ROTK - nr. 3 på IMDB's top 250 !
Fra : Andrew

Dato : 21-12-03 21:10

Hejsa

Jeg har endnu ikke set filmen. Har set de 2 andre, og jeg glæder mig meget
til at se den sidste i rækken. Har jeg noget at glæde mig til, eller hvad?
Det ser i hvert fald sådan ud. Filmen ligger allerede på en 3. plads på top
250, tror i den overhaler Godfather og Shawshank og indtager 1. pladsen?

Mvh Anders
_
'\ /'
***
*******
************
*****************
***** God Jul *****
***********
/_\

Fra : Louise KL

Dato : 21-12-03 21:17

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg har endnu ikke set filmen. Har set de 2 andre, og jeg glæder mig meget
> til at se den sidste i rækken. Har jeg noget at glæde mig til, eller hvad?

Jo, der er da noget at glæde sig til, men jeg blev altså stadigvæk lidt
skuffet over den. Jeg fik det dog lidt bedre med den da jeg så den for anden
gang i går. Men stadigvæk... der er lige en tand for mange løse ender. Min
yndling er FOTR... men jeg holder meget af alle tre.

Mvh. fra Louise

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-12-03 22:32

Andrew wrote:

> Jeg har endnu ikke set filmen. Har set de 2 andre, og jeg glæder mig meget
> til at se den sidste i rækken. Har jeg noget at glæde mig til, eller hvad?

JA!

Jeg har al respekt for folk der venter til ROTK EE kommer. Men TTT var
klart den film der havde størst problemer i bio-udgaven. FOTR og ROTK er
gode biograffilm. De er / henholdsvis bliver bare bedre i de
ikke-mishandlede udgaver.

> Det ser i hvert fald sådan ud. Filmen ligger allerede på en 3. plads på top
> 250, tror i den overhaler Godfather og Shawshank og indtager 1. pladsen?

Måske. Det er en stor film. Jeg ville personligt ikke være foruden
oplevelsen med at se den i en Imperial med et forventningsfuldt
publikum. EE eller ej.

/David

Fra : Tenzel Kim

Dato : 21-12-03 23:40

Andrew wrote:
> Filmen ligger allerede på en 3. plads på top
> 250, tror i den overhaler Godfather og Shawshank og indtager 1. pladsen?

Det kan godt være det sker for en kort periode men nok ikke på lang
sigt. Oftest så starter filmene med at få rimelig gode point til at
starte med, fordi fans af filmene oftest er en del hurtigere med at få
stemt på dem end folk der var knap så begejstrede. Så i løbet af nogle
måneder mister filmene ofte en del point når der begynder at komme flere
stemmer ind.

Tenz.

Fra : d e n t r o

Dato : 21-12-03 23:46

"Andrew"

| Filmen ligger allerede på en 3. plads på top
| 250, tror i den overhaler Godfather og Shawshank og indtager 1. pladsen?

Personligt tror jeg ikke. Pas på med at forudsige fordi den ligger nummer 3
nu. Filmens IMDB karakter er formegentlig højere nu end den kommer til at
være pga. af hypen og nyhedsværdien. Sådan er det ofte.

Jeg er ikke meget til Ringenes Herre filmene, da jeg mener at historierne er
for ufokuserede og overvurderede. De lever på en hype. Folk kan lide filmene
fordi de har læst bøgerne, og kan genkende ting fra universet. Som
alenestående film synes jeg de er for løse. Jeg synes ikke Perter Jackson
har gjort det dårligt, jeg tror bare at Ringenes Herre har for mange
parallelhandlinger til at den kan filmatiseret ordentligt.

Men personligt synes jeg da at ROTK er den bedste af de tre. Folkene bag
filmene siger da også at de to første film "bare" er et "værktøj" til at nå
hen til den tredje og sidste film.

/ / d e n t r o

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-12-03 23:55

d e n t r o wrote:

> [...]
> har gjort det dårligt, jeg tror bare at Ringenes Herre har for mange
> parallelhandlinger til at den kan filmatiseret ordentligt.

Hvad med alle de millioner af mennesker som ikke har læst bøgerne og som
synes filmene er enestående gode? Det er fair nok at du ikke kan lide
filmen og/eller bøgerne. Men jeg tror ikke på din forklaring omkring
deres popularitet.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-12-03 23:53

"d e n t r o" <kena@mail.dk> writes:

> Jeg er ikke meget til Ringenes Herre filmene, da jeg mener at historierne er
> for ufokuserede og overvurderede. De lever på en hype. Folk kan lide filmene
> fordi de har læst bøgerne, og kan genkende ting fra universet.

Nope.

Jeg kan ikke udstå bøgerne, men elsker filmene. Netop fordi filmene
har det fokus, som bøgerne mangler.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Soyo

Dato : 22-12-03 03:21

"d e n t r o" <kena@mail.dk> wrote in

I øvrigt er det sjovt at hvis man går ind på listen over fantasy,
har LOTR højere karakterer end på den "blandede" liste.
Nogen der ved hvorfor ??

Mvh
Oliver

Fra : Sparre

Dato : 22-12-03 05:39

> I øvrigt er det sjovt at hvis man går ind på listen over fantasy,
> har LOTR højere karakterer end på den "blandede" liste.
> Nogen der ved hvorfor ??

har nok noget at gøre med IMDb's udregningssystem, de tager ikke bare
gennemsnittet mener jeg...

--
Sparre

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 22-12-03 10:34

Fra : Per

Dato : 22-12-03 10:50

> [...]
top
> 250, tror i den overhaler Godfather og Shawshank og indtager 1. pladsen?

Jeg var skuffet over den. Den var lidt kedeligt og klart den dårligste af de
tre film.

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 22-12-03 16:09

"Per" <Minemailadresseer@nejvel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> top

> Jeg var skuffet over den. Den var lidt kedeligt og klart den dårligste af

....... øøøøøh?