Problem (NT4srv, W2ksrv, maskiner på LAN+N~
Fra : Adam Nørregaard

Dato : 21-12-03 21:55

Hej

Jeg har følgende maskiner:

compnavn, os
SERVER2000, win2000 server
THXP, winxp
DLXP, winxp
SERVERNT, win nt 4 server

Mit netværk er sat således op:

-----------------------------------
| 10/100 MBIT SWITCH |
-----------------------------------
| | | | |
ADSL DLXP THXP SERVERNT SERVER2000

Når jeg kører det med SWITCH kan alle maskiner gå på internettet, men
kun SERVERNT og SERVER2000 kan "se" hinanden på lokalnettet.
Hvis jeg istedet propper en HUB ind, kan alle maskiner se hinanden,
men ikke gå på internettet.

"ADSL" hentyder i ovenstående til en ADSL-box fra TDC, med indbygget
DHCP.

Alle maskiner er sat til workgroup (også serverne) = HOME.
Når det er en HUB, har de alle homing-IP'er (169.x.x.x)

Hvordan får jeg dem til både at ville kendes ved hinanden på LAN og
internet?
Om det er med switch eller hub er underordnet, undrer mig blot over
det ikke virker...

Forslag modtages med kyshånd.