Startbesvær.
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 20-12-03 14:29

Hej.

Med 2 bundkort har jeg problemer med at starte computeren op.

Det ene har skabt sig i et halvt år, og vil ikke mere nu. Men det svære
er, at vurdere, om det er on/off knappen, bundkort eller det er
power_supply. Power_supply er prøvet på en anden putter, og virker ok der.

Idag har jeg sat et nyt ECS K7S5A bundkort i en anden computer. da jeg
så skulle lukke den ned, for at se efter noget inden i kassen, kunne jeg
ikke starte dyret igen. Jeg prøvede med før nævnte power_supply, men
nej. Pludselig kørte bæstet, og jeg har ikke slukket siden.

Hvad mon der kan være i vejen ?. Er det on/off knappen, bundkortet eller
power_supply ?.

Nogen som kan hjælpe her ?

Tak på forhånd.

--
Med venlig hilsen - Best regards.
Erik Jakobsen - eja@urbakken.dk.

Fra : Leony

Dato : 19-12-03 17:01

In news:3fe2fd07$0$29338$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Erik Jakobsen <eja@urbakken.dk> typed:

> Med 2 bundkort har jeg problemer med at starte computeren op.
> Idag har jeg sat et nyt ECS K7S5A bundkort i en anden computer.

Hvis begge bundkort er K7S5A, så er der ca. 20% chance for at de er
defekte.

Hvis du har mulighed for at prøve med andre stømforsyninger, så er det
en mulighed.
Sørg for at kort, RAM, kabler osv er monteret korrekt.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 20-12-03 21:45

Leony wrote:
> In news:3fe2fd07$0$29338$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> Erik Jakobsen <eja@urbakken.dk> typed:

> Hvis begge bundkort er K7S5A, så er der ca. 20% chance for at de er
> defekte.

Det er ikke tilfældet.

> Hvis du har mulighed for at prøve med andre stømforsyninger, så er det
> en mulighed.
> Sørg for at kort, RAM, kabler osv er monteret korrekt.

Jeg har ikke flere PS. Alt er monteret korrekt.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 19-12-03 22:32

NB. Det er den 19/12-2003 idag.

Og ikke d. 20/12-2003

Bare lige en oplysning.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 20-12-03 10:25

Allan / Kolding wrote:
> NB. Det er den 19/12-2003 idag.
>
> Og ikke d. 20/12-2003
>
> Bare lige en oplysning.

Tak skal du have Aallan. Det er rettet nu

Fra : Leony

Dato : 20-12-03 00:05

In news:3fe3634e$0$29341$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Erik Jakobsen <eja@urbakken.dk> typed:

> Det er ikke tilfældet.

Så arbejder vi ud fra at bundkortet er uden skyld.

> Jeg har ikke flere PS. Alt er monteret korrekt.

Kan du ikke låne en af et familiemedlem/ven/kollega eller lignende?

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 20-12-03 10:25

Leony wrote:
> In news:3fe3634e$0$29341$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
> Erik Jakobsen <eja@urbakken.dk> typed:

> Så arbejder vi ud fra at bundkortet er uden skyld.

> Kan du ikke låne en af et familiemedlem/ven/kollega eller lignende?

Det må jeg prøve.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 20-12-03 16:34

Har du prøvet at tage SW POWER ledningerne af.

Og kortslutte ( i en kort sec. ) de 2 ben som ledningerne er mont. på
på bundkortet.
Hvis den starter er det din knap i kabinetet.

Tjek også om strømstikke ved floppydrev er ok.
Sidder det et ben ved siden af starter den heller ikke.
( Og det kan nemt smutte lige ved floppydrevet ).

Bare et par idéer.

Allan / Kolding

KLIP