MS Windows
briani 27239
Win XP Prof - Kan ikke åbne EXE filer fra ~
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 17-12-03 13:08

Jeg har et mystisk problemer med min XP workstation.
Hvis jeg vil åbne en EXE fil fra min server bliver jeg promptet for om jeg
er sikker (den klassiske af la internet bruger med 'åben,gem,anuller' - med
undtagelse af gem som er gråtonet. Ligeledes er 'spørg altid før denne
filtype åbnes' er gråtonet).

Det er velogmærket kun ved exe filer på mit netværk der gør dette.
Alle mulige lokale filer kører det som det skal - word etc spørger den ikke
men starter op med det samme.

Er der nogen der kan lure hvad der er galt?

Det skal siges maskinen er fuldt opdateret fra wintendoupdate

--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-12-03 12:09

On Wed, 17 Dec 2003 13:07:46 +0100, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

> [...]
>undtagelse af gem som er gråtonet. Ligeledes er 'spørg altid før denne

En windows 2003 server? Hvis det er det så skyldes det sikkerheds
indstillingerne på serveren og hvis det skal ændres så skal det ændres
på serveren.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-12-03 12:30

"Martin Schultz" <news2003@crunzh.invallid> wrote in message

> En windows 2003 server? Hvis det er det så skyldes det sikkerheds
> indstillingerne på serveren og hvis det skal ændres så skal det ændres
> på serveren.

Nej det er en 2000server.
Jeg har lige for 5min siden fundet ud af hvorfor den gør det ->hvis
netværksdrevet er mappet til IP-nummer kommer fejlen. Map til computernavnet
og det kører med det samme.
*det* tog lige et par timer at finde ud af - men nu kører det..