Ny undervogn til BMW
Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 19:26

Jeg skal have nye dæmpere og fjedre hele vejen rundt. Vil samtidig gerne
have den sænket lidt.
Har kigget på SACHs dæmpere til 500,- stk. og så nogle 40mm sænkningsfjedre
til 1000,- for 4. Eller komplet AP sportsundervogn til 2300+moms (sænker
55/40mm). Eller komplet AP sportsundervogn med justérbare Koni dæmpere til
3300+moms (sænker også 55/40mm).

Hvad er 'bedst' til en BMW 320i fra '86 ?

Mvh. Christian

Fra : ENN

Dato : 08-12-03 19:44

De nyere Bimmere har SACHS som original montage.

Personligt har jeg alsrig kunnet spore den store forbedring i
køreegenskaberne på mine biler hvor jeg har skiftet til nye støddæmpere på
nær min sidste en BMW E46 320 den fik markant bedre køreegenskaber da jeg
skiftede de org. dæmpere som havde gået 120.000 km.

At sænke den ser måske godt ud - men den kører dårligere efter min mening -
så lad den være med standard fjedre IMHO

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 20:13

"ENN" <enn@nomail.com> wrote in message
> [...]
>
> At sænke den ser måske godt ud - men den kører dårligere efter min
mening -
> så lad den være med standard fjedre IMHO

Så du vil anbefale SACHS dæmpere og 'originale' (ikke-lavere) fjedre?
Jeg skifter udelukkende fordi, de dæmpere der er på, er færdige.

/Christian

Fra : ENN

Dato : 08-12-03 21:02

SACHS Touring gasdæmpere er dem der er standard på nyere BMW de er ikke så
dyre og er absolut at anbefale - hvis fjedrene ikke er knækkede ville jeg
rense dem og genmontere dem.
Gummibøsningerne i undervognen på en "gammel" E30èr kan i øvrigt også have
godt af at blive skiftet.

Fra : ///JJ

Dato : 09-12-03 18:09

"Christian Meinert" <m> wrote in message
> [...]
> 3300+moms (sænker også 55/40mm).
>
> Hvad er 'bedst' til en BMW 320i fra '86 ?

Jeg har sat AP 60/40 fjedre på min '89 og AP støddæmpere. Det fortryder jeg
aldrig - bilen er blevet meget sjovere og ligger bedre på vejen. Indrømmet -
den kan være træls at køre på brosten med, men køreegenskaberne blev klart
forbedret. Mine dæmpere var også færdige. Desuden ser bilen meget bedere ud
bagefter, bl.a fordi det er ikke er så meget luft mellem forhjul og toppen
af hjulkassen.

mvh
///JJ