Perfekt/God SMS mobil
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 20-12-03 00:49

Kære NG

Jeg sidder pt med en Nokia 6610 og en Nokia 3310 som mine 2 mobiler.

Godtnok er jeg først begyndt at bruge min 3310 som primær SMS telefon,
men kan ikke lade være med at overveje om der ikke findes bedre
alternativer. Godtnok er den ok at skrive beskeder på da tasterne sidder
med god afstand men den mangler så fx SMS tæller, for jeg kunne da godt
tænke mig at se om jeg realt set sparer penge med mit Express eller
sætter dem til.

Men findes der nogle telefoner som i kan anbefale. De telefoner i
anbefaler må meget gerne kunne købes med tilskud da jeg som studerende
ikke har vildt mange penge bare at smide på bordet fra dag 1. Godtnok
ved jeg at det er at foretrække, men stadigvæk.

Telefon bør som minimum have SMS-tæller, ellers så er det primære
grundlag i mine øjne for at skifte ikke tilstede. Samtidigt med bør den
også være god at skrive sms'er på, både med og uden ordbog. Vil heslt
være fri for nogle af de mobiler hvor at tasterne sidder helt oven i
hinanden eller på anden måde sidder således at det bliver besværligt at
skrive beskeder med fx en hånd.

Og selvfølgelig skal telefonen være "fejlfri", gider ikke telefoner der
fx genstarter fra tid til anden, slukker, fryser eller har fejl i
hardwaren.

Men jeg har selv stået med en T68i fra S/E i hånden og synes da at den
er ok, men har den fx SMS tæller, og er den god at skrive beskeder på?.

På forhånd tak for jeres tid og jeres hjælp. Jeg ville foretrække hvis
folk holdte sig til deres personlige erfaringer med de telefoner de
anbefaler og fx ikke bare anbefaler en telefon på grund af rygter de har
hørt. Med andre ord, anbefal kun en telefon du selv har prøvet og har
brugt i noget tid.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-03 11:11

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Men jeg har selv stået med en T68i fra S/E i hånden og synes da at den
> er ok, men har den fx SMS tæller, og er den god at skrive beskeder på?.

Jeg har selv en Nokia 3510i. Den har store taster, synes selv den er god
at skrive på. Og så har den, den efterlyste smstæller, for både sendte og
modtagne beskeder. Dog tælles rapporter med i modtagne beskeder.

Telefonen er fejlfri og rimelig billig i køb

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 20-12-03 11:16

On Sat, 20 Dec 2003 11:10:59 +0100, "CS" <askmeforanaddress> wrote:

> [...]

>modtagne beskeder. Dog tælles rapporter med i modtagne beskeder.
>
>Telefonen er fejlfri og rimelig billig i køb

Nu har jeg så selv ejet en 3510 og må ærligt indrømme at en 3310 faktisk
er bedre at skrive beskeder på . Men ved du om telefoner skeler
mellem sammensatte og ikke sammensatte beskeder?
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-03 13:07

> Nu har jeg så selv ejet en 3510 og må ærligt indrømme at en 3310
faktisk
> er bedre at skrive beskeder på . Men ved du om telefoner skeler
> mellem sammensatte og ikke sammensatte beskeder?

Aner ikk om den skelner mellem sammensatte beskeder. Har aldrig tjekket
det. Jeg synes personligt 3510ieren er at foretrække, men smag og behag.

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-03 12:38

> Men jeg har selv stået med en T68i fra S/E i hånden og synes da at den
> er ok, men har den fx SMS tæller, og er den god at skrive beskeder på?.

Jeg har næsten lige skiftet fra 3310 til S/E T68i. Efter min mening er
3310'eren klart at foretrække til beskeder - T68i har små taster, og er ikke
nær så optimal mht. ordbog og den slags.

Hvorfor er SMS-tæller så vigtig? Kan du ikke se på din faktura hvor mange
SMS'er du skriver?

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 20-12-03 14:09

On Sat, 20 Dec 2003 12:37:46 +0100, "Jeppe Vestergaard"
<Jeppe(a)dailyrush.dk> wrote:

> [...]
>nær så optimal mht. ordbog og den slags.
>
>Hvorfor er SMS-tæller så vigtig? Kan du ikke se på din faktura hvor mange

Nej, med Telia Express oplyses det ikke hvor mange SMS'er der sendes.
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 27-12-03 23:40

On Sat, 20 Dec 2003 00:48:34 +0100, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>Kære NG

Ingen der kan bidrage med nogle gode forslag til en god telefon til SMS
brug som har SMS tælller.
Flemming Jacobsen

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 28-12-03 16:33

"Thunderbird [7100]" wrote in message
> Ingen der kan bidrage med nogle gode forslag til en god telefon til SMS
> brug som har SMS tælller.

Nu har jeg ikke fulgt med i tråden, så jeg ved ikke om andre har nævnt den,
men Nokia 3510i har... det var bare lige den jeg kom i tanke om.

Hygge...
Daniel