Webasto vs. Eberspächer oliefyr
Fra : Morten Koch

Dato : 09-12-03 08:40

Hej NG.

Nu skal den ny erhvervede Audi (det blev til en
A6/Tdi/R5/140/6-gear/læder/navi) jo så have et oliefyr. (Man skal jo være
god ved sådan en vogn).
Men er det ligegyldigt om jeg vælger Webasto eller Eberspächer ??
Driftsikkerhed
Reservedele
Montering
Betjening Andet

Webasto er ikke så elegant, men det ser ud til at man kan finde både
inst.vejl. og service manualer på nettet.
Eberspächer er lidt mere elegant i design (mere kompakt måske), men
tilgengæld kan jeg ikke finde noget dokumentation via web'en.

PS. og OT: Jeg forsøger at finde et brugt i en god stand. Så hvis du har et
liggende er jeg interesseret.

Mvh Morten Koch

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-12-03 09:01

"Morten Koch @mail.dk>" <mkoch<antispam> wrote in message
> [...]
> tilgengæld kan jeg ikke finde noget dokumentation via web'en.
>
> PS. og OT: Jeg forsøger at finde et brugt i en god stand. Så hvis du har

Min far har gennem de seneste 15 år forsøgt at få et Webasto anlæg til at
fungere på sine skiftende biler. Oprindeligt dukkede det op i en audi - jeg
er sikker på at han gerne sælger det billigt..

Torben

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-12-03 09:31

"Morten Koch @mail.dk>" <mkoch<antispam> skrev i en meddelelse
> Nu skal den ny erhvervede Audi (det blev til en
> A6/Tdi/R5/140/6-gear/læder/navi) jo så have et oliefyr.

Hvorfor?
Der sidder da et stort oliefyr i i forvejen...

Kender du www.padel.dk?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Koch

Dato : 09-12-03 12:28

Ja, jeg kender godt Padborg Elektro, men jeg vil (helst) ikke give 5.000,-

Og ja, jeg ved godt det lyder paradoksalt, at jeg vil gi' +200 kkr. for
vognen, og derefter vrider mig ved at ofre sølle 2.000,- ekstra til et nyt
fyr

Mvh Morten koch

meddelelse news:br417p$ht5$1@sunsite.dk...

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-12-03 14:09

> [...]
> vognen, og derefter vrider mig ved at ofre sølle 2.000,- ekstra til et nyt

Ork, intet imod fjolser i Mercere med mobilos til øret i bytrafik.

Fra : Per Thomsen

Dato : 12-12-03 08:57

> [...]
> vognen, og derefter vrider mig ved at ofre sølle 2.000,- ekstra til et nyt

Lige mine ord. Jeg gav 7k (Webasto) monteret til en brugt Mondeo, som jeg
gav 70 k for.

Anyway, du bliver glad for fyret. Når man først har prøvet fyr i bilen vil
man ikke undvære.

Per

Fra : ENN

Dato : 09-12-03 13:36

Webasto:
-Driftsikkert
-Nemt at få reservedele/service til
-Meget mere udbredt i Skandinavien/EU end Eberspächer = nem service

Eberspächer:
-Elendig reservdelesforsyning (Bosch) Alting i restordre/skal hjemskaffes.
-Smart fjernbetjening
-Vist lige så driftsikkert som Webasto
-Pænt design

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-12-03 15:57

> [...]
>
> Eberspächer:
> -Elendig reservdelesforsyning (Bosch) Alting i restordre/skal hjemskaffes.

Hvad med hæderkronede Ardic, eksisterer de ikke mere?

Niels

Fra : Brian M

Dato : 10-12-03 09:48

"Niels Bengaard" <bengaard@hotmail.com> wrote in message news:<3fd5e2ae$0$27436$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> Hvad med hæderkronede Ardic, eksisterer de ikke mere?
>
> Niels

Selvfølgelig gør de det! Kik her www.kjoeller.com , nu har min kørt
problemfrit i 3år. Da jeg købte min Ardic hos den lokale elektro-mand,
som forhandler alle 3 fabrikater, anbefalede han Ardic som den mest
problemfrie. Det er samtidig den kraftigste og der med hurtigste, det
spare på strømmen. Den kan tø min 206HDI op på under en halv time i
20* frost. Så er motoren driftsvarm og vinduerne rene.

Fra : Per Thomsen

Dato : 12-12-03 09:00

> [...]
> spare på strømmen. Den kan tø min 206HDI op på under en halv time i
> 20* frost. Så er motoren driftsvarm og vinduerne rene.

I en af mine tidligere biler var det et fyr fra 'Volvo flymotorer', det
viste sig at være et Ardic. :)
Men ærlig talt det fungerede ikke specielt godt. (Skulle bl.a. renses mindst
1 gg om året)

Per

Fra : Brian M

Dato : 12-12-03 18:39

"Per Thomsen" <pt@NEJmonacorSPAM.dk> wrote in message news:<YzeCb.57416$jf4.3299205@news000.worldonline.dk>...

> [...]
> viste sig at være et Ardic. :)
> Men ærlig talt det fungerede ikke specielt godt. (Skulle bl.a. renses mindst

Jeg har nu ikke renset noget og fyret starter hver gang det skal. Jeg
kender da to andre som er meget tilfredse med deres Ardic.

Fra : Per Thomsen

Dato : 15-12-03 08:47

> Jeg har nu ikke renset noget og fyret starter hver gang det skal. Jeg
> kender da to andre som er meget tilfredse med deres Ardic.

Det var da dejligt at hører, jeg kan jo også kun udtale mig om egne
erfaringer. Disse gør tit en subjektiv, så jeg køber aldrig Ardic mere.

Per

Fra : Ole Thomsen

Dato : 14-12-03 10:32

ENN wrote:

> Eberspächer:
> -Smart fjernbetjening

Det kan godt være den er "smart", men jeg valgte
Webasto netop fordi fjernbetjeningen kan sidde
i et nøglebundt uden man ser ud som om man går
rundt med sin pistol i lommen.....

Ole Thomsen

Fra : Brian Oestergaard

Dato : 09-12-03 19:23

> [...]
> tilgengæld kan jeg ikke finde noget dokumentation via web'en.
>
> PS. og OT: Jeg forsøger at finde et brugt i en god stand. Så hvis du har

Hej

Jeg har en Eberspächer i Transporteren. Den første der sad i gik i stykker
efter 5 dage. De næste 4 måneder gik skiftevis med at holde på værksted og
snakke med Bosch DK.
Hver gang de reparerede den virkede den i ca. 2 - 5 dage, og de nægtede
konsekvent at bytte fyret til en ny.
Efter 4 mdr. fik jeg så endeligt et nyt fyr i, og det kører ca. 8 - 10 timer
hver dag helt uden problemer.
Det skal også lige nævnes at sagen fra starten gik igennem Bosch DK´s
servicechef, som efter min mening nok er Danmarks mest ligeglade person. Han
var så ligeglad med mine problemer at man tror det er løgn !

Jeg vil aldrig mere købe et Eberspächer fyr igen. Jeg har sammenlagt holdt
på værksted i 10 timer med bilen. 10 timer hvor jeg ikke kunne arbejde, og
tjene penge. Og dette ene og alene af den grund at man hos Bosch DK er total
ligeglad med at deres dårlige produkter koster kunderne penge !.

Køb en Webasto. Det siger alle dem jeg efterfølgende har snakket med, her i
blandt en del lastbil og taxa-chauffører, er det eneste rigtige.

Brian Østergård

Fra : SNiP

Dato : 10-12-03 08:16

Brian Oestergaard wrote:

> Køb en Webasto. Det siger alle dem jeg efterfølgende har snakket med,
> her i blandt en del lastbil og taxa-chauffører, er det eneste rigtige.
Man undres, hvad faen skal en taxa med et oliefyr? Deres motorer når jo
aldrig at køle af :)
/J

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 10-12-03 11:31

On Wed, 10 Dec 2003 08:16:24 +0100, "SNiP" <snip@snip.dk> wrote:

>Man undres, hvad faen skal en taxa med et oliefyr? Deres motorer når jo
>aldrig at køle af :)

En halv times ventetid med motoren slukket?, er det ikke nok til at den
når at køle rimeligt godt af, og specielt hvis at det er frostvejr?
Flemming Jacobsen

Fra : SNiP

Dato : 12-12-03 01:23

Thunderbird [7100] wrote:
> En halv times ventetid med motoren slukket?, er det ikke nok til at
> den når at køle rimeligt godt af, og specielt hvis at det er
> frostvejr?
Den eneste gang jeg har set en taxa med motoren slukket i så lang tid, var
mens den hang på en lift og jeg var ifærd med at bakse med den. :)

/J

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-12-03 01:23

On Fri, 12 Dec 2003 01:22:55 +0100, "SNiP" <snip@snip.dk> wrote:

>Den eneste gang jeg har set en taxa med motoren slukket i så lang tid, var
>mens den hang på en lift og jeg var ifærd med at bakse med den. :)

Ok Nu færdes jeg rimeligt tit i både Vejle og Fredericia. Og specielt i
Fredericia har taxa'erne for vane at holde nede omkring banegården med
motorerne slukket mens at de venter på ture.
Flemming Jacobsen