MS Windows
briani 27239
XP dansk eller engelsk
Fra : torben

Dato : 18-12-03 17:24

Er der nogen der kan fortælle mig fordele og ulemper ved at benytte XP Pro i
dansk contra engelsk version? Ska webdesigne bl.a. i .net.
Torben

Fra : Henrik Dissing

Dato : 18-12-03 20:06

On Thu, 18 Dec 2003 17:24:10 +0100, torben wrote:

>Er der nogen der kan fortælle mig fordele og ulemper ved at benytte XP Pro i
>dansk contra engelsk version? Ska webdesigne bl.a. i .net.
>Torben

Tjah. Selvom man kører dansk Windows, er det jo ikke alting der står på
dansk på skærmen, eftersom mange programmer ikke findes på dansk.

Så hvis man er god til engelsk er det vel at foretrække, eftersom man på den
måde ikke behøver at mentalt at skifte sprog hele tiden. En anden lille
detalje er at man med dansk Windows ofte oplever en decideret sammenblanding
i dialogerne. F.eks.: "Do you really want to quit?" "Ja"/"Nej".
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 18-12-03 20:32

On Thu, 18 Dec 2003 20:06:13 +0100, Henrik Dissing
<sorry@drowned.in.spam.invalid> wrote:

> [...]
>detalje er at man med dansk Windows ofte oplever en decideret sammenblanding
>i dialogerne. F.eks.: "Do you really want to quit?" "Ja"/"Nej".

En anden fordel er jo nok, at Servicepacks og patches er til rådighed
tidligere i US/UK-versionen end i DA-versionen.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Fjollefrans

Dato : 20-12-03 11:37

> En anden fordel er jo nok, at Servicepacks og patches er til rådighed
> tidligere i US/UK-versionen end i DA-versionen.

det er kun til dels rigtigt, WinXP er samme kode til alle sprog, derfor
kommer patches samtidigt til alle sprog. der er dog undtagelser, men det er
ikke så udtalt som det har været med tidligere windows versioner, jeg kan
ikke lige huske hvad MS kalder det, men man kan få sprogpakker, så WinXP
gui'en kommer til at være på et andet sprog, uden geninstallation.

Fra : Eg

Dato : 19-12-03 17:35

On Thu, 18 Dec 2003 17:24:10 +0100, torben wrote:

> Er der nogen der kan fortælle mig fordele og ulemper ved at benytte XP
> Pro i dansk contra engelsk version? Ska webdesigne bl.a. i .net. Torben

Det er sådan mere vedrørende software generelt: Hvis du bevæger dig i
engelsksprogede fora, kan det være en meget god idé at vælge engelsk
software. Jeg har nogle gange brugt irreterende tid på at finde ud af
hvad menu-punkter m.m. hed på engelsk i forhold til de danske. Det er som
oftest ret logisk, men ikke altid.

/Eg