Genvejsmenu
Fra : Lars Olesen

Dato : 18-12-03 21:29

Jeg har lavet noget der ligner en tilgængelig genvejsmenu (noget
lignende en form select). Den findes på forsiden af www.vih.dk, men den
er dog ikke helt perfekt endnu. Der mangler fx en blur-effekt, når man
klikker andre steder på siden, ligesom den ikke rigtig vil udfolde sig i
Opera. Men eller blot til inspiration, hvis nogen sidder og bakser med
samme problemer!

--
Lars
www.fodboldenslegestue.dk   www.larsolesen.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-12-03 21:43

Lars Olesen skrev:

> [...]
> mangler fx en blur-effekt, når man klikker andre steder på
> siden, ligesom den ikke rigtig vil udfolde sig i Opera.

Den vil heller ikke foldes ud i Mozilla 1.6B - men det er muligvis
kun et problem med betaudgaven (af browseren). Firebird viser
menuen fint.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Olesen

Dato : 18-12-03 22:17

> Den vil heller ikke foldes ud i Mozilla 1.6B - men det er muligvis
> kun et problem med betaudgaven (af browseren). Firebird viser
> menuen fint.

Pokkers. Nå må se om jeg kan få det javascript til at virke!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-12-03 10:51

Lars Olesen skrev:

> Pokkers. Nå må se om jeg kan få det javascript til at virke!

Nu har jeg tjekket i Mozilla 1.5 - her virker det fint. Det er
formentlig nogle javascriptfejl der ikke er rettet i betaudgaven -
og ikke dit javascript - der er problemet.

Du må hellere bruge tid på at få menuen til at opføre sig pænt i
Opera - samt evt. at få den til at nedgradere pænt. Hvis al den
navigation menuen tilbyder i forvejen findes på siden, kan en pæn
nedgradering blot være at skjule menuen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Olesen

Dato : 19-12-03 11:21

> [...]
> navigation menuen tilbyder i forvejen findes på siden, kan en pæn
> nedgradering blot være at skjule menuen.

Jep, det vil jeg arbejde på. Det kræver vist bare lidt skarphed udi
javascript - så det vil jeg se, om jeg kan lære lidt om :) Ideer er
naturligvis velkomne!

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 19-12-03 11:22

Lars Olesen wrote:

> Jep, det vil jeg arbejde på. Det kræver vist bare lidt skarphed udi
> javascript - så det vil jeg se, om jeg kan lære lidt om :) Ideer er
> naturligvis velkomne!

Jeg har lavet en menu til dig her.
http://users.cybercity.dk/~dsl58854/testcenter/js/shortcut/index.html

Hintzmann c",)

Fra : Lars Olesen

Dato : 19-12-03 11:54

> Jeg har lavet en menu til dig her.
> http://users.cybercity.dk/~dsl58854/testcenter/js/shortcut/index.html

Har set på den med stor interesse, og jeg har stillet uddybende
spørgsmål i javascript-kategorien.