Taske til mobiltelefon
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 19-12-03 01:39

Kære NG

Nu er det her mit første forsøg ud i at poste en besked i 2 grupper på
samme tid så bær lige over med mig hvis at det ikke rigtigt spiller med
fra starten af .

Jeg har en lille forspørgsel som jeg håber at i kan hjælpe mig med. Jeg
går nemligf pt og leder efter 2 nye tasker til henholdsvis min 3310 og
min 6610 da de tasker jeg pt bruger (købt hos Thansen, big surprice)
generelt set er ok, men vil egt godt have noget bedre der kan holde til
lidt mere. HVis i vil se designet på taskerne så på ind på thansens
hjemmeside og se fx tasken til en 6610, forskellen i designet de
forskellige modeller i mellem varierer så lidt at der realt set ingen
forskel er.

Det hænder nemlig at jeg til tider skal gå på et lager og rode og så er
det ikke så smart med en dårligere taske, med risiko for at skade
telefonen unødigt, set i forhold til at jeg nu havde købt en anden
taske, at telefon bliver unødigt beskidt muligvis på grund af et dårlige
taske måske ikke dækker så meget af telefonen, for at spare lidt på
materialerne og deslige.

Men håber da at nogle af jer kan hjælpe mig på rette vej, enten ved at
bidrage med dine egne erfaringer eller foreslå nogle tasker der kan
stille mine krav.

1:
Skal kunne "monteres" enten i en lomme i form af en clip, eller i siden
så at telefonen er relativt nem at tage

2:
Der skal være mulighed for at telefonen kan blive i tasken under
opkaldet så at man ikke skal til at tage den ud af tasken hele tiden.

3:
Optimalt lukket for at forhindre unødigt skidt og deslige til at trænge
ind til telefonen.

4:
Telefonen skal sidde "fast" så at man ikke i tide og utide enten taber
den, eller kan komme til at tabe den.

Hvis der er flere ting i bliver nødt til at vide for at kunen forslå en
taste, så skal i bare spørge løs, så skal jeg nok forsøge at besvare
jeres spørgsmål efter bedste evne.

På forhånd tak for din/jeres tid og arbejde.
Flemming Jacobsen

Fra : MJ

Dato : 19-12-03 09:14

Jeg bruger selv en "taske", som er monteret på mit bælte, og tasken vender
vandret og lukkes med en magnetlås.

> 1:
> Skal kunne "monteres" enten i en lomme i form af en clip, eller i siden
> så at telefonen er relativt nem at tage

Tasken sidder fast i bæltet og man kan åbne låsen med tomlen, mens man tager
telefonen op ved at skubbe i bunden med en af de andre fingre.

> 2:
> Der skal være mulighed for at telefonen kan blive i tasken under
> opkaldet så at man ikke skal til at tage den ud af tasken hele tiden.

Den går så ikke. Telefonen er til gengæld meget nem at tage ud, og så er man
også fri for tasken når man taler/taster.

> 3:
> Optimalt lukket for at forhindre unødigt skidt og deslige til at trænge
> ind til telefonen.

Ups.. Denne taske er delvis åben i bund/top

> 4:
> Telefonen skal sidde "fast" så at man ikke i tide og utide enten taber
> den, eller kan komme til at tabe den.

Har ALDRIG tabt min telefon. Magnetlåsen holder tasken lukket og da bæltet
er trukket "gennem" tasken går den ingen steder, og da tasken vender
vandret, generer den heller ikke når man bukker sig eller sidder ned.

Se billede på http://makeashorterlink.com/?L27E129D6

Denne taske er dog ikke helt magen til den jeg har, men typen.
Min er sort og af typen MTU Telecon. Købt hos en af TDC's forhandlere -
husker ikke lige hvem - til 149,-.

--
MJ

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 19-12-03 13:09

> [...]
>
>Denne taske er dog ikke helt magen til den jeg har, men typen.
>Min er sort og af typen MTU Telecon. Købt hos en af TDC's forhandlere -

De/demn taske jeg har nu til begge mine telefoner ser sådan ud:

http://makeashorterlink.com/?N3D432AD6

Som sådan er jeg egt tilfreds med dem, men ville se adom der ikke
fandtes en smartere og bedre løsning til at have sine mobil i tasker.
Flemming Jacobsen

Fra : LA2

Dato : 19-12-03 13:57

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeres spørgsmål efter bedste evne.
>
> På forhånd tak for din/jeres tid og arbejde.

Krusell laver tasker til mange modeller, se på krusell.se. De har et godt
system med en holder der sættes i bæltet, hvor så selve telefonen (+taske)
sættes fast. Sidder godt, men samtidig nem at tage af for samtale.
I Danmark bliver taskerne forhandlet af bla. batterystore.dk.

LA2

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 19-12-03 18:31

> [...]
>sættes fast. Sidder godt, men samtidig nem at tage af for samtale.
>I Danmark bliver taskerne forhandlet af bla. batterystore.dk.

Batterystores hjemmeside er åbenbart ikke oppe at kører siden at der
ikke står andet på den kontakt oplysninger . Vil skam gerne kunne se
taskerne.
Flemming Jacobsen

Fra : LA2

Dato : 19-12-03 19:02

> [...]
Batterystores hjemmeside er åbenbart ikke oppe at kører siden at der
> ikke står andet på den kontakt oplysninger . Vil skam gerne kunne se

Du skal se dem på krusell.se, batterystore's hjemmeside er ikke andet end
det du ser. Når du så har udvalgt dig en model på krusell.se kan du jo
notere modelnr. og så bestille dem hos batterystore.
Modellerne med bælte/clips systemet hedder "classic metalclip".

LA2

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 19-12-03 20:54

On Fri, 19 Dec 2003 19:01:47 +0100, "LA2" <ltour_@hotmail.com> wrote:

> [...]
>notere modelnr. og så bestille dem hos batterystore.
>Modellerne med bælte/clips systemet hedder "classic metalclip".

Nu har jeg lige været inde på deres side og kigge og synes da at den der
"Classic metalclip" ligner den fra Thansen ret så meget. Men jeg kan
selvfølgelig tage fejl.

Men ved du hvad de tasker så koster?
Flemming Jacobsen

Fra : JMo.

Dato : 19-12-03 22:56

Thunderbird [7100] wrote:

> Men ved du hvad de tasker så koster?

Alternativt kan du prøv at kontakte http://www.qmdk.com/krusell og høre om
de kan henvise til en forhandler.

Fra : LA2

Dato : 20-12-03 12:26

> [...]
>

> Nu har jeg lige været inde på deres side og kigge og synes da at den der
> "Classic metalclip" ligner den fra Thansen ret så meget. Men jeg kan

Taskerne koster 150 kr. Ved ikke om de er magen til Thansens, men den jeg
har (Krusell) er af god kvalitet. Dog er der åbent i bunden til lader,
headset ol.

LA2

Fra : JMo.

Dato : 20-12-03 12:59

LA2 wrote:

> Taskerne koster 150 kr. Ved ikke om de er magen til Thansens, men den jeg
> har (Krusell) er af god kvalitet. Dog er der åbent i bunden til lader,
> headset ol.

T Hansens tasker er med velcro-åbning i toppen, og elastik i siden.

Krusells Classic-modeller er med lynlås-åbning i bunden, og lukker derfor
som regel bedre til.

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 20-12-03 10:24

> 1:
> Skal kunne "monteres" enten i en lomme i form af en clip, eller i siden
> så at telefonen er relativt nem at tage

Check!

> [...]

Check!

> 3:
> Optimalt lukket for at forhindre unødigt skidt og deslige til at trænge

Check!

> [...]

> Hvis der er flere ting i bliver nødt til at vide for at kunen forslå en
> taste, så skal i bare spørge løs, så skal jeg nok forsøge at besvare

Jeg er ret sikker på at en taske fra MTU Telecom kan opfylde dine krav. De
laver bla. en hvor taske er fuldstændig lukket til med en lynlås i siden.
Der er så gennemsigtig front og du kan montere den i et bælte/lomme som du
har lyst til. Jeg ved at bla. Sonofon butikkerne fører dette mærke men de
er også til at finde på nettet, hvor det dog er lidt sparsomt med
oplysninger (synes jeg). Du kan kigge på http://www.mtu.dk/ og se om ikke
du kan finde noget brugbart.

Mvh.

Kenneth

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 20-12-03 17:50

On Sat, 20 Dec 2003 10:23:44 +0100, "\(: MarlboroMan :\)"
<kenneth_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

> [...]
>har lyst til. Jeg ved at bla. Sonofon butikkerne fører dette mærke men de
>er også til at finde på nettet, hvor det dog er lidt sparsomt med

Har lige været derinde og kigge og umiddelbart har de nogle produkter
der meget ligner Krusells. Men jeg var nede i den lokale Sonofon butik
og deres udvalg var godtnok meget begrænset. De fleste af de taker de
havde var af Cellman designet, ergo Thansen cloner(eller omvendt). Men
de havde et par sykker af dem du snakkede om men desværre ikke til Nokia
6610/3310, men må lige snakke med dem på mandag.
Flemming Jacobsen