konstruktive ændringer på bremser?
Fra : John Sahl

Dato : 08-12-03 13:59

Hejsa,

Er der nogen der kan lavet et kort uddrag der fortæller om
det er lovligt at udskifte bremsekomponenter på en bil, som
opgradering til flerstemplede kalibre?

Som jeg ser det er det ikke lovligt, men hvis nogen har
erfaringer på området hører jeg det gerne.

Er det eventuelt nogen der ligger inde med en defekt kaliber
fra en Escort RS Cosworth jeg må låne at måle med ville jeg
blive ret glad

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : John Sahl

Dato : 08-12-03 14:25

John Sahl wrote:
> Er det eventuelt nogen der ligger inde med en defekt kaliber
> fra en Escort RS Cosworth jeg må låne at måle med ville jeg
> blive ret glad

Glem ovenstående linier, videre research viser at de rygter
jeg havde hørt om disse kalibre ikke holdt vand

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-12-03 19:00

John Sahl wrote:
> [...]
> opgradering til flerstemplede kalibre?
>
> Som jeg ser det er det ikke lovligt, men hvis nogen har
> erfaringer på området hører jeg det gerne.

Jeg tror at lige meget hvad du vil ændre i bremsesystemet, så kræves der en
eller anden godkendelse af produktet/ændringen.
Jeg har selv erfaring med en forespørgsel (det var godt nok tilbage i
starten af 80'erne) om man måtte sætte fjederben + bremser fra en Escort Mk2
RS2000 over på en Escort Mk1 1600. Det måtte man gerne, såfremt at man kunne
fremvise en attest fra Ford, om at de sagde god for det, hvilket de ikke
ville
En bekendt havde engang (for ca. 10-12 år siden) bygget en gammel Fiat Ritmo
om til Rally, og i den forbindelse ville han have skivebremser bagpå.
Monteringen gik nemt, og det hele virkede som det skulle, men den
efterfølgende "boksekamp" med Teknologisk Institut blev for meget (og for
dyr) for ham, så han endte med at droppe skiverne bagpå og montere tromler
igen.

Om systemet stadig er lige så tungt at danse med, det ved jeg dog ikke, men
jeg kunne nemt forestille mig det, desværre

--
Mvh Per
www.perbeer.ninja.dk / http://home22.inet.tele.dk/perbeer

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 09-12-03 10:12

> [...]
men
> jeg kunne nemt forestille mig det, desværre

Det er lige blevet meget meget værre.
Idag er montering af trykladning en reelt umulighed på dk biler.

Henrik

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-12-03 20:43

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det er lige blevet meget meget værre.
> Idag er montering af trykladning en reelt umulighed på dk biler.

Hvad er der da sket af ændringer på lovområdet?

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC