Overvågning af service
Fra : Per Larsen

Dato : 19-12-03 02:28

Hej NG

Jeg ville høre om ikke der ikke var nogle, der kender til et produkt som kan
overvåge om en service køre på en valgt server.

Forstået på denne måde.
Service smtp på hostname - OK hvis fejl send fejl til admin på sms/mail
Service http på hostname - OK hvis fejl send fejl til admin på sms/mail

Jeg ved de findes kender bare ikke noget til navn - bedste

Der må gerne oplyses til win - linux

Venlig hilsen
PER

Fra : Martin Arendtsen

Dato : 19-12-03 03:02

In article <3fe253b7$0$69995$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Per Larsen wrote:
> [...]
> Service http på hostname - OK hvis fejl send fejl til admin på sms/mail
>
> Jeg ved de findes kender bare ikke noget til navn - bedste

Prøv at kigge på http://www.nagios.org.

Det er til linux/unix men gratis og kan meget.

/Martin
--
Segment fault = Not my fault
----------------------------

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-12-03 03:37

"Per Larsen" <p.larsen@fjern-dette.mail.tete.dk> crashed Echelon writing

> Jeg ville høre om ikke der ikke var nogle, der kender til et produkt
> som kan overvåge om en service køre på en valgt server.

NTs eget overvågningssystem? Det er primitivt (ved dog ikke med 2003) men
du har mulighed for at hvis en service mislykkedes så kan den udføre en
fil.

Denne fil kunne så være i form at en batch som sender mail til rette
vedkommende.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Jensen

Dato : 19-12-03 16:04

> Denne fil kunne så være i form at en batch som sender mail til rette
> vedkommende.

Eller kombineres med SendXMS og et GSM modem - så kan der sendes
SMS'er. Der kan laves en bunke bat-filer med forskellig fejltekst der kan
kaldes ved nedbrud på de forskellige services.

Af overvågningssoftware kunne selvfølgelig nævnes Unicenter osse
hvis du har ½ million for meget
--
Peter J