MS Windows
briani 27239
Fjernstyring af pc ??????
Fra : ivan

Dato : 20-12-03 17:46

Spørgsmål vedr. fjernstyring.

Jeg har en kammerat der lige er kommet på et netværk i hans boligforening,
han får så tildelt en ip-adressen når han starter pc'en : 192.168......
når man tjekker via "ipconfig", men den dur jo ikke på internettet så der
får han jo nok tildelt en adresse af en router, når han går på internettet.
Men hvis jeg så skal hjælpe ham via et fjernstyringsprogram kan jeg ikke se
ham med den ip-adresse man får oplyst via f.eks. http://ip.fergusons.dk/
Hvad kan man gøre ?????

ivan

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-12-03 18:09

ivan <ivan@e-mail.dk> wrote:

>Jeg har en kammerat der lige er kommet på et netværk i hans boligforening,
>han får så tildelt en ip-adressen når han starter pc'en : 192.168......

Jep, det er en lokal ip-adresse...

>Men hvis jeg så skal hjælpe ham via et fjernstyringsprogram kan jeg ikke se
>ham med den ip-adresse man får oplyst via f.eks. http://ip.fergusons.dk/
>Hvad kan man gøre ?????

Der skal opsættes en 'virtuel server' i lokalnettes router der sender
indgående trafik til 'fjernstyringsporten' videre til kammeratens
lokale ip-adresse... - Det betyder at I skal ha' adgang til
boligforeningens router, og det kan formentlig blive vanskeligt

<mlr>

Fra : Henrik S.

Dato : 21-12-03 12:35

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> lokale ip-adresse... - Det betyder at I skal ha' adgang til
> boligforeningens router, og det kan formentlig blive vanskeligt

På mange af de boligforeninger der får "internet" som egenligt er et
Netværk, kan man hvad jeg ved af godt få sig en Global Ip adresse.
Det kan man ihvertfald hos Arrownet..

--
Venlig Hilsen
Henrik Sørensen.

Fra : Snuden

Dato : 21-12-03 20:44

On Sun, 21 Dec 2003 12:34:51 +0100, "Henrik S." <aaa@bbb.invalid>
wrote:

>På mange af de boligforeninger der får "internet" som egenligt er et
>Netværk, kan man hvad jeg ved af godt få sig en Global Ip adresse.
>Det kan man ihvertfald hos Arrownet..

Yep... men dels koster det ekstra, og dels er du ikke længere bag
deres firewall/router setup - du er helt på egen hånd. Fint nok hvis
du ved hvad du har med at gøre men for gennemsnitlige hr. og fru
Jensen er det ikke så fedt.
--
Snuden

Fra : Henrik S.

Dato : 21-12-03 23:28

Snuden wrote:

> [...]
> deres firewall/router setup - du er helt på egen hånd. Fint nok hvis
> du ved hvad du har med at gøre men for gennemsnitlige hr. og fru

Ehmm... Man kan da bare sætte sin egen firewall op..
Var jeg med i sådan et netværk havde jeg med det samme bestilt en Global
IP..

--
Venlig Hilsen
Henrik Sørensen.

Fra : Jens

Dato : 22-12-03 07:37

"ivan" <ivan@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kan man gøre ?????

Brug MSN til at starte fjernstyrringen, den skal godt nok aktivt startes i
begge ender, men det er vel også ligegyldigt ?

Mvh Jens

Fra : ivan

Dato : 22-12-03 22:19

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in news:bs6334$222$1@news.net.uni-c.dk:

> Brug MSN til at starte fjernstyrringen, den skal godt nok aktivt
> startes i begge ender, men det er vel også ligegyldigt ?
>
> Mvh Jens

Hej Jens

Gider du at forklare nærmere

ivan

PS: den ene maskine kører med Win98, den anden med XP

Fra : Jens

Dato : 23-12-03 10:08

"ivan" <ivan@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Gider du at forklare nærmere

Du siger ikke at du ikke kender msn vel ?

http://messenger.msn.dk/Tour/default.aspx

> PS: den ene maskine kører med Win98, den anden med XP

Om det virker på w98 ved jeg ikke, w98 er yt, giv den en w2k eller xp med
alt farveladen slået fra.
(antager w98 er på den på grund af pcèns hastighed.)

Mvh Jens

Fra : ivan

Dato : 24-12-03 10:28

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in news:bs909i$8k1$1@news.net.uni-c.dk:

> Du siger ikke at du ikke kender msn vel ?

Ikke i fjernstyrings øjemed !!

> http://messenger.msn.dk/Tour/default.aspx

> Om det virker på w98 ved jeg ikke, w98 er yt, giv den en w2k eller xp
> med alt farveladen slået fra.
> (antager w98 er på den på grund af pcèns hastighed.)

Ganske rigtigt

> Mvh Jens

Du skulle vel ikke vide om PCanywhere eller andre programmer kan bruges
!!!

mvh ivan
God jul

Fra : Jens

Dato : 24-12-03 13:36

"ivan" <ivan@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Du skulle vel ikke vide om PCanywhere eller andre programmer kan bruges
> !!!

Det er blevet påstået at pcanywhere eller Radmin kan med w98, men jeg har
aldrig fået det til at virke.

Lav en ftp på den og del mapper ad den vej isteddet

Mvh Jens som ønsker god jul

Fra : Henrik S.

Dato : 24-12-03 15:45

Jens wrote:

> Det er blevet påstået at pcanywhere eller Radmin kan med w98, men jeg
> har aldrig fået det til at virke.

Radmin virker ganske fortræffenligt med W98, har også haft held med
WinXP og Win2k Advanced Server.

> Lav en ftp på den og del mapper ad den vej isteddet

Hvilket også er en mulighed..

> Mvh Jens som ønsker god jul

Jamen i lige måde..
--