Jabra bluetooth headset
Fra : Claus Andersen

Dato : 21-12-03 16:32

Hej NG
Jeg står mellem at skulle købe Jabra BT 250 eller BT 300 til en siemens S55.

Er der nogen som har erfaringer med disse?

Virker stemmeopkaldsstyring?
Holder tale/standby tiden som beskrevet i info? (4t/150t)
Hvordan er lydkvaliteten, og holder de ca. 10 meter fra telefon?
Positive og negative sider?

Er der andre mærker som er bedre max. 900 kr.?

Findes iøvrigt nogen danske netbutikker hvor de sælger jabra?

På forhånd tak for hjælpen, og god jul.

Claus Andersen

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 21-12-03 17:10

On Sun, 21 Dec 2003 16:32:09 +0100, "Claus Andersen" <no@reply.com>
wrote:

>Er der nogen som har erfaringer med disse?

Ja, BT 250 i en kort periode
>Virker stemmeopkaldsstyring?

Ja (testet med Nokia 6600)
>Holder tale/standby tiden som beskrevet i info? (4t/150t)

BT 250 skulle have 8t/240t, men så lang tid havde jeg den ikke....

>Hvordan er lydkvaliteten, og holder de ca. 10 meter fra telefon?

Lige så god som telefonen tæt på - men markant ringere ved 10 meter
(ligesom alle andre)

KS

Fra : Ole Jensen

Dato : 21-12-03 22:43

Køb et Bluetrek G2 Titanium
300 timer standby tid, 12,5 gram.
set til 699,- hos goblue

/Ole

Fra : Claus Andersen

Dato : 22-12-03 10:34

Tak skal du have, men jeg er efterhånden nød til at vælge mellem dem jeg har
set på.
Jeg synes problemet ved netop at købe disse ting over nettet er at det ikke
har været muligt at se og føle på dimsen, hvormed jeg ikke ved om jeg køber
katten i sækken.
Jeg tror også lidt på pris og kvalitet følges, og G2 med tilsyneladende
bedre data end Jabra til billigere penge. Her må du undskylde, men der er
noget som får min edderkoppe sans til at vibrere.
Er det en du har erfaring med eller bare set på nettet, for jeg har kikket
på denne før.

Hilsen

Claus Andersen

Fra : Lars @ Pocketfreak.d~

Dato : 22-12-03 02:16

"Claus Andersen" <no@reply.com> wrote in message
> [...]
> Positive og negative sider?
>
> Er der andre mærker som er bedre max. 900 kr.?
>
> Findes iøvrigt nogen danske netbutikker hvor de sælger jabra?

Har et BT250. Det er behageligt at have på (prøvede et SE-headset men det
gjorde ondt på mit ydre øre med det samme), jeg har haft det på i flere
timer af gangen uden problemer, bla. fået sendt MP3-lyd fra min PDA via
Bluetooth til det og talt i Voice IP over WiFi-forbindelse.

Lyden er, stort set, ganske udemærket - afhængig af rækkevidden. Rækkevidden
er, i et kontorlandskab 5-7 meter uden skratten, derefter nogen skratten ud
til de ca. 10 meter hvor signalet begynder at falde lidt ud - afhænger
sikkert også lidt af din telefon.

Batterilevetiden er svær at vurdere da der ikke er nogen indikator og jeg
ikke lader det løbe tør. Har ikke prøvet stemmestyret opkald selvom min t68i
understøtter det.

Komforten er som sagt et plus, det eneste minus er, at det kan være lidt
svært at tage på i en fart, men med øvelse bliver man ganske ferm til det.

Lars

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 22-12-03 06:04

> [...]
> Holder tale/standby tiden som beskrevet i info? (4t/150t)
> Hvordan er lydkvaliteten, og holder de ca. 10 meter fra telefon?

Der er en test i JP idag http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2185286/

M.v.h
Niels

Fra : Claus Andersen

Dato : 22-12-03 10:26

Tak skal i have, det gav stof til eftertanke. Jeg tror det ender med BT250.

God jul

Claus Andersen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 22-12-03 14:11

Den 22 dec 2003 skrev Claus Andersen i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Jeg tror det ender med BT250.

Hvor kan den købes og til hvilken pris. Jeg kan ikke finde den nogen
steder, og min lokale forhandler påstår, at den ikke er kommet til
landet endnu ?

Lars Klintholm

Fra : Claus Andersen

Dato : 22-12-03 14:47

Øhh det skulle den da gerne være, da de i Sonofon butikken, til en pris af
899,- har skrevet mig op så jeg kunne få en når de fik nye her en af
dagene.??

Har du erfaring med Jabra ????

Hilsen
Claus