MS Windows
briani 27239
Re: Hvordan slettes en NTFS Partition
Fra : Finn 3200

Dato : 17-12-03 22:03

Hej derinde
Har en Seagate 120gb disk hvor jeg ville slette Xp.
Kørte en Bootdiskette med mulighed for at slette
non-dos partition.
Nu viser disken kun ca 34 gb de sidste 60gb er "forsvundet"
Har prøvet med forskellige Disk-killers herunder Wipe-Out etc
men ligemeget hjælper det.
Nogen der kender et program eller en metode hvorved jeg kan
genskabe de manglende 60gb - hermed opnå en "ny disk"
Håber I kan hjælpe mig
vmvh
Finn L. 3200

Fra : Toki Lee

Dato : 17-12-03 22:34

Prøve lige at kigge om de jump´s som sidder på bag i hd'en er sat til
120Gb...

Fra : Finn 3200

Dato : 17-12-03 22:37

Hej
jamen de sidder korrekt - og har kørt ntfs i drev C på ikke 120
men - kan det passe på ca 116gb
mvh
Finn

Fra : Allig8or

Dato : 17-12-03 23:05

"Finn 3200" <dmf_postNO@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nogen der kender et program eller en metode hvorved jeg kan
> genskabe de manglende 60gb - hermed opnå en "ny disk"
Kan Win XP-cd'en ikke klare det....?

--
Allig8or
Allig8or125@hotmail.com

Fra : Finn 3200

Dato : 17-12-03 23:11

Desværre - den ser også kun de 34 gb
Findes der ikke en eller anden Debugger -
nogen der kender sådan et stk. værktøj ?
mvh
Finn

Fra : arc@na

Dato : 17-12-03 23:15

"Finn 3200" <dmf_postNO@pc.dk> wrote in news:brqkcb$4ns$1@sunsite.dk:

> Desværre - den ser også kun de 34 gb
> Findes der ikke en eller anden Debugger -
> nogen der kender sådan et stk. værktøj ?

Har du prøvet HD-producentens hjemmeside? De plejer at have nogle utils
liggende.

arc@na

Fra : Finn

Dato : 18-12-03 09:26

find BIGFDISK.EXE et eller andet sted og kør programmet fra
kommandopromptet. når du har bootet pc vha diskette/cd-rom.
Derefter kan du bare anvende din almindelige fdisk fra din boot-enhed til at
partionere disken

mvh Finn T

Fra : jan

Dato : 19-12-03 20:34

prøv at sætte win 98 ind og prøv - boot install og så skulle 98 gerne
formatere da den ej genkender ntfs
Hvad der bagefter skal ske bestemmer du da ntfs gerne skulle være væk og
alle mb tilbage

AMATØR jan Med de bedste håb om at det lykkes

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-12-03 08:09

Uheldigvis faldt Finn 3200 over tastaturet og skrev derved følgende:

> Nogen der kender et program eller en metode hvorved jeg kan
> genskabe de manglende 60gb - hermed opnå en "ny disk"
> Håber I kan hjælpe mig

Delpart kan slette NTFS.

www.tersgov/utils/delpart.exe

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-12-03 08:13

Uheldigvis faldt Claus Tersgov over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Delpart kan slette NTFS.
> www.tersgov/utils/delpart.exe

Sikke en bommert