Hub eller ej
Fra : Henrik

Dato : 20-12-03 21:56

jeg er blevet bedt om råd omkring et netværk der ikke virker helt
tilfredsstillende. Et af problemerne er at routeren ikke har plads til alle
PC'erne, hvorfor man har sat en hub op, som nogle af pc'erne er koblet til..
Men de pcere der sidder på huben kan ikke gå på internettet...

Jeg syntes at jeg svagt kan huske noget om at en hub har problemer med at
kommunikere med en router, og man mindst skal op på en switch.. ? for at man
kan samle og dele et netværk der skal kunne gå på internet vha. en router..
??

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-12-03 22:06

Hej Henrik,

"Henrik" <H.Hilskov(fjerdette)@Get2net.dk> wrote in

> [...]
> alle PC'erne, hvorfor man har sat en hub op, som nogle af pc'erne er
> koblet til.. Men de pcere der sidder på huben kan ikke gå på

Mærkeligt - er der et krydset kabel mellem HUB'en og routeren? Er
forbindelsen OK? Hvis de PC'ere der sidder i hub'en virker hvis de sættes i
routeren i stedet er det enten HUB'en der er defekt - eller kablet mellem
HUB'en og routeren.

Nix, det er ikke rigtigt.

** Lars

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-12-03 16:22

Henrik skrev i sit indlæg på usenet:
> [...]
> med at kommunikere med en router, og man mindst skal op på en
> switch.. ? for at man kan samle og dele et netværk der skal kunne gå

Nej - der er ingen forskel på en hub og en switch, hvad angår dette, så den
er formentlig forbundet forkert.

Krydset / ikke krydset kabel ?

Alm port / uplink port ?

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Henrik

Dato : 22-12-03 10:38

"Henrik" <H.Hilskov(fjerdette)@Get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ??
>
> tak for svarene.. Jeg tror at i har ret.. men jeg skulle bare være sikker
på at jeg ikke spildte tiden...