tekst med links
Fra : Erik Aalund

Dato : 15-12-03 16:01

Hej,

Kan man lave det sådant at der kommer en tekst når ens mus peger på et
link - i Frontpage?

vh
Erik Aalund

Fra : Fynbo

Dato : 15-12-03 16:25

er det ikke noget med <a href=www.ditlink.dk alt="Din Tekst"</a>

Fynbo

Fra : Erik Aalund

Dato : 15-12-03 16:39

Er der en måde hvor man kan gøre via fx. "egenskaber..."?
Jeg er ikke så god udi koder m.m.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-12-03 17:40

Skal være title="Din Tekst" i stedet.

Fra : Fynbo

Dato : 15-12-03 19:39

> Skal være title="Din Tekst" i stedet.

Selvfølgelig..

Fynbo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-12-03 16:37

"Erik Aalund" <aalund@FJERNesenet.dk> skrev :

>Kan man lave det sådant at der kommer en tekst når ens mus peger på et
>link - i Frontpage?

Og så ville det være rart, hvis du (og andre, der spørger om
noget) fortalte hvilken version af Frontpage de bruge.

I FP 2002 og formentlig også 2003 kan det lade sig gøre i den
boks med egenskaber, der kommer frem, når du højreklikker på et
link eller en anden markeret tekst.

Husker ikke præcist, hvad det hedder, title eller tips.

Er det en tidl. version, så må du indsætte det i htmlvisning.
nyhedsgrupper">usenet.dk</a>
--
Knud

Fra : Erik Aalund

Dato : 15-12-03 17:18

> Og så ville det være rart, hvis du (og andre, der spørger om
> noget) fortalte hvilken version af Frontpage de bruge.

Åh - det må du meget undskylde....det er version 2000

Fra : tobias

Dato : 15-12-03 20:02

"Erik Aalund" <aalund@FJERNesenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Kan man lave det sådant at der kommer en tekst når ens mus peger på et
> link - i Frontpage?

dit link (Billede eller tekst)" alt="Her er så det alternativ, som du kun
ser hvis grafikken svigter og som du aldrig ser ved tekstlink - det bør være
kort">Info</a>

Indsæt det i html-visning

Hvis du benytter grafik til link bør du altid have en kort alt-tekst.
Test din side ved at slå billedvisning fra i browseren.
Kan du finde rundt på siden nu?

For blinde og svagtsynede, som benytter skærmlæser er alt-teksten vigtig.

tobias

Fra : Erik Aalund

Dato : 15-12-03 21:25

Hej Tobias,

> For blinde og svagtsynede, som benytter skærmlæser er alt-teksten vigtig.

Det var egentlig også med dette i tankerne.
Men jeg må indrømme at jeg aldrig har arbejdet i HTML og bruger kun
Frontpage WYSIWYG (er det ikkke sådant det hedder?)
Så jeg aner simpelhen ikke hvordan jeg skal sætte det ind i html-vising. Jeg
må vente med den idé til jeg får mulighed for at opgraderer min FP 2000 til
en nyere version. Desværre er der julelavvande i kassen i øjeblikket)
Vh
Erik

Fra : tobias

Dato : 15-12-03 23:23

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-12-03 08:02

"tobias" <nospam@image.dk> skrev :

>For blinde og svagtsynede, som benytter skærmlæser er alt-teksten vigtig.

alt virker kun på billeder.
--
Knud