Ny udgave af OSS m.m.
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-12-03 19:09

Kære gruppe

Efter måneders fravær fra dk.kultur.film og andre Usenet-grupper
vil jeg gøre et i hvert fald delvist comeback. I forbindelse
med læsning af en bunke tråde fra de sidste seks uger har jeg
allerede oplevet endnu en gang, hvor glimrende en oplevelse det
kan være at deltage i gruppen, så hurra for det.

Jeg har for nogle dage siden redigeret en ny udgave af gruppens
OSS med ofte stillede spørgsmål. Den er blandt andet baseret
på de rettelser, som er blevet skrevet som svar på de regel-
mæssige udsendelser af OSS'en her i gruppen. Specifikt vil jeg
kun nævne, at jeg foreløbig har fjernet dvdpusheren.dk helt
fra listen på grund af klagerne over forhandlerens service.
Linket kan senere tilføjes igen i en eller anden form. Jeg har
også opdateret usenetversionen, idet jeg forsøgsvis har ladet
den være et overskueligt uddrag af webversionen snarere end en
fuldstændig kopi. Usenetversionen udsendes næste gang i
begyndelsen af januar, mens webversionen som altid kan findes
på nedenstående adresse.

http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.film/

Jeg håber, at gruppens egen prisuddeling, dk.kultur.film-prisen,
efterhånden er så forankret, at den også havde fundet sted uden
min tilstedeværelse. Men nu da jeg forventer at læse med også
i fremtiden, vil jeg selvfølgelig deltage i afholdelsen. Sidste
gang var der forslag om at udskyde afstemningen en måneds tid,
således at premiererne fra december kom lidt på afstand, før
man skulle vurdere hele årets filmudbud. Det synes jeg er en
god idé, så jeg vil ikke skrive så meget mere om det før januar.
Hvis Jakob Madsen stadig læser med, må han gerne skrive mig en
mail om muligheden for afstemningshjemmeside. Til de, som vil
vide mere om det mærkelige fænomen, som hedder dkf-prisen, har
Jakob stadig arkiverne på sin hjemmeside, ligesom nedenstående
ikke-opdaterede side giver yderligere oplysninger.

http://brandtnielsen.adr.dk/dkf-prisen.html

Til brug for en kommende afstemning og til almindelig reference
har jeg delvist færdiggjort en oversigt over danske biograf-
premierer i 2003. Korrekthed i oversigten ligger mig på sinde,
så rettelser modtages gerne på e-mail, eventuelt i gruppen.

http://brandtnielsen.adr.dk/film2003.html

Måske præmaturt vil jeg også lige nævne endnu en side, som jeg
kun har leget med et par dage, mens jeg har læst nogle ugers
indlæg. Jeg vil ikke garantere, at siden vil blive dækkende for
hele det 2003, den lige nu påstår at dække, men man kan jo kigge
forbi nu og da og se, hvad det bliver til.

http://brandtnielsen.adr.dk/verdendkf.html

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk