter spartles ud og lakeres. Dét er langt
dyrere.

Hvis man har nogle bekendte, der er pladesmed og autolakerer kan man nok
slippe med 1500 ialt (til "brystlommen" - ellers skal du regne med 4-5000
kroner, tror jeg.

(Hvis du får bulen bankes ud, så få pladen sprøjtet til med tectyl, inden I
sætter loftsbeklædningen på igen.)

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-12-03 10:14

> Dén bule der er altfor "skarp" til at den kan suges ud.

Det ser da også ud til at lakken er flækket... :-|

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-12-03 10:25

Morten Fruergaard wrote:

> Det ser da også ud til at lakken er flækket... :-|

Du har ret - der er ingen vej uden om maleren.

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-12-03 10:45

On Tue, 9 Dec 2003 10:25:05 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Du har ret - der er ingen vej uden om maleren.

Hvis ikke lakken var ødelagt, havde Bulemanden rettet dén bule der ud
uden problemer.

På Cossie'n havde bagdøren fået en rimelig (jysk) stor bule/hak midt i
bagdøren, og dén bule er rettet perfekt ud. Du kan ikke se, at der har
været en bule - overhovedet.

/Mogens

Fra : David Bjergsø

Dato : 09-12-03 10:03

"Gudjon Bjarnason" <gudjonfjerndette@bjarnason.net> wrote in message
> [...]
> http://www.vermlandsgade.dk/bule1.jpg
> http://www.vermlandsgade.dk/bule2.jpg
>
> Hvad kan man gøre til at reparere sådan - billigt ?

Hej,

Prøv at kigge på http://www.nopaint.dk de er ret dygtige, også tror jeg ikke
de er ret dyre.

/David

Fra : Hit

Dato : 09-12-03 10:41

Jeg ville spartle bulen ud, sende den til maler og få malet hele
taget. 15-1800 kr.

Niels

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-12-03 10:44

"Hit" <hits@hit.com> wrote in message
> Jeg ville spartle bulen ud, sende den til maler og få malet hele
> taget. 15-1800 kr.

Så bliver det da vist sort/orange til den pris.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Hit

Dato : 09-12-03 11:03

Næh, Opel i Holbæk har en fantastisk maler, og han maler ikke
"orange".

Niels