Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CanonA60 versus "føtex" Medion 4,1mp?
Fra : Henrik Mortensen

Dato : 20-12-03 10:40

Nu har jeg, efter råd herindefra haft en A60 i hånden, og det virker bestemt
lækkert nok, dog er det lidt begrænset i et for lille memorykort, men det
kan da løses.

Så dumper føtex avisen ind her, og de har et medion 4,1mp(som jeg ikke kan
finde typebetegnelsen på) som ser ret lovende ud, ihvertfald når man kigger
på dataene.
ægte 2272*1704pixels
ricoh optik
128mb flashcard
3*optisk zoom, 2*digital zoom
1,8" lcd
med bæretaske genopladelige batt og oplader adaptor,video og usb kabel,s amt
stor softwarepakke(hvad det så dækker over)
Alt sammen til 2000dkr

Nogen der ved hvor jeg kan finde typebetegnelsen på det kamera, eller evt
har hands-on erfaring med de to kameraer?

Umidelbart _ligner_ Medion et bedre køb end canon, men holder det nu også?

På forhånd tak for svarene.
Mvh
Henrik

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 20-12-03 10:57

Der er meget delte meninger om Medion kameraet. Mange er tilfredse med der
andre ikke, det kommer vel an på hvor store ens egne kvalitetskrav er. Efter
min mening er der er ingen tvivl om, at køber man en kendt mærkevare, får
man et bedre kamera. Du får hvad du betaler for.

Hilsen Hans - homepage: www.fotofritid.dk
klik på Coppermine logoet for at se nyeste billeder.

------

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 20-12-03 11:48

Hej Henrik!

Jeg sad i går med førnævnte kamera i hånden, da vi havde det på
arbejdet.
Jeg skulle lige se, hvad det var for noget. Selve "kamerahuset" er
såmænd lækkert nok - måske lidt firkantet, men det kan bruges.
"lensen" mindede mest af alt om et kamera til en mobiltelefon!
Det kan godt være at det er "billigt" nu og der er meget tilbehør med,
MEN alligevel
Jeg ville råde dig til at invistere i Canon A60 (mener det var den model
du nævnte)
Du kan jo få CF-card for næsten ingen penge. (128 MB CF-C til 200 Kr.)

Med Venlig Hilsen
Bo M. Havmand

Fra : Olesen

Dato : 20-12-03 11:49

"Hans Chr. Sørensen" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min mening er der er ingen tvivl om, at køber man en kendt mærkevare, får
> man et bedre kamera. Du får hvad du betaler for.

Kan man ikke sige, at som med DVD afspillere, så er cameraer
efterhånden et område, hvor pris og kvalitet ikke behøver
følges 100% ad ?

Har ellers læst, at Canon har problemer med plastkvaliteten
på visse modeller, samt pixelfejl og funktionsfejl heller ikke
er helt ukendte fænomener.

Jeg mener manden burde prøve apparatet, se
hvordan det fungerer, kvaliteten af billederne
og så lade ham selv vælge.

Ved godt, rigtig mange hellere vil ha'
der står Canon på fronten af apparatet,
da dette i sig selv 'burde' gi' bedre billeder,
men virkeligheden KUNNE være en anden, -
derfor, prøv apparatet før andre mener
det intet er værd. Prisen er jo en anden.

MEN MEN MEN...check SONY's
modeller, de er billige, har mange pixels
og et godt objektiv...og memorystikkene
er efterhånden nede i rimelig penge.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 20-12-03 14:32

"Olesen" skrev 20.12.2003 11:49:

> MEN MEN MEN...check SONY's
> modeller, de er billige, har mange pixels
> og et godt objektiv...og memorystikkene
> er efterhånden nede i rimelig penge.

Enig. Sony virker alt for overset i denne

For alle Medion-produkter gælder, at man ikke kan vide hvad der er indeni.
De køber stumper, hvor det er billigst og sammensætter dem til prisbillige
produkter.

/kristian

Fra : emj

Dato : 20-12-03 10:55

On Sat, 20 Dec 2003 10:40:23 +0100, "Henrik Mortensen"
<dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>med bæretaske genopladelige batt og oplader adaptor,video og usb kabel,s amt
>stor softwarepakke(hvad det så dækker over)

Ja, tilbehøret er der ikke noget i vejen med, men man kan ikke tage
gode billeder med en masse udenomstilbehør.

>Umidelbart _ligner_ Medion et bedre køb end canon, men holder det nu også?

Jeg kan overhovedet ikke få øje på, hvori du ser et "bedre køb" i
Medion med mindre du vægter optikken meget lavt og tilbehøret meget
højt.

Hilsen emj
--
http://home19.inet.tele.dk/elje/index.html

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 20-12-03 11:49

"Henrik" == Henrik Mortensen <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> writes:

> Nogen der ved hvor jeg kan finde typebetegnelsen på det kamera, eller evt
> har hands-on erfaring med de to kameraer?

> Umidelbart _ligner_ Medion et bedre køb end canon, men holder det nu også?

Det afhænger af hvordan du definerer bedre, og i høj grad hvad du
skal bruge billederne til.

Jeg ved i Aldi og købe et Medion MD7425 i sommers, og jeg tog nogle
billeder umiddelbart efter købet. Som du kan se på de første
testbilleder <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/Medion_MD7425.html>
er det ikke et kamera man bare lige tager perfekte billeder med.

Du skal forvente en del efterarbejde med at justere hvidbalance og
lys, hvis du skal have nogle ordentlige billeder, især hvis de ikke er
taget under perfekte forhold.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-12-03 13:16

On 2003-12-20, Henrik Mortensen <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> med bæretaske genopladelige batt og oplader adaptor,video og usb kabel,s amt
> stor softwarepakke(hvad det så dækker over)

Det ligner en rimelig pris. Overvejede det også som ekstra kamera.
Men er ikke tilfreds med billedkvaliteten på de billerder jeg har
set på nettet. Brød mig heller ikke om Minolta S400 (som ellers er
lækkert i størrelse og features).

> Nogen der ved hvor jeg kan finde typebetegnelsen på det kamera, eller evt
> har hands-on erfaring med de to kameraer?
>
> Umidelbart _ligner_ Medion et bedre køb end canon, men holder det nu også?

Det er meget vigtigt om du kan lide billederne, herunder farverne,
og hvor skarpt du mener et billede skal være. Nogle er tilfredse
med et billede taget gennem en colaflaskebund bare de ved hvem det
forestiller, mens andre, herunder mig, vil have et skarpt billede,
hvor der kan hentes detaljer ud af sidste pixel.

www.steves-digicams.com har gode testbilleder. Og www.pbase.com
kan man også bruge til at finde gallerier efter kameratype. Der er
dog ikke mange billeder i fuld størrelse :(

Fra : H.Kragelund

Dato : 20-12-03 13:58

Det lyder som MD9725!
Jeg har selv oven nævnte medion kamera, som jeg købte i januar måned i år!
Var egentlig godt tilfreds i starten, da digital fotografi var noget helt
nyt for mig. Men den var ekstremt langsom og ligemeget hvor meget jeg øvede
mig med kameraet blev resultatet aldrig rigtig godt!
Så skulle jeg tage billeder for efter tiden så kom mit ældgamle slr også med
i byen!
Lcd skærmen på medion er måske det værste ved kameraet, det er så grumset og
grovkornet at det er umuligt at vurdere et billedes kvalitet udfra det!

Jeg har iøvrigt taget over 6000 billeder med medion kameraet og der er kun
få billeder som er gode(måske 100)!
Da det blev juni og sommerferie tid, blev det for meget at skulle tumle med
det famøse medion kamera og jeg købte et Canon G3! Nu havde jeg endelig fået
et kamera der kun tage et billede når man trykkede på knappen og resultatet
var godt. Selv med hovedløs brug af automatikken kunne den tage billeder der
var værd at gemme og man kunne bruge Lcd displayet, som søger og til at
vurdere et billedes kvalitet! Det var bare heller ikke nok da jeg havde
været vant til et slr, men det er en anden historie!

> Umidelbart _ligner_ Medion et bedre køb end canon, men holder det nu også?

Nej det tror jeg ikke! Men den bedste måde at finde ud af det på er ved at
gøre min erfaring, den er lidt dyr! Men man lære hvad kvalitets forskel er

mvh
henrik

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 20-12-03 15:16

Takker for infoen. Jeg har lige nu hentet et A60, og er ved at flå pakken op
for at lege med det.
Det virker som et rigtigt lækkert kamera, men nu må vi se.

Jeg skal nok vende tilbage med kritik når jeg har fundet ud af at bruge det

Takker for hjælpen.

Mvh
Henrik

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 20-12-03 15:25

Det var fornuftigt

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 20-12-03 23:40

H.Kragelund skrev:

> Det lyder som MD9725!
> Jeg har selv oven nævnte medion kamera, som jeg købte i januar måned i år!

[snip: lang erfaringshistorie]

Mange tak for det indlæg, selv om det kun er en enkelt persons erfaring
er det til gengæld erfaring fra en som

* har givet Medion kameraet en seriøs chance, både over tid og mængde
billeder
* ikke har preference for et andet kamera inden 'testen' begynder
* bagefter sammenligner og kan sige at det ikke kun er
'kompaktkamerasygdomme' han har oplevet.

At der så er ret langt fra Medion 9725 til Canon G3 i pris, det er måske
en anden sag, jeg synes ikke det fjerner vægten fra hovedudsagnet.

Så, igen: tak for indlægget, det var rart at læse

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-12-03 00:04

On 2003-12-20, Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:

> [...]
> en anden sag, jeg synes ikke det fjerner vægten fra hovedudsagnet.
>
> Så, igen: tak for indlægget, det var rart at læse

Men det skal nævnes igen. Der er mange glade brugere af det.
Det er typisk dem der ikke ved hvad man kan få ud af et digicam.