office xp - dansk adm. srvpack
Fra : Henning Lang

Dato : 19-12-03 14:34

Har forgæves gennemsøgt nettet efter ofpsp1a og 2a uden held. Er der nogen
der ved hvor de kan hentes?

mvh.

Henning

mailbox[at]bildelang[dot]dk

Fra : Henning Lang

Dato : 19-12-03 14:36

"Henning Lang" <reply-to-ng@nohost.nodomain.invalid> wrote in message
> Har forgæves gennemsøgt nettet efter ofpsp1a og 2a uden held. Er der nogen

skulle selvfølgelig være oxpsp1a / -2a

Fra : pre

Dato : 19-12-03 14:42

????
Kan det tænkes at være en del af OfficeResourcePack?
pre

Fra : Henning Lang

Dato : 19-12-03 16:41

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> wrote in message
> ????
> Kan det tænkes at være en del af OfficeResourcePack?

Det mener jeg ikke den er. Frit fra hukommelsen indeholder resource kit'et
bl.a. tools til dannelse af .mst filer men ikke selve "servicepakken"

Fra : pre

Dato : 19-12-03 17:16

Muligt nok har jeg stået bagerst i rækken da der blev uddelt intelligens og
hukommelse, i alt fald siger sammenstillingen af tegn mig intet som helst.
Alligevel henviser jeg til denne adresse:
http://www.microsoft.com/office/ork/2003/admin/xp/default.htm

Hvis det heller ikke nytter noget så vil jeg foreslå at du simpelthen
fortæller hvad det er, hvad det skal bruges til. Så er der en rimelig
chance for at noget "ringer" hos en af læserne.
pre

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-12-03 23:43

Er det ikke bare de alm. servicepacks du efterlyser?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/directory/worldwide/da/downl
oad/

Kurt

Fra : Henning Lang

Dato : 20-12-03 01:24

pre wrote:
> [...]
> fortæller hvad det er, hvad det skal bruges til. Så er der en rimelig
> chance for at noget "ringer" hos en af læserne.

Jeg prøver at gøre rede for hvad jeg mente.

1) En administrativ installation til forskel fra en normal installation
kopierer filerne fra cd'en og til et angivet katalog ( typisk en delt
resource på en server ). Herfra kan brugere så starte klientinstallationen.
Fordele ved dette er mange; bl.a. vil brugeren altid have adgang til
installationsmediet hvis/når de behøver en funktion, der ikke var medtaget
ved den oprindelige installation.

2) v.h.a. værktøjer fra resource kit'et kan man opsætte en såkaldt mst fil,
der predefinerer visse egenskaber ved klientinstallationen.

3) v.h.a. administrative servicepacks, kan man så opdatere den
administrative installation. Dette betyder så at fremtidige
klientinstallationer allerede fra starten vil være opdateret med service
packs. ( selvom dette selvfølgelig mest er rettet mod større installationer,
kan det også bruges privat med fordel, hvis man ofte er nødsaget til at
reinstallere sin pc ).

4) alt dette er jo udmærket. Men nu er problemet som sagt at den danske
udgave af "administrative servicepack" til office xp øjensynligt er
forsvundet ( måske grundes Microsofts fokusering på office 2003 ). De
engelske udgaver ligger hos Microsoft, men kan ikke bruges på den danske
udgave.

Jeg håber at mit oprindelige indlæg nu er blevet noget mere forståeligt.

Fra : pre

Dato : 20-12-03 08:36

Som altid er konkrete oplysninger en god hjælp til problemløsning:

Se KB artiklen 822036, hvor der bl. a. står:

Installer Office XP SP-2, inden du installerer denne opdatering.
Yderligere oplysninger om, hvordan Office XP Service Pack 2 installeres, får
du ved at klikke på artikelnummeret nedenfor og få vist artiklen i Microsoft
Knowledge Base:325671 Office XP: Oversigt over Office XP Service Pack 2
(artiklen er evt.
på engelsk)

Klientopdatering
Hvis du har installeret Microsoft Office XP fra en cd-rom, har du følgende
to valgmuligheder:
a.. Brug webstedet Office Produktopdateringer til automatisk at installere
de nyeste opdateringer, der omfatter alle tilgængelige Service Packs og
offentliggjorte opdateringer.

eller
b.. Installer kun sikkerhedsrettelsen til Office XP: KB822036 ved at
udføre de trin, der beskrives senere i denne artikel.
pre