Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af objektiver i udlandet
Fra : Martin Kaltoft

Dato : 21-12-03 19:13

Jeg går og tænker på at købe Canon objektiver i udlandet, da det ser ud til
at de er billigere der, jeg har så fundet disse på www.bhphotovideo.com,
som ser interessante ud:

Sigma Zoom Wide Angle-Telephoto 28-80mm f/3.5-5.6 Aspherical Mini Zoom Macro
Autofocus Lens for Canon EOS - Black USA - $79.00 (475,32 DKK)
(http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=productlist&A=details&Q=&sku=113822&is=USA)

Canon Zoom Wide Angle-Telephoto EF 28-90mm f/4-5.6 USM Autofocus Lens
Imported - $79.95 (481,04 DKK)
(http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=productlist&A=details&Q=&sku=206433&is=GREY)

Men, er der nogen der har en ide om hvor meget de vil komme til at koste mig
alt inklusive? dvs. med forsendelse moms afgifter osv.

PS. Det er kun én af objektiverne jeg vil købe, ikke dem begge. I den
forbindelse, hvilke af objektiverne skal jeg købe? Det skal nævnes at det
er til et D30 digital SLR.

Martin Kaltoft

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-12-03 19:29

Martin Kaltoft skrev i et indlæg på usenet:
> Men, er der nogen der har en ide om hvor meget de vil komme til at
> koste mig
> alt inklusive? dvs. med forsendelse moms afgifter osv.

Da prisen er i $ går jeg ud fra, at det er fra USA, så skal du
ihvertfald regne med 25% moms oveni.

Den slipper du for, hvis du handler i et EU-land.

Du render formentlig også ind i nogle problemer omkring garantien....

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Martin K. R.

Dato : 21-12-03 19:32

"Martin Kaltoft" <martin@[nospam]nitro.dk> wrote in message
> [...]
mig
> alt inklusive? dvs. med forsendelse moms afgifter osv.

State tax: 6-8%
Forsendelse: ?
Dansk told: ca. 4-5%
Dansk moms: 25%

Og nej, state tax kan ikke fratrækkes, da den ikke har status som national
moms (kilde: Told & Skat).
Derfor: selv om dollaren er lav i øjeblikket, så gang beløbet på hjemmesiden
med en 9-10 stykker, så er du på den sikre side.

MVH,
Martin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-12-03 21:37

On 2003-12-21, Martin K. R. <mr@fjerndette-get2net.dk> wrote:
> [...]
> Derfor: selv om dollaren er lav i øjeblikket, så gang beløbet på hjemmesiden
> med en 9-10 stykker, så er du på den sikre side.

De opkræver ikke stat tax ved ting der sendes ud af staten. Så den
slipper du for.

Min erfaring siger fra tidligere:

Varens pris: $80
Porto, DHL $40
--------------------
Subtotal $120 * 6 kr/$ * 1.015 (VISA overkurs)
-- " -- DKK 730
EU told ??? Er der europæere der skal beskyttes ?
Fortoldningsgebyr 150
---------------------
Pris uden moms 880
Med moms 1100,-

Selv et Canon EOS 300D sparer man ikke meget på. Så overvej at
købe i Europa, evt brugt.

Hvem kender gode steder til både nyt og brugt ?

Hvor kommer man til at prøve optik inden man køber ? Jeg
mangler selv tele til mit 300D. Og mange anbefaler en 50mm f/1.8
selvom jeg ikke helt ved hvad jeg skal bruge den til. Den anbefales
pga egenskaber i lavt lys.

Fra : Martin K. R.

Dato : 22-12-03 00:22

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message

> De opkræver ikke stat tax ved ting der sendes ud af staten. Så den
> slipper du for.

OK, I stand corrected.
Når jeg køber fotoudstyr i USA (altså når jeg rent fysisk er derovre),
hvordan undgår jeg så state tax? Jeg får altid at vide at det kan jeg ikke,
så jeg ender med at betale både state tax og dansk told+moms.
I Australien kan jeg vise mit pas og min returbillet, så udfylder butikken
et skema som jeg viser til tolderne ved udrejse. Herefter refunderes beløbet
et par uger efter.
Hvad er det hemmelige 'kodeord' i USA?

Martin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-12-03 01:23

On 2003-12-21, Martin K. R. <mr@fjerndette-get2net.dk> wrote:

> [...]
> et skema som jeg viser til tolderne ved udrejse. Herefter refunderes beløbet

Du kan komme i fængsel for at foreslå de skal lave momsbedrageri.

Hemeligheden er at få dem til at sende varen til en anden stat
hvor de ikke har en forretning.

Fra : Martin K. R.

Dato : 22-12-03 09:16

> Du kan komme i fængsel for at foreslå de skal lave momsbedrageri.

Nu havde jeg sandelig ikke tænkt mig at foreslå dem noget ulovligt! Men du
skriver jo selv at ting der sendes ud af staten slipper for state tax, så
der må vel være en måde at fortælle dem at man tager tingene med ud af
landet
(ganske som i andre lande)?
Nogen der har erfaringer med det?

Martin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-12-03 09:22

On 2003-12-22, Martin K. R. <mr@fjerndette-get2net.dk> wrote:

> [...]
> skriver jo selv at ting der sendes ud af staten slipper for state tax, så
> der må vel være en måde at fortælle dem at man tager tingene med ud af

Nej det skal sendes, altså leveres uden for staten. Hvis du vil slippe
for state tax får du dem til at sende til DK, men det er dyrere pga dansk
moms.

mht til momsbedrageri nævnet jeg det fordi jeg et enkelt sted derovre
så et skilt i en butik der netop nævnte, at alene forslaget om
at slippe for state tax var ulovligligt og kunne koste fængsel.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-12-03 22:00

Martin K. R. skrev i et indlæg på usenet:
> State tax: 6-8%
> Dansk told: ca. 4-5%

Der er ikke state tax og dansk told på digitalkameraer - kun dansk moms.

Men da det er objektiver til digitalkameraer, så ved jeg ikke om det
kommer med ind under reglerne for digitalkameraer ?

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : PV

Dato : 21-12-03 22:22

"Martin Kaltoft" <martin@[nospam]nitro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mig
> alt inklusive? dvs. med forsendelse moms afgifter osv.

Hej Martin,
Jeg har handlet med lige netop det firma du nævner. Perfekt service og
ekspedition.
Købte et Nikon objektiv og sparede i omegnen af 2.000 kr. på et objektiv der
i Danmark koster ca. kr. 6.000,-
På Told&Skats hjemmeside er der et regneseksempel, der beskriver hvorledes
du kan regne din pris ud:

Pris ifølge faktura 45 USD = 374,09 kr.
+ fragtomkostninger: 160,00 kr.
= toldværdi: (374,09 kr. + 160,00 kr.) 534,00 kr.

Told: 12,4% af 534,00 kr. = 66,20 kr.
+ moms: 25% af (534,00 kr. + 66,20 kr.) = 150,05 kr.

A skal i alt betale told og moms 216,25 kr.

Bemærk: told for objektiver er 6,70% og ikke som i eksemplet, 12,4%.
Du kan læse mere her:
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=137524&ov_id=200275&i=4&top=137519&action=open#i137524
mvh
Per

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-12-03 23:47

On 2003-12-21, PV <pervangkilde@mail.dk> wrote:
> [...]
> i Danmark koster ca. kr. 6.000,-
> På Told&Skats hjemmeside er der et regneseksempel, der beskriver hvorledes

Hvad betalte du reelt i fragt ?
Min erfaring er, at de sjældent tager under $40, og så er
fortjenesten på en $80 ting altså væk.

Fra : PV

Dato : 22-12-03 08:24

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad betalte du reelt i fragt ?
> Min erfaring er, at de sjældent tager under $40, og så er
> fortjenesten på en $80 ting altså væk.

Kan ikke huske det nøjagtig, men mener i omegnen af USD 50..så ja - du har
helt ret. Der skal være en vis "volumen" før det kan betale sig. Og de
firmaer jeg har handlet med vil udelukkende sende via kurér, der er noget
dyrere end postvæsenet.
hilsen Per