16 bit WLAN PCMCIA-kort i DK?
Fra : Allan Olesen

Dato : 21-12-03 21:28

Jeg har en gammel baerbar, som jeg gerne vil have paa traadloest net.
Desvaerre er PCMCIA-porten kun 16 bit. Dvs. at rene Cardbus-kort ikke
kan bruges. Jeg har med Google fundet nogle enkelte 16-bit kort hist
og pist i udlandet, men i Danmark har jeg kun fundet et enkelt, som
kostede 650.- + forsendelse.

Er der nogen, der har et godt bud paa et prisbilligt 16-bit WLAN-kort?

Skal jeg i oevrigt goere mig haab om at finde saadan et kort med WPA?
Jeg gaar ud fra, at understoettelse i hardware vil vaere udelukket, da
der naeppe udvikles nye 16-bit kort, men jeg er ikke klar over, om WPA
alligevel bare er noget, der ligger i driveren.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 21-12-03 21:58

> Er der nogen, der har et godt bud paa et prisbilligt 16-bit WLAN-kort?

Et Zyxel B-100 til 309,- iflg www.edbpriser.dk

Om det er 16 eller 32 bit ved jeg ikke men det kører perfekt i mit HP720
PCMCIA slot (HandheldPC 2000 dims).

Lars

Fra : Peter Larsen

Dato : 21-12-03 22:49

Allan Olesen wrote:

> [...]
> kostede 650.- + forsendelse.
>
> Er der nogen, der har et godt bud paa et prisbilligt 16-bit WLAN-kort?

mener NetGear MA401 (MA401RA) er 16 bit..

--
regards, Peter Larsen

Fra : Martin Arendtsen

Dato : 22-12-03 00:53

In article <3fe61678$0$95013$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Peter Larsen wrote:

> mener NetGear MA401 (MA401RA) er 16 bit..

Korrekt.

/Martin
--
Segment fault = Not my fault
----------------------------

Fra : Mads Bahrt

Dato : 21-12-03 23:12

Allan Olesen wrote:
> [...]
> der naeppe udvikles nye 16-bit kort, men jeg er ikke klar over, om WPA
> alligevel bare er noget, der ligger i driveren.

Alle Hermes-baserede silver og gold cards er 16 bit. Dette vil sige
Orinoco, Avaya, Proxim og et par andre. F.eks. har bilka et kit med et
Avaya silver card og en router med 802.11b interface for 600 kr.
(Routeren kan også sættes om til at være rent access point så vidt jeg
husker)

MVH
Mads

Fra : Allan Olesen

Dato : 22-12-03 18:10

Mads Bahrt <mads_bahrt@hotmail.com> wrote:

>F.eks. har bilka et kit med et
>Avaya silver card og en router med 802.11b interface for 600 kr.

Koebt. Opsat. Fungerer. Har endda originale Linux-drivere.

Takker aerboedigst.

Jeg havde aldrig forestillet mig, at jeg kunne faa Lucent-udstyr til
den pris (som dog var 699,-).

>(Routeren kan også sættes om til at være rent access point så vidt jeg
>husker)

Det kan den, ja. Og man skal nok goere det, foer man saetter netkablet
i. I default-opsaetningen troede den, at den kunne tage sig en
ip-adresse til sig selv og saa i oevrigt dele ud til resten af
netvaerket via DHCP. Det gav et par konflikter.

Ogsaa tak for hjaelpen til Peter og Martin.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-12-03 11:06

"Allan Olesen" <asdfgerw@c.dk> wrote in message
> [...]
> kostede 650.- + forsendelse.
>
> Er der nogen, der har et godt bud paa et prisbilligt 16-bit WLAN-kort?

Jeg mener bestemt mit Linksys WPC11 er 16bit... Det står dog ikke på det...
men det virkede i en rimelig gammel bærbar... hvor jeg ikke overhovedet
kunne få liv i et 32bit netkort.... linksys kortet fandt den med det
samme... Så det må være 16bit

Fra : Lars

Dato : 22-12-03 11:52

On Sun, 21 Dec 2003 21:28:12 +0100, Allan Olesen <asdfgerw@c.dk>
wrote:

>Er der nogen, der har et godt bud paa et prisbilligt 16-bit WLAN-kort?

<http://www.zyxel.dk/product/product_01.php?product_id=108> der
står ikke noget om at det er 16 bit, men hvis man kan regne med
billedet, så er det 16 bit. Det kort plejer at koste omkring
3-400 kr.

>Skal jeg i oevrigt goere mig haab om at finde saadan et kort med WPA?

B-120'eren står stadig som 'Future driver upgrade' mht. WPA, så
det burde være muligt. På den anden side har der stået det lige
så længe jeg kan huske, så spørgsmålet er om det nogensinde
sker...

>Jeg gaar ud fra, at understoettelse i hardware vil vaere udelukket, da
>der naeppe udvikles nye 16-bit kort, men jeg er ikke klar over, om WPA
>alligevel bare er noget, der ligger i driveren.

Det tror jeg det er på de fleste (alle?), men jeg er ikke sikker.

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Allan Olesen

Dato : 22-12-03 19:59

Lars <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> wrote:

><http://www.zyxel.dk/product/product_01.php?product_id=108> der
>står ikke noget om at det er 16 bit, men hvis man kan regne med
>billedet, så er det 16 bit.

Takker. Har dog koebt Avaya nu.

Men jeg er nysgerrig. Hvordan ser du paa billedet, at det er 16 bit?

Jeg mener, at jeg har vaeret Zyxels kort igennem og fundet ud af, at
hele raden var Cardbus - altsaa 32 bit - men jeg kan da huske forkert.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : VIP

Dato : 22-12-03 23:16

Der er lidt forskel på kanterne af connectoren
det ser også ud til pcmcia (16 bit) er til 5V
og PCcard (32 bit) er til 3,3 V
NB: I mit access point fra Avaya (Bilka) sidder der også et pcmcia kort, som
kan tages ud og anvendes i en anden bærbar

--
Venlig hilsen

Viggo
Erstat "punktum" med . i email adresse

Fra : Lars

Dato : 23-12-03 00:30

On Mon, 22 Dec 2003 19:59:21 +0100, Allan Olesen <asdfgerw@c.dk>
wrote:

>Men jeg er nysgerrig. Hvordan ser du paa billedet, at det er 16 bit?

32 bits kort har 'noget' (iflg. nedenstående link er det 'metal
grounding strip') på oversiden ved stikket, det har 16 bits kort
ikke:
<http://www.sycard.com/pcard_qa.html#Q3>

>Jeg mener, at jeg har vaeret Zyxels kort igennem og fundet ud af, at
>hele raden var Cardbus - altsaa 32 bit - men jeg kan da huske forkert.

Jeg tror kun det er deres 802.11g kort der er 32 bit.