Hvilket CD-drev?
Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 19-04-01 00:17

Hej

Mit godt brugte CD-drev har det med at tygge lidt vel rigeligt på mine
CD'er. Det er især når det drejer sig om data diske med masser af små
filer. Nogen gange buldre den løs og andre gange lyder det som om CD'en
hopper rundt inde i maskinen. Min brænder (en ældre yamaha) har slet
ikke de samme problemer.

Spørgsmålet er om det er drevet der skal renses eller om man ikke bare
skulle smide et nyt i?

Hvis jeg vælger den løsning der hedder et nyt drev, hvordan finder man
så ud af om man kan bruge det som boot-drev? Måske alle drev kan bruges?

Evt. har jeg overvejet en intern brænder plextor eller andet mærke. Kan
det bruges som boot drev?

Maskinen er en Beige G3'er MT/266 system 9.1 drevet er Matshita CR-585
(yamaha'en er ekstern SCSI vist nok CDR-400)

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-04-01 13:50

Ditte & Nicolai <roldborg-brandt@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
> Maskinen er en Beige G3'er MT/266 system 9.1 drevet er Matshita CR-585
> (yamaha'en er ekstern SCSI vist nok CDR-400)

Jeg har smidt et Yamaha CRW2100E drev i min Beige G3 og det fungerer
skam fint som boot drev. Om andre duer kan jeg ikke svare på, men Yamaha
drevet kan jeg godt anbefale.

Men da jeg blev lidt træt af de ganske larmende spin-ups (40x) tog jeg
mit zip drev ud og isatte mit gamle cd-drev i stedet. Ved nogen hvad
skal man give for et frontdæksel til en Beige G3? Det er ikke så kønt
uden!
--
Michael Tysk-Andersen