MS Windows
briani 27239
Winword, Excel og PowerPoint i opstart?
Fra : Jesper Haukrogh

Dato : 21-12-03 16:07

Hej NG

Jeg har før skrevet, fordi mine forældres PC var en smule langsom. Det viser
sig nu, at det kun er ved selve opstarten, at det går lidt sløjt, nærmere
bestemt når man logger ind. Jeg har åbnet task-manageren, og det ser ud til,
at Winword.exe, Excel.exe og Powerpoint bliver startet op, af en eller anden
grund. De bruger en del tid, harddisken arbejder som en gal, de optager
knapt 10MB af hukommelsen, for derefter at forsvinde igen - hvorfor? Kan det
fjernes? Det skal siges, at det er Windows 2K, og at der er installeret
Office XP derpå.

Mvh
Jesper

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-12-03 17:01

"Jesper Haukrogh" <NoNeOfYoUr@MaTtEr.org> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> fjernes? Det skal siges, at det er Windows 2K, og at der er installeret

Hej Jesper
Prøv at højre-klikke på "Start"-knappen og vælg "åben". Gå ned i
Programmer\start-gruppen og se hvad der ligger der og gemmer sig.
Sandsynligvis en del snavs i form af Office fast-start, Office-assistent og
andet grums. Og du kan undvære det hele; du kan altid starte det op via
Prgogrammer/office/... hvis du er til sløvt selvpineri
Og det er kun genveje; du sletter ikke noget kritisk vej at fjerne dem.
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Jesper Haukrogh

Dato : 21-12-03 18:12

> [...]
> Prgogrammer/office/... hvis du er til sløvt selvpineri
> Og det er kun genveje; du sletter ikke noget kritisk vej at fjerne dem.

Hej Jesper

Der lå én genvej, der havde med Office at gøre - den er væk nu, men de tre
programmer, jeg nævnte før, starter stadig op ved opstart. Hvad så nu?

Mvh
Jesper

Fra : Leony

Dato : 21-12-03 18:53

In news:3fe5d3df$0$27469$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Jesper Haukrogh <NoNeOfYoUr@MaTtEr.org> typed:

> Der lå én genvej, der havde med Office at gøre - den er væk nu, men
> de tre programmer, jeg nævnte før, starter stadig op ved opstart.
> Hvad så nu?

Prøv at installere Start Up Control Panel:
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
med dette lille program kan du kontrollere hvad der starter op på
computeren. Så kan du forhindre al Office-halløj i at starte.

Den gør det samme som msconfig, men den lille genialitet mangler
desværre i Win 2000.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Pico

Dato : 21-12-03 20:59

Leony wrote:
> [...]
> computeren. Så kan du forhindre al Office-halløj i at starte.
>
> Den gør det samme som msconfig, men den lille genialitet mangler

Ganske rigtigt, men man kan lægge den fra XP over, virker fuldstændigt
intigreret eller den fra Win 98, den brokker sig bare de første par gange
så virker den problemløst.
Jeg kan godt sende den fra XP hvis det ønskes, fylder kun 142 kb.
Pico

Fra : Leony

Dato : 21-12-03 22:02

In news:bs4ure$9qhpe$1@ID-184913.news.uni-berlin.de,
Pico <Selvestemig@hotmail.com> typed:

> Ganske rigtigt, men man kan lægge den fra XP over, virker fuldstændigt
> intigreret eller den fra Win 98, den brokker sig bare de første par
> gange så virker den problemløst.

Det ved jeg godt, henvisning til Start Up Control Panel sparede mig blot
for en masse forklaring, om hvordan man lægger XP's msconfig i Windows
2000. Funktionaliteten er den samme, jeg var bare doven.

> Jeg kan godt sende den fra XP hvis det ønskes, fylder kun 142 kb.

Nej tak, jeg har ikke brug for den (jeg kører selv XP).

Hvis jeg havde, så havde jeg hentet den her:
http://windows.about.com/library/tips/bltip475.htm
eller her:
http://www.perfectdrivers.com/howto/msconfig.html
eller her:
http://www2.whidbey.com/djdenham/Msconfig.htm

Fra : Jens Jensen

Dato : 21-12-03 22:38

Start -> Kør -> Msconfig vises alle automatisk startende programmer - også
dem i Start-mappen. Husk, at den findes en personlig startmappe og en "Alle
brugere"-startmappe. Begge disses mappers indhold køres ved start.

v.h.

/jj

Fra : Leony

Dato : 22-12-03 17:35

In news:3fe612b3$0$29316$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Jens Jensen <wordeksperten@mail.dk> typed:

> [...]
> også dem i Start-mappen. Husk, at den findes en personlig startmappe
> og en "Alle brugere"-startmappe. Begge disses mappers indhold køres

Problemet er bare at msconfig ikke findes i Windows 2000.

Læs i øvrigt lidt på denne side:
Det vil gøre dine svar lettere at læse for os andre.

Fra : Pico

Dato : 22-12-03 00:07

Leony wrote:
> [...]
> Windows 2000. Funktionaliteten er den samme, jeg var bare doven.

> Nej tak, jeg har ikke brug for den (jeg kører selv XP).

Nå det var nu også mest til Jesper
Pico