Bedste Alien quadrilogy
Fra : zcully

Dato : 20-12-03 19:19

Hvilken region skal man gå efter hvis man skal købe quadrilogy?
Hvilken box har mest extra osv.

Hvor er den så billigst?

/Zcully

Fra : FB

Dato : 20-12-03 19:22

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> wrote in message
> Hvilken region skal man gå efter hvis man skal købe quadrilogy?
> Hvilken box har mest extra osv.

Hejsa.

Nogen der hurtigt vil forklare om Alien Quadrilogy er en fortsættelse til
Alien filmene eller om det bare er en slags extended edition ?

På forhånd tak.
mvh
FB
--
// http://mobil.dontdoit.dk \\
// Når du mangler lidt lir til din mobil! \\

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 20-12-03 19:26

On Sat, 20 Dec 2003 19:22:03 +0100, "FB" <ingen@mail.inv> wrote:

>Nogen der hurtigt vil forklare om Alien Quadrilogy er en fortsættelse til
>Alien filmene eller om det bare er en slags extended edition ?

Quadrilogy betyder det samme som Trilogy, bare med 4 værker istedet for
3.
Det er et sæt med alle 4 film (nogen er vidst i special edition, men det
er jeg ikke sikker på).

Men altså ikke nogen fortsættelser her.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Just Johnny

Dato : 20-12-03 19:54

Stefan Bruhn posted the following:

>Quadrilogy betyder det samme som Trilogy, bare med 4 værker istedet for
>3.
>Det er et sæt med alle 4 film (nogen er vidst i special edition, men det
>er jeg ikke sikker på).

Alle 4 film ligger både som standard biograf udgaver og som ændrede
udgaver.

Alien er et 'director's cut' (som jeg endnu ikke har fået kigget, men
nu sagde Ridley Scott da tilbage på LD boxen af Alien, at han ikke
ville lave en director's cut, såå...)

Aliens er det lange udgave (her er nyheden at du nu også kan få
bif-versionen)

Alien 3 er derimod en noget længere (og efter min mening meget bedre)
udgave, og er vel nok den væsentligste grund til at købe boxen.

Alien Resurrection er bare en 'special edition' med anderledes
intro/slutning plus et par ekstra (og ret ligegyldige) småscener.

Fra : Morten Bowman

Dato : 20-12-03 22:58

On Sat, 20 Dec 2003 19:53:51 +0100, Just Johnny <just.johnny@your.service>
wrote:

> [...]
>
>Alien er et 'director's cut' (som jeg endnu ikke har fået kigget, men
>nu sagde Ridley Scott da tilbage på LD boxen af Alien, at han ikke

Og det har vi set så mange gange. Dir cut bidrager ikke med så meget og kan
sagtens undværes.

>Aliens er det lange udgave (her er nyheden at du nu også kan få
>bif-versionen)

Og der er ikke så meget nyt. Men meget interessant at de havde Arnold i
tankerne til hovedrollen først!
Aliens er stadig den tyndeste af filmene imo. Ihvertfald når man kigger på
person/alien-udviklingen.

>Alien 3 er derimod en noget længere (og efter min mening meget bedre)
>udgave, og er vel nok den væsentligste grund til at købe boxen.

Du har ret i at A3-delen er dem mest interessante. Og jeg mener også at den
ændrede udgave er klart bedre end bif-udgaven. Jeg synes også at den har det
mest spændende ekstramateriale - det er faktisk rigtig godt synes jeg.

Iøvrigt ærgerligt at vi ikke så den oprindelige idé med at rumstation i
træ!! Kunne havde været flot!

>Alien Resurrection er bare en 'special edition' med anderledes
>intro/slutning plus et par ekstra (og ret ligegyldige) småscener.

A4 er det mest skuffende. Det er så irriterende tydeligt at Jeunet bare tog
jobbet og "kun" bidrog med sine visuelle evner. Han havde slet ikke samme
engagement i projektet. Det synes jeg smitter af på filmen og
ekstramaterialet.

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-12-03 23:51

Morten Bowman escribió / skrev

> Aliens er stadig den tyndeste af filmene imo. Ihvertfald n†r man
> kigger p† person/alien-udviklingen.

Det er fordi Aliens ikke handler om personudvikling men om marines og
farlige skydevåben våben. IMHo er det suværent bedste af de fire film.
(jeg ville nok prioritere filmene i rækkefølgen: 2. 3. 1. 4.)
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morten Bowman

Dato : 21-12-03 02:37

On 20 Dec 2003 22:51:15 GMT, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> wrote:

> [...]
>farlige skydevåben våben. IMHo er det suværent bedste af de fire film.
>(jeg ville nok prioritere filmene i rækkefølgen: 2. 3. 1. 4.)

Jep Aliens er en combat-film som Cameron også selv siger. Men det er ganske
uinteressant ift. de øvrige Alien-film imo. Men da du placerer 1'eren som
den 3. bedste bliver vi nok aldrig enige

Fra : -V-

Dato : 21-12-03 11:25

Lars Hoffmann wrote:
> Morten Bowman escribió / skrev

> Det er fordi Aliens ikke handler om personudvikling men om marines og
> farlige skydevåben våben. IMHo er det suværent bedste af de fire film.

Totalt enig hér.

> (jeg ville nok prioritere filmene i rækkefølgen: 2. 3. 1. 4.)

Se, nu begynder du så at snakke bollocks.
3'eren som den næstbedste? Ahhh, come on.

-V-

Fra : Akalias

Dato : 23-12-03 21:23

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Totalt enig hér.

Jeg er også enig!

---

Fra : Jens Thomsen

Dato : 21-12-03 20:55

Morten Bowman wrote:

> [...]
> at den ændrede udgave er klart bedre end bif-udgaven. Jeg synes også
> at den har det mest spændende ekstramateriale - det er faktisk rigtig

Det er bare synd, at de har klippet i det for at fjerne den mest negative
omtale af Fox. Men det er endnu værre, at de har klippet i Mark Kermodes
gode dokumentar om serien fra Channel 4. Her har de kogt den ned til kun at
handle om den første film og fjernet alle klip med Mark Kermode selv.
Oprindeligt indeholdt programmet, som sendt på britisk tv, nogle ret
studiokritiske interviews omkring Alien 3. Nu har de i stedet forlænget
interviews'ne om Alien for at strække tide. Alt i alt skulle der mangle knap
30 minutter i forhold til den oprindelige udgave (og det kommer altså oveni
de meget omtale "censur"-klip i ekstramaterialet til den tredje film).

--
Jens Thomsen

"See you later, space cowboy..."

Fra : Morten Bowman

Dato : 21-12-03 22:15

On Sun, 21 Dec 2003 20:55:11 +0100, "Jens Thomsen" <virker@ikke.dk> wrote:

> [...]
>de meget omtale "censur"-klip i ekstramaterialet til den tredje film).

Øv gad jeg godt høre.
Det er tydeligt at Fox virkelig nossede i det med A3. Og som sådan kan jeg
godt forstå at Fincher er lidt til den sure side
Men jeg ville nu godt have haft et interview og et kommentarspor fra ham.
Hvorfor skal det gå ud over os filmfreaks at Fox er nogle idioter

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 20-12-03 20:04

On Sat, 20 Dec 2003 19:19:13 +0100, zcully wrote:

> Hvilken region skal man gå efter hvis man skal købe quadrilogy?

Jeg ville nok vælge en R1.
http://www.dvddebate.com/article.php?sid=3736&mode=thread&order=0
http://www.thedigitalbits.com/reviews3/alienquad00.html
http://www.dvdcompare.org.uk/comparisons/film_results_page.php?fid=4361

> Hvilken box har mest extra osv.

Kik på ovenstående links

> Hvor er den så billigst?

Her er den ikke dyrest:
http://www1.cd-wow.net/index.php?site_country=us

Det svarer vist til ca. 470,-

--
Mvh. Lars

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-12-03 20:19

Lars Jørgensen wrote:

> Det svarer vist til ca. 470,-

Du mener 570 ?

/David

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 20-12-03 20:30

On Sat, 20 Dec 2003 20:18:46 +0100, David Rasmussen wrote:

> Du mener 570 ?

Nationalbankens middelkurs 19-12-2003 på USD: 599,33
Alien Quadrilogy: $77.95

(77,95 x 599,33) / 100 = 467,18

--
Mvh. Lars

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-12-03 21:14

Lars Jørgensen wrote:

> (77,95 x 599,33) / 100 = 467,18

Enig. Men de har den også til € 76 hvilket er ca. det beløb jeg angav.
Det underlige er at da jeg lige skulle checke igen nu, stod alt i $, og
til den pris du sagde. Men da jeg så lukkede siden og checkede igen, så
viste den det i €! Under alle omstændigheder er det sygt at der er så
stor forskel op prisen i $ og i €.

/David

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 20-12-03 21:21

On Sat, 20 Dec 2003 21:14:26 +0100, David Rasmussen wrote:

> [...]
> til den pris du sagde. Men da jeg så lukkede siden og checkede igen, så
> viste den det i ¤! Under alle omstændigheder er det sygt at der er så

Nemlig... Hong Kong- og US-afdelingerne er typisk dem med de bedste priser.
Udvalget er bare ikke altid magen til det på UK-siden, så der bliver lidt
bladren frem og tilbage. Hvorfor ved jeg ikke, men jeg klager da ikke

Jeg har bestilt både fra HK og UK og hvergang blev det sendt fra Sverige.

--
Mvh. Lars

Fra : Martin Trier Lund

Dato : 20-12-03 21:41

Hej

Jeg har købt region 2 udgaven af Alien Quadrilogy'en hos Axel Music og den
kommer i en ekstrem lækker indpakning, der pynter godt i enhver DVDsamling.
Grunden til at jeg har valgt reg. 2 udgaven, er primært de danske
undertekster, som jeg synes er rare at have med. Personligt er jeg nok
ligeglad med de mindre forskelle, der hersker mellem reg. 1 og reg. 2
udgaven, men hvis du er en hardcore Alien fanatiker og ikke vil undvære en
millimeter ekstramateriale og sværger til dts lyd, bør du nok købe reg. 1
udgaven.

Mvh.
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-03 10:08

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvilken region skal man gå efter hvis man skal købe quadrilogy?
> [...]

Jeg har lige fået Alien Quadrilogy ind af døren igår!
Det var julegaven til mig selv

Jeg har købt Reg1 - den har fået bedst overall her
http://www.dvdcompare.org.uk/comparisons/comparisons.php
Desuden syntes jeg cover designet til reg 1 er sejest.

Tror den er billigst her
http://www1.cd-wow.net/detail_results_2.php?product_code=8327

Rune