IE og spyware
Fra : Søren Rasmussen

Dato : 20-12-03 11:52

For længe siden downloadede og intstallerede jeg Kazaa.... med i 'købet' fik
jeg noget, der hed perfectnav. Siden har perfectnav været der, hvor
browseren går hen, hvis den får en URL, den ikke kan finde... (lidt
irriterende, men ikke noget, jeg gad gøre noget ved..)

I går downloadede jeg Imesh og fik en masse spyware og hø med... Nu har jeg
det problem, at jeg ikke længere kan bruge min browser.

I starten forsøgte browseren at gå til perfectnav.com uanset hvilken URL jeg
gav den. Det virkede som om, at perfectnav.com ikke virkede, for browseren
blev ved med at forsøge at åbne siden uden held (der kom altså ingen
fejlmelding - den ventede lissom bare på at få forbindelse)

Jeg forsøgte at slette og geninstallere IE fra min XP CDrom, men det havde
ingen effekt - alle indstillinger (inklusive googles extra menulinier)
forblev uændrede.

Så uninstallede jeg perfectnav i Kazaa-mappen, men det hjalp kun så langt,
at browseren viser "this page cannot be displayet.." fejlsiden i stedet for
at lede efter perfectnav.com

Så fjernede jeg Kazaa og Imesh inklusive så meget af deres l..t jeg kunne
finde - det hjalp ikke.

Så forsøgte jeg at genindstille IE's internetadgangs-indstillinger - det
hjalp heller ikke (jeg har ADSL)

Så fjernede jeg nogle ting i Program Files\Internet Explorer\PLUGINS - idet
jeg tænkte, at problemet ku' ligge der. Det hjalp heller ikke....

- Mellem hver operation har jeg genstartet puteren.
- Jeg har sikret mig at min firewall ikke er problemet (selvom problemet 100
pct ligner det, der ville opstå hvis min firewall (zonealarm) nægtede IE
adgang til nettet).
- Alle andre internet baserede programmer - inklusive Outlook Express og
mine spil - fungerer uden problemer på nettet. Så der er 'hul igennem'...

Jeg tror selv, at et af Imesh's spyware programmer har fiflet med min
browser... men jeg aner ikke hvordan jeg kan identificere det og fjerne det.
Jeg er blevet opfordret til at bruge en spybot, - men den kan jeg jo ikke
hente, eftersom min browser ikke vil lade mig gå på nettet.

Ka' nogen hjælp... på forhånd tak,

Søren Rasmussen

Fra : Denn!s H

Dato : 20-12-03 12:54

"Søren Rasmussen" <spam@remorbiter.dk> skrev i en meddelelse

Hej Søren

Jeg kender ikke til de programmer du nævner, men jeg har brugt Ad-aware til
at fjerne spyware på andres maskiner før, og det virkede rigtig godt, måske
det kan hjælpe dig.
De har en gratis version du kan downloade her.
http://www.lavasoft.de/support/download/

--
Denn!s

Fra : Poul Johannsen

Dato : 21-12-03 11:51

Hej

> [...]
> Jeg er blevet opfordret til at bruge en spybot, - men den kan jeg jo ikke
> hente, eftersom min browser ikke vil lade mig gå på nettet.

Prøv at onlinescan for spyware her :
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm

Mvh Poul

Fra : Søren Rasmussen

Dato : 21-12-03 15:35

Problemet er løst - tak til alle...

Spybot hjalp desværre ikke.
Men i morges hentede jeg en Opera browser hos min nabo, og gik ind i
Spychecker og downloadede et program der hedder
Kazaabegone... og dén gjorde tricket efter at have fjernet over 70 filer,
som jeg ikke anede jeg havde....

God jul, - Søren Rasmussen