Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C740UZ til "festfotografier"
Fra : Lars Hjortø

Dato : 19-12-03 13:13

Hejsa...

Jeg har et Olympus C740UZ som jeg grundlæggende er ret glad for. Nu har min
svigermor snakket om at ville have et tilsvarende, men det skal fortrinsvist
bruges til at fotografere til fester og lignende, altså med blitz, og
sikkert også en smule når de er på ferie.
Vil det så være et godt køb til det formål, eller burde man måske nærmere
kigge på en Nikon Coolpix 2100 ell. 3100? Eller måske et helt andet. Det
SKAL være et anerkendt mærke i en god kvalitet. Hun havde først købt et HP
935 mener jeg det hed, men kors da for en gang tarveligt lort.
Maxprisen ligger nok på omkring de 3000,- men må naturligvis gerne være
billigere. Det er også vigtigt at det er ret nemt at gå til.

Venlig hilsen Lars.

--
Fjern nospam fra min mailadresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : Rasmus Hansen [9000]

Dato : 19-12-03 17:21

Lars Hjortø wrote:
> [...]
> Maxprisen ligger nok på omkring de 3000,- men må naturligvis gerne være
> billigere. Det er også vigtigt at det er ret nemt at gå til.

Kan ikke huske om C740 har lys til at hjælpe med at fokusere. Hvis ikke,
er det nok en god ide til et festbilledekamera.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-12-03 20:28

Rasmus Hansen [9000] wrote:

> Kan ikke huske om C740 har lys til at hjælpe med at fokusere. Hvis
> ikke, er det nok en god ide til et festbilledekamera.

Jeg vil tro de fleste nye Olympus kamera har nemt ved at fokusere i mørke..
Vågnede forrige nat klokken 3 og besluttede, at jeg lige kunne prøve at tage
et billede i fuldstændig mørke med mit C4000Zoom og det gik da meget fint..
Og det kamera har ikke hjælpelys eller lign.

Hvad jeg derimod ville være bange for, er blitzen.. Næsten alle kompakte
digitalkamera har det med at give røde øjne, og det kan altså ikke reddes
via fotobehandling (det bliver efter min mening ikke godt nok, det kan godt
være at det ser acceptabelt ud, men det er ikke ligeså godt som "den ægte
vare" )

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : nyrup

Dato : 19-12-03 23:30

Jammen det er rigtigt! - Skal man tage mange billeder indendøre med dårlig
belysning, så er det godt med en ekstern flash. Har C750UZ ikke en hot-shoe
til ekstern flash? - Så er det jo nok den "svigermor" skal købe til sin
festfotograf-kariere...
mvh,
Lars-Peder

Fra : Lars Hjortø

Dato : 21-12-03 15:21

Hejsa...

Tak for svarene til jer alle tre, nu ved jeg da hvad jeg ligesom skal gå
efter.

Hilsen Lars.

--
Fjern nospam fra min mailadresse hvis du vil skrive til mig.